logo
Karta przedmiotu
logo

Mosty stalowe I

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 6680

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W10 P10 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski

Terminy konsultacji koordynatora: sobota 10-12

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest wstępne poznanie zasad kształtowania i konstruowania oraz projektowania zgodnie z Eurokodami prostych, jednoprzęsłowych obiektów mostowych o konstrukcji metalowej.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje podstawowe informacje dotyczące historii i klasyfikacji mostów metalowych, materiałów stosowanych do ich budowy oraz zasad kształtowania i projektowania prostych mostów belkowych, blachownicowych ze stalowym pomostem ortotropowym i obiektów mostowych z blach falistych wg Eurokodu 3.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne (pdf z prezentacji) są przekazywane studentom bezpośrednio po każdym wykładzie

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Madaj, W. Wołowicki, Podstawy projektowania budowli mostowych WKŁ, Warszawa, . 2003
2 Ryżyński A., Wołowicki W., Skarżewski J., Karlikowski J., Mosty stalowe. PWN, Warszawa, . 1984
3 Czudek H., Podstawy mostownictwa metalowego. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa . 1997
4 Danielski L., Mosty metalowe. Skrypt Politechniki Wrocławskiej, Wrocław,. 1983
5 Czudek H., Pietraszek T., Stalowe pomosty użebrowane. Obliczenia i konstruowanie. Arkady, Warszawa,. 1978.
6 PN-EN 1993-2:2006. Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 2: Mosty. .
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Karlikowski J., Sturzbecher K., Mosty stalowe. Przewodnik do ćwiczeń projektowych. Skrypt Politechniki Poznańskiej, Poznań, . 1993
2 PN-EN 1993-2:2006. Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 2: Mosty. .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cusens A.R., Pama R.P., Analiza statyczna pomostów. WKiŁ, Warszawa, . 1981.
2 Timoszenko S., Woinowsky-Krieger S., Teoria płyt i powłok. Arkady, W-wa, . 1962

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Min. dobra (4,0) końcowa ocena zaliczeniowa z przedmiotu "Budownictwo komunikacyjne". Obroniona praca inżynierska w zakresie projektowania obiektu mostowego.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Dobra wiedza z przedmiotu "Budownictw komunikacyjne". Wstępna znajomość podstawowych zasad projektowania konstrukcji stalowych wg Eurokodu 3.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętności komunikacyjne, praca zespołowa, pomysłowość, nastawienie na rozwiązywanie problemów, elastyczność, umiejętność wyrażania siebie, obsługa komputera, umiejętności techniczne,

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: wrażliwość społeczna, zdolność negocjacyjne, empatia, asertywność, kreatywność, bezkonfliktowość, komunikacja werbalna, inteligencja społeczna, umiejętność korzystnej autoprezentacji,

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma podstawową wiedzę w zakresie historii i klasyfikacji mostów metalowych, materiałów stosowanych do ich budowy oraz zasad kształtowania i projektowania prostych mostów belkowych, blachownicowych i obiektów mostowych z blach falistych. wykład test pisemny K_W05+
K_W08++
K_W14+
K_U02+++
T2A_W03+
T2A_W05+
T2A_U01++
T2A_U07+
T2A_U09++
T2A_U17++
02 Ma podstawową wiedzę w zakresie praktycznego projektowania prostych mostów belkowych, blachownicowych z pomostem użebrowanym wg Eurokodu 3 i obiektów mostowych z blach falistych. projekt indywidualny prezentacja projektu i jego obrona K_W05+
K_W14+
K_U01+++
K_U05+
K_U15+
T2A_W03+
T2A_W05+
T2A_U01+
T2A_U07+
T2A_U09+
T2A_U17+++
03 Ma świadomość konieczności poszerzenia wiedzy w przypadku wyboru specjalizacji mostowej wykład, projekt indywidualny test pisemny, prezentacja projektu K_K02+
K_K03++
K_K05+
T2A_K01+
T2A_K04+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wiadomości ogólne o mostach metalowych (historia mostów metalowych, klasyfikacja, materiały do budowy mostów metalowych) W01 MEK01
2 TK02 Kształtowanie i konstruowanie mostów belkowych, blachownicowych z płytą ortotropową oraz obiektów inżynierskich z blach falistych. W02 MEK01 MEK03
2 TK03 Zasady projektowania mostów stalowych wg Eurokodu 3 W03 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa 0,75 x ocena z wykładu + 0,25 x ocena z projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Test MM ZUMB-1.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie