Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 9174
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P30 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora
Główny cel kształcenia: Uzyskanie pogłębionej wiedzy nt. zasad planowania przestrzeni w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem planowania regionalnego, umiejętności sporządzania projektów urbanistycznych i planistycznych w skali regionalnej, kompetencji pracy w interdyscyplinarnym zespole.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia pogłębia i poszerza wiedzę studenta z zakresu kształtowania przestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem skali regionalnej
1 | Zawadzki S.M. | Podstawy planowania regionalnego | Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | 1972 |
2 | Klasik A. | Strategie regionalne. Formułowanie i wprowadzanie w życie | Prace naukowe AE, Katowice. | 2002 |
3 | Strojny J. | Region - Polityka regionalna | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2010 |
4 | Strojny J. | Model wykorzystania instrumentów stymulujących rozwój gospodarczy regionu na przykładzie województwa | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2011 |
5 | Malisz B. | Zarys teorii Kształtowania układów osadniczych | Wydawnictwo Arkady, Warszawa. | 1981 |
6 | Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2003.80.717 z późn | . | ||
7 | Radziewanowski Z. | O niektórych problemach regionalizmu i ekologii w architekturze i urbanistyce | Wydawnictwo PK, Kraków. | 2005 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza zakresu dotychczasowych kursów architektury i urbanistyki oraz planowania przestrzennego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności z zakresu projektowania prostych układów urbanistycznych oraz dokumentów planistycznych w skali ogólnej i miejscowej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumie potrzebę pracy w grupie w interdyscyplinarnym zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada rozszerzoną wiedzę nt teorii, problemów i procedur właściwych dla współczesnego rozwoju regionalnego kraju | wykład problemowy | kolokwium |
K_W05+ K_W08+++ K_W13+ K_W19+++ K_W26+ |
P7S_WG |
02 | Posiada umiejętności rozwiązywania złożonych problemów współczesnego rzowoju regionalnego | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_U07+++ K_U08+++ K_U19++ |
P7S_UK P7S_UW |
03 | Rozumie potrzebę współpracy w zespole jako warunku niezbędnego do rozwiązania złożonego problemu projektowego w skali regionalnej | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_K12++ K_K13++ K_K14++ |
P7S_KO P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-15 | MEK01 | |
2 | TK02 | P01-15 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK03 | P16-30 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
40.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium |
Projekt/Seminarium | Ocena projektu |
Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen z kolokwium i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Sikora | Małe miasta uzdrowiskowe w strukturze funkcjonalno-przestrzennej województwa podkarpackiego | 2023 |
2 | C. Moreira; E. Natividade-Jesus; K. Noga; M. Siejka; A. Sikora; I. Skrzypczak | Identification of land system transformations in the Rzeszów city square | 2023 |
3 | E. Błazik-Borowa; A. Duda; A. Lal; K. Nepelski; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak; M. Sulewska | Zastosowanie indeksowej metody statystycznej do analizy podatności osuwiskowej wybranego obszaru z terenu województwa podkarpackiego | 2023 |
4 | R. Blazy; J. Błachut; A. Ciepiela; B. Dendura; J. Dudek; D. Guzik; H. Hehorowicz-Gaber; A. Hrehorowicz-Nowak; D. Hyła; M. Łukasik; M. Łysień; L. Olma; A. Porębska; I. Sandu; A. Sikora | Functional and Spatial Transformations of Educational Units in the Area of the Carpathian Foothills | 2023 |
5 | W. Gosk; W. Kokoszka; G. Oleniacz; D. Ożóg; N. Przesmycka; A. Sikora; M. Słowik | Geośrodowiskowa ocena przydatności terenu do celów budowlanych | 2023 |
6 | A. Sikora | Natural light in public spaces. The example of the city centre of Rzeszów | 2022 |
7 | A. Sikora | Uszkodzenia substancji zabytkowej budynków stacyjnych kolejki wąskotorowej w Kańczudze | 2022 |
8 | A. Sikora | Rzeszów as an example of a ‘new town’ tailored for the modern era | 2021 |
9 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Architektura i urbanistyka jako czynnik mobilizujacy mieszkańców do aktywności fizycznej - wybrane problemy | 2021 |
10 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Jedno miasto - dwa modele rozwoju przestrzennego. Przypadek Rzeszowa | 2021 |
11 | M. Górka; W. Kokoszka; A. Leśniak; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak | Interlaboratory Comparative Tests in Ready-Mixed Concrete Quality Assessment | 2021 |
12 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
13 | A. Sikora | Dom w \"mieście-osiedlu\" | 2019 |
14 | A. Sikora | Heritage of the Polish Central Industrial District - New Cities | 2019 |
15 | A. Sikora | Multi-family residential development in the landscape of the small city | 2019 |
16 | A. Sikora | Possibilities for Creating Public Spaces in a Small Town: Case Study | 2019 |
17 | P. Deroń; A. Sikora | Post-Mining Land Use for the Function of Geotourism and Spa | 2019 |