logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski (B)

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria medyczna - p. praktyczny

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 9405

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / L30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Katarzyna Kurek

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Agnieszka Kozik

semestr 3: mgr Jolanta Mazurek

semestr 3: mgr Małgorzata Doroszkiewicz

semestr 3: mgr Magdalena Bieniasz

semestr 3: dr Mateusz Szal

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Oakes S., Frances E. Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) Pearson Longman, Essex, biblioteka PRz egzemplarzy 3, czytelania PRz egzemplarzy 1. 2011,

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U06++
K_U09++
K_K01++
T1P_U03+++
T1P_U05+++
T1P_K01+++
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U11++
T1P_U06+++
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U11++
T1P_U06+++
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U11++
T1P_U06+++
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U06++
K_U08++
T1P_U03+++
T1P_U04+++
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U06++
T1P_U03+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. C01 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK02 Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. C02 MEK01 MEK06
3 TK03 Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect C03 MEK02 MEK03
3 TK04 Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. C04 MEK02 MEK04
3 TK05 Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie C05 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK06 Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. C07 MEK01 MEK03
3 TK07 Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna. C08 MEK01 MEK04
3 TK08 Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja) C09 MEK01 MEK06
3 TK09 Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. C10 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej C11 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK11 Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. C12 MEK01 MEK03
3 TK12 Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka. C13 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK13 Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. C15 MEK01 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowe (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie