Główny cel kształcenia:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z takimi tematami analizy matematycznej, jak: szereg liczbowy, ciąg i szereg funkcyjny, szereg potęgowy i trygonometryczny, granica i ciągłość funkcji wielu zmiennych, pochodne cząstkowe, różniczkowalność odwzorowań, ektrema funkcji wielu zmiennych, funkcje odwrotne i uwikłane.
Ogólne informacje o zajęciach:
semestr III, W - 30, C - 30, nie kończy się egzaminem.
1 | A. Birkholc | Analiza matematyczna. Funkcje wielu zmiennych | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2002 |
2 | W. Rudin | Podstawy analizy matematycznej | PWN, Warszawa. | 1982 |
1 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2003 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna II. Przykłady i zadania | GiS. | dow |
1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach. Cz. II | PWN, Warszawa. | dow |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna II. Definicje, twierdzenia, wzory | GiS. | dow |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość podstawowych wiadomości na temat rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej oraz algebry liniowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi obliczyć pochodną, całkę, granicę, zbadać monotoniczność.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego, przez siebie lub innych, zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | potrafi stosować teorię szeregów liczbowych i funkcyjnych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin |
K-W01+ K-W03++ K-W05+ K-U10+++ |
W1 W2 U2 |
MEK02 | zna teorię granic i metody badania ciągłości funkcji wielu zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin |
K-W02+ K-W03++ K-W05+ K-U10+++ |
W2 W3 U2 |
MEK03 | potrafi właściwie wykorzystać wiedzę z rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych do wyznaczania ekstremów, gradientów i jakobianów | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin |
K-W03++ K-W04+ K-W05++ K-W07++ K-U10++ K-U14++ |
W2 W3 U1 U2 U3 |
MEK04 | student zna teorię szeregów Fouriera | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin |
K-W05+ K-W07+++ K-U13+++ K-U14+++ |
U1 U2 U3 |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-04, C01-04 | MEK01 | |
3 | TK02 | W05-12, C05-12 | MEK01 | |
3 | TK03 | W13-18, C13-18 | MEK02 | |
3 | TK04 | W19-28, C19-28 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK05 | W29-30, C29-30 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
4.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie obecności i zaliczenia ćwiczeń. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z ćwiczeń, po zaliczeniu wszystkich MEK-ów, jest wystawiana na podstawie sprawdzianów i aktywności na ćwiczeniach. Bezpośredni wynik ze sprawdzianów jest przeliczany na końcową ocenę według skali: 100%-91% - 5.0, 90%-81% - 4.5, 80%-71% - 4.0, 70%-61% - 3.5, 60%-0% - 3.0. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Semestr 3.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie