logo
Karta przedmiotu
logo

Przywództwo w zespole

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 9197

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C9 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Agata Gierczak

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i umiejętności przewodzenia w zespole.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych na 3 semestrze.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 P. Lencioni Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Mt Biznes. 2006
2 Rupert Eales-White Sprawny lider Onepress. 2004
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 A. Jachnis Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia Difin. 2007
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A. Jachnis Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia Difin. 2007
2 K. Blanchard Przywództwo wyższego stopnia : Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizcji / współzałożyciele i konsultanci The Ken Blanchard Companies z wprowadzeniem Kena Blancharda. PWN. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza dotycząca komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności komunikacyjne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie relacji międzyludzkich w podstawowym zakresie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wie, jak motywować członków zespołu. dyskusja dydaktyczna kolokwium K_W04++
K_U11++
P7S_UO
P7S_WG
P7S_WK
02 Potrafi wykorzystywać techniki dyscyplinowania i egzekwowania w zarządzaniu zespołem. ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa K_U12++
P7S_UU
03 Wie, jak delegować i oceniać efektywność pracownika. ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna kolokwium, obserwacja wykonawstwa K_W03+
P7S_WG
04 Zna style zarządzania zespołem i motywowania pracowników. wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna kolokwium K_W04++
K_K02+
P7S_KO
P7S_WG
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Motywowanie pracowników. C01-C02 MEK01
3 TK02 Techniki podnoszenia efektywności rozmów z pracownikami. C03-C04 MEK02
3 TK03 Delegowanie i ocenianie efektywności pracownika. C5-C6 MEK03
3 TK04 Style zarządzania zespołem. C7-C8 MEK04
3 TK05 Ćwiczenia praktyczne dotyczące całości zrealizowanych tematów. C9

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 10.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
2 A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus Self-compassion and the rationality of praxeological leadership 2023
3 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
4 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
5 A. Gierczak Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej 2021
6 A. Gierczak Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego 2021
7 A. Gierczak Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions 2021
8 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
9 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
10 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
11 A. Gierczak Psychological load of managers and destructive organizational processes 2019
12 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
13 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019