Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawami teorii miary ze szczególnym uwzględnieniem miary Lebesgue'a.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł jest realizowany w pierwszym semestrze w formie wykładów (30 godzin) oraz ćwiczeń rachunkowych (30 godzin).
1 | E. DiBenedetto | Real Analysis | Birkhäuser, Springer, New York. | 2016 |
2 | S. Łojasiewicz | Wstęp do teorii funkcji rzeczywistych | PWN, Warszawa. | 1973 |
3 | W. Rudin | Analiza rzeczywista i zespolona | PWN, Warszawa. | 1986 |
4 | R. Sikorski | Funkcje rzeczywiste, tom I | PWN, Warszawa. | 1958 |
1 | W. Rudin | Analiza rzeczywista i zespolona | PWN, Warszawa. | 1986 |
2 | R. Sikorski | Funkcje rzeczywiste, tom I | PWN, Warszawa. | 1958 |
Wymagania formalne:
Podstawowe wiadomości z analizy matematycznej studiów pierwszego stopnia: rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej, rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych, całka Riemanna, całki wielokrotne.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą zrozumieć wykładany materiał.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym oraz wiedzą uzyskaną podczas studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | zna podstawowe pojęcia oraz definicje podawane w trakcie wykładów tj.: granica dolna i granica górna ciągu zbiorów, ciało zbiorów i sigma-ciało zbiorów, miara skończenie addytywna i miara przeliczalnie addytywna, miara zupełna, miara Jordana | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-W04+++ K-W05++ K-W07+ K-K04+ K-K07+ |
W02+ W03+ K03+ K04+ K06+ |
MEK02 | umie wykonywać podstawowe działania na zbiorach oraz umie obliczać granicę dolną oraz granicę górną ciągu zbiorów | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-U01++ K-U02++ K-U04+ K-U08+ K-K01+ |
W03+ U01+ U02+ U03+ U05+ U07+ K01+ |
MEK03 | umie sprawdzić własności rodziny zbiorów | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-U01++ K-U02++ K-U04+ K-U07+ K-U08+ K-K01+ |
W03+ U01+ U02+ U03+ U05+ U07+ K01+ |
MEK04 | umie sprawdzić, czy podana funkcja jest miarą skończenie addytywną oraz czy jest miarą przeliczalnie addytywną | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-U01++ K-U02++ K-U03++ K-U04+ K-U05+ K-U07+ K-U08+ K-U09+ K-U13+ K-U14+ K-K01+ |
W03+ U01+ U02+ U03+ U05+ U07+ K01+ |
MEK05 | umie obliczyć lub oszacować miarę Jordana zbioru zawartego w R lub R^2 | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-U01++ K-U02++ K-U03++ K-U04+ K-U07+ K-U15+ K-K01+ K-K02+ |
W03+ U01+ U02+ U03+ U05+ U06+ U07+ U08+ U09+ K01+ K02+ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W08, C01-C14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | W09-W16, C15-C24 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK03 | W17-W22, C25-C30 | MEK01 MEK05 | |
1 | TK04 | W23-W30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenia wykładu dokonuje się na podstawie obecności na wykładach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenia ćwiczeń dokonuje się na podstawie wyników z kolokwiów oraz na podstawie odpowiedzi ustnych. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
przykładowe zadania funkcje rz I.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie