Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)
Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne - profil praktyczny
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie kryzysowe, 2. Transport i komunikacja , 3. Bezpieczeństwo ekonomiczne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 9691
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Aleksander Sokołowski
Główny cel kształcenia: Uzyskanie kompetencji informatycznych niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, poznanie nowych narzędzi informatycznych oraz poszerzenie obszaru znajomości tych narzędzi i ich praktycznego zastosowania.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do modułów obowiązkowych semestru II.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne dostępne u prowadzącego
1 | Walkenbach J. | Excel 2014 PL. Biblia | Helion, Gliwice. | 2014 |
2 | Chojnacki K., Próchnicki W. | Biblia Excela dla księgowych 2.0 | Wiedza i Praktyka, Sulejówek. | 2018 |
1 | Kaczanowska K. Dynia P. | Excel od podstaw | Wiedza i Praktyka, Sulejówek. | 2017 |
2 | Aleksander M., Kusleika D. | Microsoft Excel 2016 PL: formuły | Helion, Gliwice. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa znajomość środowiska Windows.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy w środowisku Windows, umiejętność wprowadzania danych, zaznaczania obiektów, formatowania, tworzenia formuł z wykorzystaniem arkusza Kalkulacyjnego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy i samokształcenia. Posiadanie świadomości konieczności ciągłego doskonalenia umiejętności komputerowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi wybrać w stopniu zadowalającym narzędzie informatyczne do realizacji określonego zadania związanego z programem studiów | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ K_U10++ K_K01++ |
S1P_W05+ S1P_W06++ S1P_U02+ S1P_U04++ S1P_U06+++ S1P_U07++ S1P_K01+ S1P_K02+ S1P_K06+++ |
02 | Zna narzędzia arkuszy kalkulacyjnych i potrafi posługiwać się w stopniu podstawowym VBA | laboratorium, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa |
K_U10++ K_K03++ |
S1P_U02+ S1P_U04+ S1P_U06++ S1P_U07++ S1P_K01++ S1P_K02++ S1P_K03+ S1P_K06++ |
03 | Student umie skutecznie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych dotyczących zagadnień związanych z technologią informacyjną | laboratorium, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa |
K_W06+ K_U10++ K_K03++ |
S1P_W05+ S1P_W06+++ S1P_W10+ S1P_U02++ S1P_U04++ S1P_U06+++ S1P_U07+++ S1P_K01++ S1P_K02++ S1P_K03++ S1P_K06++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L01, L02 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK02 | L03, L04 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK03 | L05, L06 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK04 | L07, L08 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK05 | L09, L10 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK06 | L11, L12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK07 | L13, L14, L15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
4.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach i uzyskanie ocen pozytywnych z kolokwiów praktycznych. W ocenie końcowej uwzględnia się także aktywność i pracę studenta na zajęciach. |
Ocena końcowa | Średnia ważona: waga 0.8 z uzyskanych pozytywnych ocen z kolokwiów praktycznych, waga 0.2 z dodatkowych ocen uzyskanych podczas laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie