Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria medyczna -p.praktyczny
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 9457
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Michał Inglot
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 10:00 - 11:30 -MS Teams Czwartek 10:00 - 11:30 -MS Teams
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z oprogramowaniem do obliczeń symbolicznych na przykładzie CAS MAXIMA
Ogólne informacje o zajęciach: Kurs obejmuje wykłady i laboratoria komputerowe. W trakcie laboratoriów studenci poznają praktyczne zastosowania wybranego pakietu obliczeń symbolicznych jako narzędzia wspomagającego pracę inżyniera.
Materiały dydaktyczne: http://e-learning.prz.edu.pl/course/view.php?id=272
1 | A. Palczewski | Równania różniczkowe zwyczajne : teoria i metody numeryczne z wykorzystaniem komputerowego systemu obliczeń symbolicznych (bibl) | WNT, . | 2004. |
2 | C. Lachowicz | Matlab, Scilab, Maxima? Opis i przykłady zastosowań (bibl) | Politechnika Opolska. | 2005 |
1 | https://sourceforge.net/projects/maxima/ | dokumentacja systemu CAS MAXIMA | źródło - sieć internet. | 2018 |
2 | https://se.mathworks.com/help/matlab/ | . | 2019 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ogólna wiedza matematyczna (funkcje, pochodne, pochodne cząstkowe, liczby zespolone, macierze, równania i układy równań różniczkowych, całki...)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Znajomość obsługi komputera i systemu MS Windows
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: brak
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | posiada podstawową wiedzę na temat istniejących pakietów wspomagania obliczeń inżynierskich, zna ich zalety i wady. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna |
K_W09+ |
P6S_WG |
02 | potrafi stosować wybrane pakiety softwarowe w działaniach na liczbach rzeczywistych i zespolonych, macierzach w stopniu podstawowym. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU |
03 | posiada podstawową umiejętność stosowania nabytej wiedzy w rachunku różniczkowym i całkowym, potrafi przeprowadzić przebieg zmienności prostych funkcji z wykorzystaniem pakietu MAXIMA | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U03+ |
P6S_UO P6S_UW |
04 | posiada podstawowe umiejętności sporządzania graficznych prezentacji wyników obliczeń (2D i 3D). | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U03+ |
P6S_UO P6S_UW |
05 | posiada podstawowe umiejętności stosowania poznanego pakietu do rozwiązywania równań i układów równań, działań na wielomianach, rozwiązywania równań i układów równań różniczkowych i całkowych. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, |
K_W09+ |
P6S_WG |
06 | potrafi zamodelować prosty proces opisany równaniami różniczkowymi, określić warunki początkowe i brzegowe oraz przedsawić graficzne rozwiązanie. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U02++ K_U03++ |
P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
07 | potrafi wykonać wizualizację danych lub obliczeń wynikających z modelu matematycznego. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U02++ K_K04++ |
P6S_KO P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
08 | potrafi napisać prosty skrypt i wykonać go w trybie wsadowym. | wykład, e-learning, laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U03+ K_U09+ K_K05+ |
P6S_KK P6S_KO P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK02 | W02 | MEK02 | |
1 | TK03 | W03 | MEK03 | |
1 | TK04 | W04 | MEK03 MEK05 | |
1 | TK05 | W05 | MEK02 | |
1 | TK06 | W06 | MEK04 | |
1 | TK07 | W07 | MEK05 MEK06 MEK07 | |
1 | TK08 | L01 | MEK02 | |
1 | TK09 | L02 | MEK03 | |
1 | TK10 | L03 | MEK03 | |
1 | TK11 | L04 | MEK03 MEK05 | |
1 | TK12 | L05 | MEK05 | |
1 | TK13 | L06 | MEK05 | |
1 | TK14 | L07 | MEK06 | |
1 | TK15 | L08 | MEK06 | |
1 | TK16 | L09, L10 | MEK06 | |
1 | TK17 | L11, L12 | MEK04 | |
1 | TK18 | L13 | MEK08 | |
1 | TK19 | L14 | MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Na każdych ćwiczenia laboratoryjnych studenci realizują 2 części. Część I-wsza jest częścią ćwiczeniową podczas której realizowane są proste zadania na bazie wiedzy uzyskanej na wykładzie. Część II jest częścią sprawdzającą. Poziom zadań jest trudniejszy, studenci pracują samodzielnie a ich prace są oceniane. Na podstawie wyników z laboratorium wystawiana jest ocena końcowa będąca średnią arytmetyczną z uzyskanych zaliczeń cząstkowych. |
Ocena końcowa | Wyliczana na podstawie średniej z ocen uzyskanych z ćwiczeń laboratoryjnych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie