logo
Karta przedmiotu
logo

Terminologia logistyczna w języku obcym I

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych

Kod zajęć: 5259

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: angielski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Magdalena Rejman-Zientek

Terminy konsultacji koordynatora: Czwartek 14:15-15:15 Piątek 14:00-16:00 MS Teams: Konsultacje_Magdalena Rejman-Zientek na kanale: Zadaj pytanie; kod zespołu: 82d0q8p

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Grzegorz Lew

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozwinięcie u studentów kompetencji językowej, która pozwoli im na poziomie biegłości językowej B2 plus według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego posługiwać się językiem obcym w życiu codziennym, jak i zawodowym, a także nabycie umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym w takich dziedzinach jak: zarządzanie, finanse, handel międzynarodowy.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy przedmiotów obowiązkowych dla semestru 2 i 3.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Grussendorf M. English for Logistics Oxford University Press. 2014
2 Paulina Golińska, Agnieszka Stachowiak Język angielski dla logistyków Difin. 2010
3 Targosz E. Angst vor Fachtexten. Das kann doch leichter sein SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 McCarthy M., O’Deal F. English Vocabulary in Use Cambridge University Press,. 1996
2 M.Swan Practical English Usage Oxford University Press. 2015
3 Olejnik H. Deutsch für technische Berufe – Texte mit Übungen Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. 2005

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość języka na poziomie nie niższym niż B2

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość gramatyki oraz słownictwa z język obcego na poziomie nie niższym niż B2

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się językiem obcym fachowym przy wykorzystaniu wszystkich sprawności językowych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do samodzielnego uczenia się oraz uzupełniania wiedzy.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna specjalistyczną terminologię w mowie i w piśmie dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna K_W07++
K_U11++
P7S_UU
P7S_WG
02 potrafi prowadzić rozmowę na tematy znane z zakresu problematyki biznesowej ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku referat ustny K_U09++
P7S_UK
03 potrafi posługiwać się językiem biznesowym w piśmie w zakresie znanych tematów ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_K01++
P7S_KK
P7S_WG
04 czyta i analizuje teksty fachowe w zakresie znanych tematów ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, referat ustny K_K01++
P7S_KK
05 dokonuje analizy usłyszanego tekstu identyfikują ogólny sens ćwiczenia problemowe, studium przypadku obserwacja wykonawstwa K_U09++
K_K01++
P7S_KK
P7S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Transport, spedycja, dystrybucja i kooperacja z dostawcami w łańcuchach dostaw. C01-C04 MEK01 MEK04 MEK05
2 TK02 Logistyka systemów produkcyjnych, usługowych oraz przepływ materiałów - dokumentacja wewnętrzna. C05-C08 MEK03 MEK04
2 TK03 Systemy magazynowania i utrzymywania zapasów - spotkania biznesowe, ćwiczenia w mówieniu i rozumieniu tekstu pisanego. C09-C11 MEK01 MEK02
2 TK04 Technologia informacyjna w logistyce C12-C14 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK05 Dokumentacja biznesowa: raport, notatka służbowa, list formalny C15-C17 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK06 Pojęcie jakości w kontekście pracy C18-C20 MEK01 MEK03 MEK05
2 TK07 Kontakty z partnerami biznesowymi, prezentowanie oferty, sztuka prowadzenia krótkich prezentacji. C21-C24 MEK01 MEK03
2 TK08 Usługi logistyczne, outsourcing - rozwiązywanie problemów, wydawanie instrukcji. C25-C27 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK09 Zadania służb logistycznych w przedsiębiorstwie C28-C30 MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Oceny z zaliczeń ustnych
Ocena końcowa Na ocenę podsumowującą składają się oceny z odpowiedzi ustnych, aktywność oraz bieżące przygotowanie do zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Logistyka_zagadnienia_EN.pdf
Logistyka_zagadnienia_PL.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie