Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 9173
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr prof. PRz Tomasz Tomaszek
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. arch. Dominika Kuśnierz-Krupa
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy
Główny cel kształcenia: Celem kursu jest analiza problematyki konserwatorskiej związanej z historycznymi zmianami w obiektach architektonicznych oraz poszerzenie wiedzy na temat umiejętności rozpoznania przekształceń stylowych i ich wpływu na oryginalny zamysł architektoniczny
Ogólne informacje o zajęciach: Nabycie umiejętności projektowania nowych rozwiązań formalnych i przestrzennych uwzględniających i respektujących historyczne i estetyczne wartości wynikające z historycznych przemian w zabytkowych obiektach dziedzictwa kulturowego
1 | Scott Francis | On Altering Architecture | Routledge: London, . | 2008 |
2 | Gorse, C. & Highfield, D. | Refurbishment and Upgrading of Buildings | Spon Press (Taylor and Francis): London & New York,. | 2009 |
3 | Highfield, D., | The rehabilitation and re-use of old buildings, | Spon Press(Taylor and Francis): London & New York,. | 1987 |
1 | National Trust for Historic Preservation, Ed | Old & New Architecture: Design Relationships | Washington D.C.: The Preservation Press,. | 1980 |
2 | Cantacuzino, S., | New uses for old buildings | Architectural Review,. | 1972 |
1 | Pérez de Arce, R., | Urban Transformations & The Architecture of Additions, | Architectural Design,. | 1978 |
2 | Machado, R., | Old buildings as palimpsest. Towards a theory of remodeling | Progressive Architecture,. | 1976 |
Wymagania formalne: Ukończenie kursu z zakresu historii architektury powszechnej, historii architektury polskiej, architektury i urbanistyki, historii urbanistyki, ochrona architektoniczna obiektów historycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę z zakresu metod działań konserwatorskich oraz projektowania konserwatorskiego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Projektuje strategię badawczą i programy konserwatorskie.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zachowuje ostrożność interpretując wyniki badań, pracuje w zespole badawczym.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna wartościowe współczesne przemian architektonicznych i umie wyselekcjonować poszczególne rozwiązania projektowe. | projekt indywidualny | egzamin obserwowany |
K_W09+++ K_K05+ K_K15+ |
T2A_W02+++ T2A_K02+++ T2A_K04++ T2A_K05++ T2A_K06+++ |
02 | Rozumie celowość działań zmierzających do podniesienia walorów estetyczno-użytkowych obiektów architektury zabytkowej w przestrzeni publicznej w mieście. | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu |
K_U20+++ |
T2A_U01++ T2A_U07+++ T2A_U08+++ T2A_U16+ |
03 | Potrafi analizować potencjał zabytku i w twórczy sposób przekształcać go poprzez określenie i zrealizowanie programu funkcjonalnego. | studium przypadku | zaliczenie cz. ustna |
K_U09+ K_U10++ K_K05+ |
T2A_U01+ T2A_U07++ T2A_U08+ T2A_U16++ T2A_K02++ T2A_K04++ T2A_K05++ T2A_K06+++ |
04 | Posiada umiejętność projektowania konserwatorskiego przy użyciu podstawowych narzędzi kompozycyjnych i intuicyjno-wrażeniowych. | gra dydaktyczna | esej |
K_K14++ K_K15+ |
T2A_K02+++ T2A_K04++ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
05 | Ma świadomość ważności zabytkowej architektury dla funkcjonowania społeczności miejskiej. | realizacja zleconego zadania | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_U20+ |
T2A_U01+ T2A_U07++ T2A_U08++ T2A_U16+++ |
06 | Rozumie potrzebę poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności o zagadnienia z zakresu dziedzin humanistycznych (socjologii, psychologii). | ćwiczenia terenowe | egzamin obserwowany |
K_U10+ |
T2A_U07+++ T2A_U08+++ T2A_U16+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01-C04 | MEK03 MEK06 | |
3 | TK02 | C05-C07 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
3 | TK03 | C08-C09 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 | |
3 | TK04 | C10-C15 | MEK01 MEK02 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. Inne: 4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | 100% |
Ocena końcowa | z ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie