logo
Karta przedmiotu
logo

Systemy zarządzania treścią CMS

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria medyczna - p. praktyczny

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej

Kod zajęć: 9746

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Andrzej Bąk

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie udostępniają Systemy Zarządzania Treścią (Content Management System - CMS). Studenci nauczą się instalować i zarządzać system Joomla.

Ogólne informacje o zajęciach: System zarządzania treścią (ang. Content Management System, CMS) to programy, które umożliwiają tworzenie, edycję i rozbudowę serwisów WWW. Jedną z podstawowych systemu CMS jest oddzielenie warstwy treści, prezentacji oraz aplikacji. Dzięki temu autorzy i redaktorzy mogą się skupić na redagowaniu treści, graficy nad wyglądem, a administratorzy nad funkcjonowaniem portalu. Umiejętność instalacji systemu CMS a następnie umiejętność zarządzania takim systemem jest jednym z istotnych obszarów wiedzy i umiejętności w którą xhxemy wyposażyć studentów inżynierii medycznej.

Materiały dydaktyczne: https://ab-ak.pl/moodle/

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Jarosław Kasperek Joomla 3. Ja i moja strona internetowa ISBN: 978-83-940095-3-3. 2016
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pieszczek Sławomir Joomla! 3.x Praktyczny kurs, Helion. 2016
2 Marriott Jennifer, Waring Elin Joomla! Oficjalny podręcznik Heliom. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowe wiadomości z zakresu: architektury sprzętowo-programowej komputerów.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Znajomość regulaminu korzystania z pracowni komputerowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna podstawy funkcjonowania systemów zarządzania treścią laboratorium prezentacja projektu K_W09+
K_U09+
K_K01+++
K_K05+
T1P_W01+
T1P_W02++
InzP_W02+
InzP_W03+
T1P_W04++
T1P_W06++
T1P_U05+++
T1P_K01+++
T1P_K04+
02 Potrafi znaleźć usługę hostingową i zainstalować system CMS Joomla laboratorium prezentacja projektu K_W09+
K_U13+
T1P_W01+
T1P_W02++
InzP_W02+
InzP_W03+
T1P_W04++
T1P_W06++
T1P_U07+++
03 Potrafi zarządzać zainstalowanym systemem, dodawać użytkowników, zarządzać treścią, instalować i konfigurować dodatkowe moduły i plugin'y laboratorium prezentacja projektu K_U13++
K_K01+
K_K04+
T1P_U07+
T1P_K01+++
T1P_K03++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wprowadzenie do systemu zarządzania treścią Joomla, architektura systemu Joomla. Przegląd wybranych witryn funkcjonujących w oparciu o ten system. L01 MEK01
2 TK02 Pobieranie i instalowanie systemu Joomla, wymagania techniczne dotyczące serwera. L02 MEK02
2 TK03 Przegląd systemu Joomla. Wprowadzenie do struktury organizacyjnej treści, struktury Menu. Szablon domyślny witryny. Moduły i ich pozycje. L03-L04 MEK03
2 TK04 Konfigurowanie witryny, zarządzanie treścią i użytkownikami, praca z edytorami i multimediami L05 MEK03
2 TK05 Praca z komponentami, modułami i dodatkami. Menadżer reklam, banerów. Korzystanie z komponentu zarządzanie katalogiem zakładek L06-L07 MEK03
2 TK06 Dostosowanie i wzbogacanie systemu. Przegląd szablonów domyślnych. Wyszykiwanie dostępnych szablonów. Narzędzia do tworzenia własnych szablonów. L07-L08 MEK03
2 TK07 Konserwacja witryny. Tworzenie kopii bezpieczeństwa L09 MEK03
2 TK08 Tworzenie własnego projektu witryny L10-L014 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 2) Przygotowanie do laboratorium: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Przygotowanie projektu (waga 0,75), oceny częściowe projektu (waga 0,15), uczestnictwo w zajęciach (waga 0,05), quizy (waga 0,05).
Ocena końcowa Ocena końcowa jest oceną uzyskaną przez studenta na zajęciach laboratoryjnych.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie