Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z głównymi zasadami i kierunkami rozwoju w kształtowaniu współczesnej infrastruktury technicznej miast, obejmującej ulice miejskie, obiekty inżynierskie (mosty, kładki, konstrukcje oporowe), tunele, węzły komunikacyjne, urządzenia ochrony środowiska (m.in. ekrany akustyczne), infrastrukturę dla rowerów.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł obejmuje 7 następujących wykładów autorskich:
Wprowadzenie do przedmiotu. Drogi i mosty w przestrzeni miejskiej Rzeszowa.
Ulice miasta i zasady organizacji ruchu drogowego.
Obiekty mostowe w przestrzeni miejskiej.
Tunele i przejścia podziemne w miastach.
Kształtowanie konstrukcji oporowych w budownictwie komunikacyjnym.
Ścieżki rowerowe i parkingi miejskie.
Ekrany akustyczne i inne sposoby ochrony przed hałasem komunikacyjnym w miastach.
Materiały dydaktyczne:
Prezentacje autorskie w pdf otrzymuja studenci po zakończeniu każdego wykładu.
1 | D.J.Brown | Mosty. 3000 lat zmagań z naturą. | Arkady. Warszawa.. | 2005 |
2 | A.Madaj, W.Wołowicki | Podstawy projektowania budowli mostowych. | WKŁ, Warszawa,. | 2003 |
3 | J.Biliszczuk, W.Barcik, C.Machelski, | Projektowanie stalowych kładek dla pieszych. | Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, . | 2004 |
4 | DEMBICKI E., | Parcie, odpór nośność gruntu. | Warszawa, Arkady, . | 1979 |
5 | JAROMINIAK A., | Lekkie konstrukcje oporowe. | Warszawa, WKŁ, . | 1999 |
6 | SIEMIŃSKA-LEWANDOWSKA A | Głębokie wykopy. Projektowanie i wykonawstwo | WKŁ, Warszawa. | 2010 |
7 | STILGER-SZYDŁO E. | Posadowienia budowli infrastruktury transportu lądowego.Teoria-Projektowani-Realizacja. | DWE, Wrocław. | 2005 |
8 | Kazimierz Furtak, Maciej Kędracki; | Podstawy budowy tuneli; | Wydawnictwo: Politechnika Krakowska,. | 2005 |
9 | S.Rolla, M.Rolla, W.Żarnoch: | Budowa dróg cz. I i II, | WSiP . | 1988 |
10 | S.Gaca, M.Tracz, W.Suchorzewski: | Inżynieria ruchu, | WKŁ. | 2008 |
11 | T.Szczuraszek i in., | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego, | WKŁ. | 2005 |
1 | R.Krystek: | Węzły drogowe i autostradowe, | WKŁ . | 2008 |
Wymagania formalne:
Zaliczenie podstawowych modułów na kierunku, w tym przede wszystkim:
a) Inżynieria transportu
b) Konstrukcje budowlane
c) Planowanie przestrzenne
d) Studia i plany zagospodarowania
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagana jest podstawowa wiedza w zakresie następujących modułów:
a) Inżynieria transportu
b) Konstrukcje budowlane
c) Planowanie przestrzenne
d) Studia i plany zagospodarowania
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętności komunikacyjne, praca zespołowa, pomysłowość, nastawienie na rozwiązywanie problemów, elastyczność, umiejętność wyrażania siebie, obsługa komputera, umiejętności techniczne w zakresie arch
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
wrażliwość społeczna, otwartość na drugiego człowieka, zdolność negocjacyjne, empatia, asertywność, kreatywność, bezkonfliktowość, wzajemne zrozumienie, tworzenie klimatu wzajemnego zaufania,
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | B.W3. zna i rozumie znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W02++ K-W03++ K-W05+++ K-W11++ K-W14+++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK02 | B.W4. zna i rozumie matematykę, geometrię przestrzeni, statykę, wytrzymałość materiałów, kształtowanie, konstruowanie i wymiarowanie konstrukcji, w zakresie niezbędnym do formułowania i rozwiązywania zadań z obszaru projektowania architektonicznego i urbanistycznego | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W02++ K-W03+++ K-W05++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK03 | B.W5. zna i rozumie problematykę budownictwa, technologii i instalacji budowlanych, konstrukcji i fizyki budowli, obejmującą kluczowe zagadnienia w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planistycznym oraz zagadnienia związane z ochroną przeciwpożarową obiektów budowlanych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W02+++ K-W03+++ K-W05+ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK04 | B.W7. zna i rozumie sposoby komunikowania idei projektów architektonicznych, urbanistycznych i planistycznych oraz ich opracowywania | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W02+++ K-W03+++ K-W05++ K-W11+++ K-W14+++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK05 | B.S1. jest gotów do formułowania opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta, a także przekazywania informacji i opinii | wykład | obserwacja wykonawstwa |
K-K01++ K-K02++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-KR |
MEK06 | B.S2. jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych | wykład | obserwacja wykonawstwa |
K-K01+++ K-K02++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-KR |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK04 MEK05 MEK06 | |
5 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
5 | TK03 | W05-W06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
5 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK06 | W11-W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
5 | TK07 | W13-W15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Test wielokrotnego wyboru sprawdzajacy wiedzę studenta z zakresu wykładów. |
Ocena końcowa | Test wielokrotnego wyboru sprawdzajacy wiedzę studenta z zakresu wykładów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
test-IM.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie