Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Fizyka techniczna
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Ekologiczne przemiany energii, Informatyczne systemy diagnostyczne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 544
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W60 C60 / 7 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. Stanisława Kanas
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 14:00 - 15:30 Środa 10:00 - 11:30
semestr 1: dr Lucyna Trojnar-Spelina
Główny cel kształcenia: Dostarczenie podstawowego zasobu wiedzy z rachunku różniczkowego i całkowego, pozwalającej na samodzielne formułowanie problemów matematyczno-fizycznych i ich rozwiązywanie. Student powinien rozumieć język matematyczny oraz nabyć podstawową wiedzę w celu formułowania i rozwiązywania problemów fizyki. Studenci powinni zapoznać się z podstawową wiedzą z rachunku różniczkowego i całkowego oraz nabyć umiejętności posługiwania się aparatem matematycznym w fizyce.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot zawiera: rachunek zbiorów, ciągi liczbowych, podstawowe własności funkcji jednej i wielu zmiennych, pojęcie granicy i ciągłości funkcji, rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i funkcji wielu zmiennych, całki nieoznaczone i oznaczone oraz zastosowania rachunku całkowego w fizyce.
Materiały dydaktyczne: Materiały w wersji elektronicznej umieszczone na stronie domowej
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław . | 2006 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2000 |
3 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2000 |
4 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1, przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, przykłady i zadania | Oficyna wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
Wymagania formalne: Ukończona szkoła ponadgimnazjalna, świadectwo maturalne
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawy logiki i teorii mnogości i rachunku zbiorówj. Zna pojęcie ciągu liczbowego i granicy ciągu. Rozumie pojęcie granicy niewłaściwej, symbole nieoznaczone. Zna stałą Eulera jako granicę ciągu. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W004+ |
T1A_W01++ T1A_W02++ T1A_W04+ T1A_W05+ |
02 | zna pojęcie funkcji jednej zmiennej rzeczywistej, funkcje elementarne. Zna pojęcie granicy funkcji, umie wyliczyć niektóre granice funkcji, rozumie pojęcie ciągłości funkcji w punkcie, zna niektóre własności funkcji ciągłych. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W004+ K_K006+ |
T1A_W01++ T1A_W02++ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_K01++ |
03 | zna pojęcie pochodnej funkcji, umie wyznaczać pochodne prostszych funkcji. Umie stosować rachunek pochodnych do określenia własności funkcji. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W014+ K_U013+ K_K006+ |
T1A_W01+++ T1A_W02+++ T1A_W04+ T1A_U01+ InzA_U02+++ T1A_U05+ T1A_K01+ |
04 | zna pojęcie całki nieoznaczonej i oznaczonej. Potrafi wyznaczyć proste całki. Zna podstawowe metody obliczania całki nieoznaczonej. Umie stosować całki w praktycznych zadaniach. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W014+ K_U013+ |
T1A_W01+++ T1A_W02+++ T1A_W04+ T1A_U01+ InzA_U02+++ T1A_U05+ |
05 | zna pojęcie funkcje wielu zmiennych, funkcji wektorowej oraz ich podstawowe własnościi. Zna proste zastosowania w fizyce. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W003+ K_W014+ K_U013+ |
T1A_W01+++ T1A_W02+++ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_U01+ InzA_U02++ T1A_U05+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01- W08, C01- C08 | MEK01 | |
1 | TK02 | W09 - W25, C09- C25 | MEK02 | |
1 | TK03 | W26 - W36, C26- C36 | MEK03 | |
1 | TK04 | W37 - W50, C37- C50 | MEK04 | |
1 | TK05 | W51 - W60, C51- C60 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny składa się z 5 pytań (wyłącznie odpowiedzi). Ocena 3.0 za 50% - 60%, 3.5 za 61% - 70%, 4.0 za 71% - 80%, 4.5 za 81% - 90%, 5.0 za 91% - 100% |
Ćwiczenia/Lektorat | 3 kolokwia. Ocena za każde kolokwium 3.0 za 50% - 60%, 3.5 za 61% - 70%, 4.0 za 71% - 80%, 4.5 za 81% - 90%, 5.0 za 91% - 100%. Ocena końcowa jako srednia ocen cząstkowych. |
Ocena końcowa | srednia z ocen z zaliczenia ćwiczeń i egzaminu pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Funkcje_jednej_zmiennej_1.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie