logo
Karta przedmiotu
logo

Systemy IT w projektach II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu

Kod zajęć: 9200

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / L18 / 1 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Anna Gładysz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie praktycznych umiejętności obsługi oprogramowania MS Sharepoint w kontekście zarządzania projektami

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł należy do grupy treści kierunkowych, jest obowiązkowy dla specjalności zarządzanie zespołem projektu

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 S. Bray, M. Wood, P. Curran Microsoft SharePoint 2013 PL: architektura i skuteczne rozwiązania Wyd. Helion, Gliwice. 2015
2 S. Goodyear SharePoint 2013 Pl : praktyczne zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie Wyd. Helion, Gliwice. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 O. M. Londer, P. Coventry Microsoft SharePoint 2013: krok po kroku Wyd. APN Promise, Warszawa. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRZ

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania portfelem projektów.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posiadać w stopniu dobrym umiejętność sprawnego posługiwania się MS Project oraz MS Office.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien rozumieć konieczność poszerzania swoich kompetencji. Powinien prezentować takie postawy jak uczciwość, odpowiedzialność, wytrwałość, ciekawość poznawcza, kreatywność, kultura osobista

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna istotę i potrzebę stosowania oprogramowania do współpracy w zespole laboratorium, laboratorium problemowe obserwacja wykonawstwa K_W03+
K_U03+
K_U05+
K_K01+
K_K02+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_UK
P7S_UW
P7S_WG
02 Posiada umiejętność obsługi systemów informatycznych dedykowanych współpracy w zespole w kontekście zarządzania projektami. laboratorium, laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa K_W03+
K_U03+
K_U05+
K_K01+
K_K02+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_UK
P7S_UW
P7S_WG
03 Potrafi korzystać ze stron Web oraz umieszczać informacje na listach oraz w bibliotekach laboratorium, laboratorium problemowe obserwacja wykonawstwa K_W03+
K_U03+
K_K01+
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
04 Potrafi tworzyć i modyfikować witryny Web, pracować z widokiem danych, tworzyć i wykorzystywać przepływy pracy w MS SharePoint laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W03+
K_U03+
K_K01+
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
05 Rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych laboratorium, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W03+
K_U03+
K_U05+
K_K01+
K_K02+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_UK
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. Omówienie programu zajęć i warunków zaliczenia laboratorium. Wprowadzenie do programu SharePoint, Nawigowanie po witrynie SharePoint. L01-L03 MEK01 MEK02 MEK05
4 TK02 Praca ze stronami sieci Web programu Share Point. Umieszczanie dokumentów i informacji na listach oraz w bibliotekach. L04-L06 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK03 Tworzenie witryn i zarządzanie nimi. Praca z widokiem danych. L07-L09 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK04 Tworzenie przepływów pracy L10-L12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK05 Korzystanie z przepływów pracy. Zaliczenie laboratorium. Wystawianie ocen końcowych. L13-L18 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 4) Przygotowanie do laboratorium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 12.00 godz./sem.
Inne: 14.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 12.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach oraz uzyskanie ocen pozytywnych z elementów projektu grupowego oraz zajęć dedykowanych indywidualnych.
Ocena końcowa Ocena wystawiana jest na podstawie średniej: z pozytywnych ocen z projektu grupowego, zajęć dedykowanych indywidualnych oraz oceny z egzaminu ustnego.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie