logo
Karta przedmiotu
logo

Wizualizacja 3D

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria medyczna - p. praktyczny

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej

Kod zajęć: 9759

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / L30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Czesław Jasiukiewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie z podstawami grafiki komputerowej

Ogólne informacje o zajęciach: W module zostają wprowadzone podstawowe struktury bibliotek graficznych na przykładzie biblioteki OpenGL Zajęcia mają na celu wyrobienie orientacji w możliwościach technicznych grafiki komputerowej.

Materiały dydaktyczne: Materiały do zajęć w wersji elektronicznej umieszczone na stronie wskazanej przez wykładowcę

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 R.S. Wright, M. Sweet OpenGL. Księga eksperta Helion, Gliwice . 1999
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 J. Neider, T. Davis, M.Woo OpenGL programming guide Addison-Wesley Publishing, New York. 1994
Literatura do samodzielnego studiowania
1 M. Jankowski Elementy grafiki komputerowej WNT, Warszawa . 1973
2 J. Zabrodzki Grafika komputerowa WNT, Warszawa. 1994

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw języka C.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się kompilatorem języka C.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Znajomość regulaminu laboratorium komputerowego.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 zna algorytmy tworzenia obrazu na ekranie komputera. wykład, laboratorium zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W09++
K_U05+
K_U09+
T1P_W01+
InzP_W02+
T1P_W02+
InzP_W03+
T1P_W04+
T1P_W06+
InzP_U03+
T1P_U05+
T1P_U10+
02 potrafi współpracować przy tworzeniu projektu zespołowego. projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_K01++
K_K04++
T1P_K01++
T1P_K03++
03 potrafi implementować proste algorytmy tworzenia obrazu na ekranie komputera przy użyciu biblioteki OpenGl. laboratorium zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W09++
K_U03+
K_K05++
T1P_W01+
InzP_W02+
T1P_W02+
InzP_W03+
T1P_W04+
T1P_W06+
InzP_U02+
T1P_U09+
T1P_K04+
04 potrafi tworzyć proste obiekty przy użyciu wybranego programu do tworzenia grafiki 3D laboratorium obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_W09++
K_U02+
K_K05++
T1P_W01+
InzP_W02+
T1P_W02+
InzP_W03+
T1P_W04+
T1P_W06+
InzP_U01+
T1P_U08+
T1P_K04+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Graphic Library Utility Toolkit (GLUT) L01-L02 MEK01
3 TK02 Geometria i rzutowanie w OpenGL L03 MEK01 MEK04
3 TK03 Światła i oświetlenie sceny. L04 MEK01
3 TK04 Optymalizacja kodu programu. L05 MEK01 MEK04
3 TK05 Mieszanie kolorów (Blending) L06 MEK01
3 TK06 Bitmapy i obrazy. L07 MEK01
3 TK07 Tekstury i metody teksturowania. L08-L09 MEK01 MEK03 MEK04
3 TK08 Bufory w OpenGl i ich zastosowanie. L10 MEK01 MEK03
3 TK09 Grafika interakcyjna - selekcja, wybieranie i informacje zwrotne. L11-L12 MEK01 MEK03
3 TK10 Krzywe i powierzchnie w reprezentacji parametrycznej. L13 MEK01 MEK03
3 TK11 Metody animacji. L14-L15 MEK01 MEK02 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 3) Przygotowanie do laboratorium: 20.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium zaliczenie poszczególnych zadań na laboratorium
Ocena końcowa 1/4 oceny ze sprawdzianów na wykładach + 3/4 oceny z realizacji zadań na laboratorium

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie