logo
Karta przedmiotu
logo

Technologie informacyjne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne - profil praktyczny

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządanie w sytuacjach kryzysowych, 2. Transport i komunikacja , 3. Bezpieczeństwo ekonomiczne, 4. Służby i formacje ochrony bezpieczeństwa

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu

Kod zajęć: 9694

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L12 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Aleksander Sokołowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie kompetencji informatycznych niezbędnych do funkcjonowania w ramach społeczeństwa informacyjnego, poznanie nowych i poszerzenie obszaru znajomości i praktycznego zastosowania narzędzi informatycznych stosowanych w organizacjach gospodarczych i administracji.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do modułów obowiązkowych semestru II.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne dostępne u prowadzącego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Walkenbach J. , Excel 2014 PL. Biblia, Wyd. Helion, Gliwice. 2014
2 Chojnacki K., Próchnicki W. Biblia Excela dla księgowych 2.0, Wiedza i Praktyka, Sulejówek, Wiedza i Praktyka, Sulejówek. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kaczanowska K. Dynia P. Excel od podstaw Wiedza i Praktyka, Sulejówek. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wie jak funkcjonuje komputer i jak uruchamia się programy. Rozumie organizację arkuszy kalkulacyjnych oraz posiada elementarną wiedzę z grafiki prezentacyjnej i menedżerskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi pracować w środowisku Windows i obsługiwać pocztę elektroniczną.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy i samokształcenia. Ma świadomość konieczności ciągłego doskonalenia umiejętności komputerowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Potrafi wybrać w stopniu zadowalającym narzędzie informatyczne do realizacji określonego zadania związanego z programem studiów laboratorium, laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium K_W01+
K_U03+
K_U10++
K_K01+
S1P_W05+
S1P_W06++
S1P_U02+
S1P_U04++
S1P_U06+++
S1P_U07++
S1P_K01+
S1P_K02+
S1P_K06+++
02 Zna narzędzia arkuszy kalkulacyjnych i potrafi posługiwać się w stopniu podstawowym VBA laboratorium, realizacja zleconego zadania kolokwium, obserwacja wykonawstwa K_U10++
K_K03+
S1P_U02+
S1P_U04+
S1P_U06++
S1P_U07++
S1P_K01++
S1P_K02++
S1P_K03+
S1P_K06++
03 Student umie skutecznie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych dotyczących zagadnień związanych z technologią informacyjną laboratorium, realizacja zleconego zadania kolokwium, obserwacja wykonawstwa K_W06+
K_U10++
K_K03++
S1P_W05+
S1P_W06+++
S1P_W10+
S1P_U02++
S1P_U04++
S1P_U06+++
S1P_U07+++
S1P_K01++
S1P_K02++
S1P_K03++
S1P_K06++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. Omówienie programu zajęć i warunków zaliczenia. Excel: wprowadzanie danych, formatowanie komórek, funkcje i formuły. L01, L02, L03 MEK02 MEK03
2 TK02 Arkusz kalkulacyjny: adresowanie komórek, tworzenie tabel, wykresów, tabele przestawne, funkcja solver. Zestaw powtórzeniowy z zastosowania Excela w praktyce. L04, L05, L06 MEK01 MEK03
2 TK03 Kolokwium z praktycznego zastosowania Excela. Elementy VBA, Proste obliczenia. L07, L08, L09 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK04 Tworzenie kalkulatora w Excelu. Sprawdzian z elementów VBA. L10, L11, L12 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 2) Przygotowanie do laboratorium: 2.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach i uzyskanie ocen pozytywnych z wszystkich kolokwiów zaliczeniowych (dwa praktyczne) oraz prezentacji autorskiej. W ocenie końcowej uwzględnia się także stopień przygotowania studenta do zajęć.
Ocena końcowa Średnia ważona: waga 0.8 z uzyskanych pozytywnych ocen z kolokwiów zaliczeniowych i prezentacji autorskiej, waga 0.2 z dodatkowych ocen uzyskanych podczas laboratorium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie