Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 9202
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Maciej Chrzanowski
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Bogusław Bembenek
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu heurystyki oraz praktycznych umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł dostarcza informacji na temat istoty i znaczenia twórczego rozwiązywania problemów. Koncentruje się na podstawowych metodach heurystycznych oraz wskazuje na procedurę ich praktycznego zastosowania.
Materiały dydaktyczne: wybrane źródła internetowe, artykuły z czasopism naukowych
1 | Biela A. | Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie | Wydawnictwo Edgard. | 2015 |
2 | Birkenbihl V.F. | Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów | Wydawnictwo Studio Astropsychologii. | 2004 |
3 | Szmidt K. | Trening kreatywności | Wydawnictwo Helion. | 2013 |
1 | Jerzyk E. Leszczyński G., Mruk H. | Kreatywność w biznesie | Wydawnictwo AE w Poznaniu. | 2006 |
2 | Proctor T. | Twórcze rozwiązywanie problemów | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2002 |
3 | Bieniok H., Gruszczyńska - Malec G., Królik G. | Elementarz twórczego myślenia | Wydawnictwo AE w Katowicach. | 2001 |
1 | Szmidt K. | ABC kreatywności. Kontynuacje | Difin. | 2019 |
2 | Nęcka E. | Psychologia twórczości | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2003 |
3 | de Bono E. | Myślenie lateralne. Idee na przekór schematom | Wydawnictwo Sensus. | 2007 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu metod, technik i narzędzi kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Wiedza z zakresu tworzenia modeli biznesowych i desighn thinking
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi w praktyce zastosować co najmniej kilka metod, technik i narzędzi kreatywnego rozwiązywania różnorakich problemów biznesowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi w grupie rozwiązywać problemy biznesowe przy pomocy poznanych metod kreatywnego myślenia.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi wymienić co najmniej kilka metod kreatywnego myślenia i/lub rozwiązywania problemów natury biznesowej | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W03+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_WG |
02 | Potrafi rozwiązać problem biznesowy z wykorzystaniem jednej bądź kilku metod kreatywnego rozwiązywania problemów | dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa, test pisemny |
K_U02+ K_U04+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UW |
03 | Zna istotę kreatywności oraz metody kreatywnego rozwiązywania problemów | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | obserwacja wykonawstwa, test pisemny |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | C01-C02 | MEK03 | |
4 | TK02 | C03-C10 | MEK01 | |
4 | TK03 | C11-C12 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z ćwiczeń uwzględnia ocenę z pracy pisemnej, obecność i aktywność studenta. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa uwzględnia ocenę z pracy pisemnej, obecność i aktywność w trakcie ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Bembenek | Doskonalenie kompetencji cyfrowych wklastrach | 2024 |
2 | B. Bembenek | Kształtowanie tożsamości zrównoważonych klastrów wodorowych w warunkach transformacji energetycznej | 2023 |
3 | B. Bembenek | Marketing doświadczeń w kształtowaniu wizerunku pozytywnej organizacji klastrowej | 2023 |
4 | B. Bembenek | Redundancja zasobów jako współczesne wyzwanie strategiczne w zarządzaniu klastrem | 2023 |
5 | M. Chrzanowski; J. Jurasz; P. Zawada | Instalacja do transportowania i magazynowania wodoru i jego mieszanek jako odpowiedź na mobilność i miejską niezależność energetyczną | 2023 |
6 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Fraction Separation Potential in the Recycling Process of Photovoltaic Panels at the Installation Site—A Conceptual Framework from an Economic and Ecological Safety Perspective | 2023 |
7 | K. Banaś; M. Chrzanowski; P. Zawada | Innowacje finansowe: teoretyczne podstawy i przykłady | 2022 |
8 | M. Baião; M. Chrzanowski; E. Coelho; I. Duarte | Assesing socioeconomic variables in HRM individual academic performance | 2022 |
9 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi – analiza zagadnienia z perspektywy społecznej | 2022 |
10 | B. Bembenek | Edukacja dzieci w duchu myślenia technicznego jako przejaw społecznej odpowiedzialności klastra | 2021 |
11 | B. Bembenek; A. Surówka | Użyteczność Portalu Geostatystycznego w regionalnych badaniach turystyki na obszarach wiejskich | 2021 |
12 | B. Bembenek | Hackathon dla rozwoju otwartych innowacji w klastrze | 2020 |
13 | B. Bembenek; M. Frankowska; J. Myszak | National Strategic Documents on Cluster Policy as a Source of Challenges for Cluster Management in Poland | 2020 |
14 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Social economy and social innovations - an impulse for further, wider discussion | 2020 |
15 | B. Bembenek | Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu klastrem. Perspektywa prakseologiczna | 2019 |
16 | M. Chrzanowska; M. Chrzanowski; P. Zawada | Kapitał społeczny sieci : crowdsourcing jako instrument współczesnego zarządzania organizacjami | 2019 |
17 | M. Chrzanowski | Tryb i styl pracy w start-upie przez pryzmat równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym | 2019 |
18 | M. Chrzanowski; A. Sobkowiak | Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych | 2019 |
19 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Kształcenie dualne a wymagania współczesnego przemysłu – na przykładzie koncernu motoryzacyjnego BorgWarner, oddział w Polsce | 2019 |
20 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Oczekiwania start-upów względem instytucji wsparcia przedsiębiorczości wpływające na ilość i jakość kreowanych podmiotów | 2019 |
21 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Systemy sterowania we współczesnych przedsiębiorstwach – wymagania wobec absolwentów uczelni wyższych | 2019 |