logo
Karta przedmiotu
logo

Technologie informacyjne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne - profil praktyczny

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie kryzysowe, 2. Transport i komunikacja , 3. Bezpieczeństwo ekonomiczne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu

Kod zajęć: 9691

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Aleksander Sokołowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie kompetencji informatycznych niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, poznanie nowych narzędzi informatycznych oraz poszerzenie obszaru znajomości tych narzędzi i ich praktycznego zastosowania.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do modułów obowiązkowych semestru II.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne dostępne u prowadzącego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Walkenbach J. Excel 2014 PL. Biblia Helion, Gliwice. 2014
2 Chojnacki K., Próchnicki W. Biblia Excela dla księgowych 2.0 Wiedza i Praktyka, Sulejówek. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kaczanowska K. Dynia P. Excel od podstaw Wiedza i Praktyka, Sulejówek. 2017
2 Aleksander M., Kusleika D. Microsoft Excel 2016 PL: formuły Helion, Gliwice. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa znajomość środowiska Windows.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy w środowisku Windows, umiejętność wprowadzania danych, zaznaczania obiektów, formatowania, tworzenia formuł z wykorzystaniem arkusza Kalkulacyjnego.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy i samokształcenia. Posiadanie świadomości konieczności ciągłego doskonalenia umiejętności komputerowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Potrafi wybrać w stopniu zadowalającym narzędzie informatyczne do realizacji określonego zadania związanego z programem studiów laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium K_W01+
K_U03+
K_U10++
K_K01++
S1P_W05+
S1P_W06++
S1P_U02+
S1P_U04++
S1P_U06+++
S1P_U07++
S1P_K01+
S1P_K02+
S1P_K06+++
02 Zna narzędzia arkuszy kalkulacyjnych i potrafi posługiwać się w stopniu podstawowym VBA laboratorium, realizacja zleconego zadania kolokwium, obserwacja wykonawstwa K_U10++
K_K03++
S1P_U02+
S1P_U04+
S1P_U06++
S1P_U07++
S1P_K01++
S1P_K02++
S1P_K03+
S1P_K06++
03 Student umie skutecznie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych dotyczących zagadnień związanych z technologią informacyjną laboratorium, realizacja zleconego zadania kolokwium, obserwacja wykonawstwa K_W06+
K_U10++
K_K03++
S1P_W05+
S1P_W06+++
S1P_W10+
S1P_U02++
S1P_U04++
S1P_U06+++
S1P_U07+++
S1P_K01++
S1P_K02++
S1P_K03++
S1P_K06++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. Omówienie programu zajęć. Uczelniana poczta studencka. Arkusz kalkulacyjny MS Excel, wprowadzanie danych, podstawowe operacje na arkuszach. L01, L02 MEK01 MEK03
2 TK02 Arkusz kalkulacyjny: formatowanie komórek tworzenie tabel, formatowanie arkusza, drukowanie arkuszy. L03, L04 MEK01 MEK03
2 TK03 Formuły i funkcje. Sortowanie i filtrowanie danych. Tworzenie i formatowanie wykresów. L05, L06 MEK01 MEK03
2 TK04 Kolokwium cząstkowe. Obliczenia różne. Formuły tablicowe. L07, L08 MEK01 MEK03
2 TK05 Tabele przestawne. Funkcja Solwer. L09, L10 MEK01 MEK03
2 TK06 Elementy VBA. Proste obliczenia. L11, L12 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK07 Elementy VBA. Kalkulator w Excelu. Kolokwium końcowe z Excela. L13, L14, L15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 2) Przygotowanie do laboratorium: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach i uzyskanie ocen pozytywnych z kolokwiów praktycznych. W ocenie końcowej uwzględnia się także aktywność i pracę studenta na zajęciach.
Ocena końcowa Średnia ważona: waga 0.8 z uzyskanych pozytywnych ocen z kolokwiów praktycznych, waga 0.2 z dodatkowych ocen uzyskanych podczas laboratorium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie