Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 14846
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Ryszard Klamut
Terminy konsultacji koordynatora: podane na stronie https://rklamut.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów na pierwszym roku
Materiały dydaktyczne: materiały z ćwiczeń
1 | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. | Psychologia społeczna | Poznań. | 2012 |
2 | A. Cichosz | Zarządzanie stresem w organizacji | Warszawa. | 2018 |
3 | P. Bucki | Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie | Lublin. | 2017 |
1 | Cialdini R. | Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
2 | Patterson M. L. | Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu kompetencji społecznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. | wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_W13+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WK |
02 | Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. | wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_U13+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UU |
03 | Potrafi zastosować techniki wspomagające kompetencje społeczne. | wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_K01+ K_K04+ |
P6S_KO P6S_UO P6S_UU |
04 | Ma wiedzę na temat zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów | wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_U09+ K_K01+ K_K05+ |
P6S_KK P6S_KO P6S_UO P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03 | MEK01 | |
1 | TK03 | W04 | MEK02 | |
1 | TK04 | W05 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK05 | W06-07 | MEK02 MEK04 | |
1 | TK06 | W08-09 | MEK03 | |
1 | TK07 | W10 | MEK03 | |
1 | TK08 | W11 | MEK01 | |
1 | TK09 | W12-13 | MEK03 | |
1 | TK10 | W14-15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z zaliczenia pisemnego |
Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Wymagane podczas egzaminu_zaliczenia.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak | Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer | 2024 |
2 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
3 | R. Klamut | Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case | 2023 |
4 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
5 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
6 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
7 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
8 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
9 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
10 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
11 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
12 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
13 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
14 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
15 | R. Klamut | Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych | 2020 |
16 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
17 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
18 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
19 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |
20 | R. Klamut | Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa | 2019 |