logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 921

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. Zhanna Poplavska

semestr 1: mgr Bartosz Górski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy modułów kształcenia podstawowego dla studentów pierwszego semestru

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Garbarski L.(red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania Warszawa, PWE. 2011
2 Kotler Ph., Keller K. L. Marketing Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. 2012
3 Kotler Ph., Armstrong G. Marketing: wprowadzenie Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno. 2016
4 Mazurek G. E-Marketing Warszawa, Wyd.Poltext. 2018
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Michalski E. Marketing: podręcznik akademicki Warszawa, PWN . 2014
2 Nowacki R., Nowacka A. Podstawy marketingu Warszawa, Wyd. Difin. 2012
3 Mazurek G. E-Marketing Warszawa, Wyd. Poltext. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Waniowski P., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M. Marketing.Teoria i praktyka Warszawa, Wyd. Placet. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: znajomość podstaw zarządzania, ekonomii

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu marketingu,zna poszczególne elementy marketingu mix

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej oraz do samodzielnego zdobywania wiedzy, a także do postępowania etycznego w ramach wyznaczonej mu roli

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna koncpecję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład, ćwiczenia problemowe kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W05++
K_U01++
K_U11+++
P6S_UO
P6S_UW
P6S_WK
02 zna proces postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W01+
K_U11++
K_K04+++
P6S_KR
P6S_UO
P6S_WK
03 potrafi przeprowadzić segmentację rynku, zna proces wyboru rynku docelowego wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, projekt zespołowy prezentacja projektu, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W01++
K_W05+
K_U03++
P6S_UW
P6S_WK
04 posiada umiejętność praktycznego kształtowania poszczególnych instrumentów marketingu mix oraz stosowania reguł marketingu w przedsiębiorstwach wykład, projekt indywidualny, studium przypadku, ćwiczenia problemowe prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna K_W01+
K_U03++
K_K04+++
P6S_KR
P6S_UW
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. W01-W02, C01-C02 MEK01
1 TK02 Marketing mix. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. W03-W04,C03-C04 MEK02 MEK03
1 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. W05-W07,C05-C08 MEK01 MEK04
1 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i różnicowanie cen. Polityka rabatowa. W08-W09,C08-C09 MEK03 MEK04
1 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W10-W11,C10-C11 MEK01 MEK04
1 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W12-W15, C12-C14 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK07 Zaliczenie z ćwiczeń C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 1.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 1.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat aktywność i praca na ćwiczeniach - ustalone przez osoby prowadzące ćwiczenia, ocena z zaliczenia jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowej
Ocena końcowa ocena z zaliczenia z wykładu oraz z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 Z. Poplavska Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki narodowej 2021
2 O. Jurgilewicz; Z. Poplavska; P. Siemiątkowski; P. Tomaszewski Assessment of basic elements of the security system of local communities 2019