Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria medyczna - p. praktyczny
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Maszyn
Kod zajęć: 9468
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L15 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Kudasik
semestr 6: dr hab. inż. Sławomir Miechowicz
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest przekazanie studentowi podstawowej wiedzy w zakresie modelowania struktur anatomicznych na wybranych przykładach.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł umożliwia studentowi zdobycie podstawowej wiedzy o metodach i narzędziach niezbędnych do modelowania struktur anatomicznych. Ponadto student nabywa umiejętności współpracy w zespole, w obrębie wykonywania zadania laboratoryjnego i projektowego, wykorzystując wiedzę własną oraz w oparciu o przedstawione na wykładzie informacje i przegląd literatury fachowej. Dodatkowo przygotowywany jest do zaproponowania własnych rozwiązań postawionego problemu w zakresie modelowania wybranych struktur anatomicznych.
1 | Nałęcz M.(red.) | Biocybernetyka i inżynieria biomedyczna 2000. Tom 5 Biomechanika i inżynieria rehabilitacyjna | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT. | 2004 |
2 | Będziński R. | Biomechanika inżynierska | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 1997 |
3 | Sławomir Miechowicz | Synteza modelowania złożonych struktur geometrycznych w zastosowaniech medycznych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
1 | Winkler T. | Komputerowo wspomagane projektowanie systemów | Wydawnictwa Naukowo Techniczne. | 2005 |
1 | Bochenek A., Reicher M. | Anatomia człowieka tom I | Wydawnictwo Lekarskie PZWL. | 2010 |
2 | Konturek S. J. | Fizjologia człowieka. - podręcznik dla studentów medycyny | ELSEVIER Urban&Partner. | 2007 |
Wymagania formalne: Status studenta.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę z zakresu elementy inżynierii biomedycznej. Ponadto dysponuje podstawową wiedzą z zakresu anatomii i fizjologii człowieka.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi ocenić i wyciągnąć wnioski w przypadku opracowywania standardowych metod możliwych do zastosowania dla rozwiązania postawionego problemu inżynierskiego z zakresu bioinżynierii.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | ma wiedzę dotyczącą wybranych metod modelowania i analizy układów biomechanicznych | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_U17+++ K_U20+++ |
InzP_U09+++ InzP_U12+++ T1P_U18+++ |
02 | posiada ogólną wiedzę z zakresu komputerowego modelowania struktur anatomicznych | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_U15+++ |
InzP_U08++ T1P_U16++ |
03 | ma umiejętność samokształcenia się – pozyskiwania informacji z literatury, czasopism i innych źródeł | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_U09+++ |
T1P_U05+++ |
04 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne – w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując – do zaproponowania modelu struktury anatomicznej | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_U10++ |
InzP_U05++ T1P_U13++ |
05 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją – zaproponować model systemu lub procesu, używając właściwych metod, technik i narzędzi | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_U12++ |
InzP_U06+++ T1P_U14+++ |
06 | zdobywa umiejętność współdziałania i opracowania wybranych zagadnień dotyczących modelowania w grupie, przyjmując w niej różne role | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_K04+++ |
T1P_K03+++ |
07 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego, przez siebie lub innych, zadania omawianego na zajęciach | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_K05+++ |
T1P_K04+++ |
08 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | Wykład, Laboratorium, Projekt | kolokwium, sprawozdanie, projekt |
K_K01+++ |
T1P_K01+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02 | MEK01 MEK02 MEK08 | |
6 | TK02 | W03, W04 | MEK01 MEK02 MEK08 | |
6 | TK03 | W05, W06, W07, W08, W09 | MEK01 MEK03 MEK08 | |
6 | TK04 | W10, W11 | MEK01 MEK03 MEK08 | |
6 | TK05 | W12, W13 | MEK01 MEK03 MEK08 | |
6 | TK06 | W14, W15 | MEK01 MEK03 MEK08 | |
6 | TK07 | L01, L02, L03, L04, L05, L06, L07, L08, L09, L10, L11, L12, L13, L14, L15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK08 | |
6 | TK08 | P01, P03, P05, P07, P09, P11, P13, P15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 | |
6 | TK09 | P02, P04, P06, P08, P10, P12, P14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | obecność na wykładach |
Laboratorium | Wykonanie i zaliczenie wszystkich zajęć laboratoryjnych w czasie semestru. Ocena z każdych zajęć laboratoryjnych uwzględnia także sprawozdanie i aktywność studenta w laboratorium. |
Projekt/Seminarium | Wykonanie i zaliczenie wszystkich zadanych projektów w czasie semestru. Ocena z zajęć projektowych uwzględnia również aktywność studenta w czasie zajęć oraz terminowość wykonania zadań projektowych |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Oceną końcowa jest średnią arytmetyczną z ocen uzyskanych na zajęciach projektowych i laboratoryjnych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie