logo
Karta przedmiotu
logo

Mosty stalowe II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 6681

Status zajęć: wybierany dla specjalności Budowa i Utrzymanie Mostów

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W20 P20 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest szczegółowe poznanie zasad kształtowania i konstruowania oraz wybranych zasad projektowania zgodnie z Eurokodami złożonych, kilkuprzęsłowych obiektow mostowych o konstrukcji metalowej, w tym mostów zespolonych, ramowych, łukowych, skrzynkowych, kratowych, podwieszonych i wiszących.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje szczegółowe informacje nt. zasad kształtowania i konstruowania oraz wybranych zasad projektowania zgodnie z Eurokodami złożonych, kilkuprzęsłowych obiektow mostowych o konstrukcji metalowej, w tym mostów zespolonych, ramowych, łukowych, skrzynkowych, kratowych, podwieszonych i wiszących. W module podano także informacje nt. mostów ze stopów aluminium i kompozytów FRP.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne (pdf z prezentacji) są przekazywane studentom bezpośrednio po każdym wykładzie

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Biliszczuk J., Mosty podwieszone. Projektowanie i realizacja. Arkady, Warszawa,. 2005
2 Niemierko A., Rzecz o kratownicach. WKŁ, Warszawa . 1987.
3 Ryżyński A., Wołowicki W., Skarżewski J., Karlikowski J., Mosty stalowe. PWN, Warszawa, . 1984.
4 A. Madaj, W. Wołowicki, Podstawy projektowania budowli mostowych. WKŁ, Warszawa, . 2003.
5 Furtak K. Mosty zespolone. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa – Kraków . 1999
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1993-2:2006. Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 2: Mosty. .
2 Karlikowski J., Madaj A., Wołowicki W., Mostowe konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Zasady projektowania. WKŁ, Warszawa,. 2007.
3 PN-EN 1994-2:2006. Eurokod 4. Projektowanie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych. Część 2: Reg .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Utpal K. Ghosh. Design & Construction of Steel Bridges. Tylor & Francis, London, . 2006.
2 Sukhen Chatterjee. The Design of Modern Steel Bridges, 2nd Edition. Wiley-Blackwell,. 2003.
3 Gibszman E.E., Projektirowanije metaliczeskich mostow. Transport. Moskwa . 1971.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczenie modułu "Mosty metalowe I". Wybór specjalizacji mostowej w dalszym toku kształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Dobra wiedza z przedmiotu "Mosty metalowe I ". Dobra znajomość podstawowych zasad projektowania konstrukcji stalowych wg Eurokodu 3.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętności komunikacyjne, praca zespołowa, pomysłowość, nastawienie na rozwiązywanie problemów, elastyczność, umiejętność wyrażania siebie, obsługa komputera, umiejętności techniczne,

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: wrażliwość społeczna, zdolność negocjacyjne, empatia, asertywność, kreatywność, bezkonfliktowość, komunikacja werbalna, inteligencja społeczna, umiejętność korzystnej autoprezentacji,

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kształtowania i konstruowania metalowych przęseł mostowych o różnej konstrukcji i schemacie statycznym, w tym mostów zespolonych, skrzynkowych, ramowych, łukowych, kratowych, podwieszonych i wiszących. wykład test pisemny K_W03+++
K_W05++
K_U01++
K_U02+++
K_U18++
T2A_W04+
T2A_W05++
T2A_W06++
T2A_W07++
T2A_U05+
T2A_U07++
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
02 Ma szczegółową wiedzę w zakresie praktycznego projektowania mostów o konstrukcji zespolonej zgodnie z zasadami Eurokodu 4. projekt indywidualny prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02+++
K_W03+++
K_W08+++
K_W09++
K_W14+++
K_W20++
K_U03+++
K_U05++
K_U06+++
K_U10+++
K_U15++
K_K01+++
T2A_W04++
T2A_W05++
T2A_W06++
T2A_W07++
T2A_U05+
T2A_U07+
T2A_U15++
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18++
T2A_K01+
T2A_K04++
T2A_K06++
03 Ma ogólna wiedzę o budowie, kształtowaniu i konstruowaniu mostów z zaawansowanych materiałów konstrukcyjnych, w tym stopów aluminium i kompozytów FRP. wykład test pisemny K_W05++
K_W09++
K_W14++
K_U05++
K_K02++
K_K03++
T2A_W04++
T2A_W05+
T2A_W06+
T2A_W07+
T2A_U05+
T2A_U07+
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_K01+
T2A_K04+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Zasady kształtowania i konstruowania metalowych przęseł mostowych o różnej konstrukcji i schemacie statycznym, w tym mostów zespolonych, skrzynkowych, ramowych, łukowych, kratowych, podwieszonych i wiszących. W01 MEK01
3 TK02 Zasady praktycznego projektowania mostów o konstrukcji zespolonej zgodnie z zasadami Eurokodu 4. W02 MEK02
3 TK03 Wiadomości ogólne o budowie, kształtowaniu i konstruowaniu mostów z zaawansowanych materiałów konstrukcyjnych, w tym stopów aluminium i kompozytów FRP. W03 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 3)
Egzamin (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa Składowa ocena końcowa (K) wg algorytmu: K=0,75 x W + 0,25 x P

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Test ZUMB-KRK-2.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie