logo
Karta przedmiotu
logo

Kompetencje psychospołeczne w organizacji

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 14846

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Ryszard Klamut

Terminy konsultacji koordynatora: podane na stronie https://rklamut.v.prz.edu.pl/konsultacje

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów na pierwszym roku

Materiały dydaktyczne: materiały z ćwiczeń

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. Psychologia społeczna Poznań. 2012
2 A. Cichosz Zarządzanie stresem w organizacji Warszawa. 2018
3 P. Bucki Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie Lublin. 2017
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cialdini R. Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2017
2 Patterson M. L. Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu kompetencji społecznych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. wykład problemowy zaliczenie cz. pisemna K_W13+
K_K01+
P6S_KO
P6S_UU
P6S_WK
02 Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. wykład problemowy zaliczenie cz. pisemna K_U13+
K_K01+
P6S_KO
P6S_UK
P6S_UU
03 Potrafi zastosować techniki wspomagające kompetencje społeczne. wykład problemowy zaliczenie cz. pisemna K_K01+
K_K04+
P6S_KO
P6S_UO
P6S_UU
04 Ma wiedzę na temat zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów wykład problemowy zaliczenie cz. pisemna K_U09+
K_K01+
K_K05+
P6S_KK
P6S_KO
P6S_UO
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Komunikacja jako podstawa budowania dobrych relacji z otoczeniem. W01-02 MEK01
1 TK02 Kluczowe aspekty komunikacji interpersonalnej. W03 MEK01
1 TK03 Czynniki wpływające na skuteczność autoprezentacji W04 MEK02
1 TK04 Perswazja, erystyka, retoryka W05 MEK02 MEK03
1 TK05 Stres a zarządzanie czasem. W06-07 MEK02 MEK04
1 TK06 Podstawowe role grupowe. W08-09 MEK03
1 TK07 Techniki wywierania wpływu W10 MEK03
1 TK08 Psychologia tłumu W11 MEK01
1 TK09 Stereotypy i uprzedzenia W12-13 MEK03
1 TK10 Źródła konfliktów i problemów w grupie a negocjacje W14-15 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena z zaliczenia pisemnego
Ocena końcowa Ocena z zaliczenia pisemnego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Wymagane podczas egzaminu_zaliczenia.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer 2024
2 B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies 2023
3 R. Klamut Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case 2023
4 R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko Religious aspect of human social activity: is this already past? 2023
5 J. Stecko CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych 2022
6 K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics 2022
7 A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów 2021
8 J. Stecko Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 2021
9 A. Delekta; J. Stecko Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists 2020
10 J. Stecko Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV 2020
11 J. Stecko Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień 2020
12 J. Stecko Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR 2020
13 J. Stecko Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 2020
14 K. Oszust; J. Stecko Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour 2020
15 R. Klamut Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych 2020
16 J. Stecko A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations 2019
17 J. Stecko Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life 2019
18 J. Stecko \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności 2019
19 M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko O solidarności wielką i małą literą pisanej 2019
20 R. Klamut Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa 2019