Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 9171
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
Główny cel kształcenia: Student posiada wiedzę na temat rozwoju współczesnej architektury od roku 1950 do chwili obecnej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu sztuk pięknych na wyraz architektoniczny
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot koncentruje się na potrzebie rozwoju i przemian architektury jako jeden z ważniejszych wyzwań zarządzania rozwojem współczesnego miasta.
Materiały dydaktyczne: prezentacje multimedialne, program i harmonogram zajęć, książki, czasopisma architektoniczne
Inne: wycieczki terenowe
1 | Sudjic Deyan | B jak Bauhaus. A jak autentyk, B jak Bauhaus, C jak cztery kółka. Alfabet współczesności | Wydawnictwo Karakter, Kraków. | 2014 |
2 | Giedion Sigfried | Przestrzeń, czas, architektura. Narodziny nowej tradycji | PWN, Warszawa . | 1968 |
3 | Jencks Charles | The Language of Postmodern Architecture | Rizzoli,6th edition, New York . | 1991 |
4 | Rykwert Joseph | Pokusa miejsca. Przeszłość i przyszłość miast | Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków. | 2013 |
1 | Czasopisma | MARK MAGAZINE, ARCHITECTURAL RECORD, LANDSCAPE ARCHITECTURE MAGAZINE | . | itp. |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu dotychczasowych kursów/modułów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność opracowywania analiz urbanistycznych i sporządzania we właściwej skali opracowań urbanistyczno-architektonicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: student posiada umiejętność pracy w grupie, potrafi w sposób komunikatywny zaprezentować swoje rozwiązania projektowe
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student rozumie uwarunkowania kulturowe wpływające na formę, styl i modę w architekturze od połowy lat 20. do chwili obecnej | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu, projekt |
K_W11+ K_U03+++ K_U10+++ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_U01+++ T2A_U10++ T2A_U15+++ T2A_U18+ |
02 | Student rozumie współczesne trendy w architekturze na świecie i w Polsce | studium przypadku, projekt | prezentacja projektu |
K_W20+ K_U16+++ K_K14++ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07++ T2A_W10+ T2A_U01+++ T2A_U15+++ T2A_U18+ T2A_K01+ T2A_K04+ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
03 | Student rozumie współczesne idee w filozofii wpływające na rozwiązania formalne w architekturze | seminarium, projekt | esej, prezentacja projketu |
K_W23+ K_U16+ K_K14+ K_K15+ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07+ T2A_W10++ T2A_U01+++ T2A_U15+++ T2A_U18+ T2A_K01+ T2A_K04+ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
04 | Student rozumie relacje pomiędzy architekturą historyczną a współczesną | seminarium | esej |
K_U03+++ K_K15+++ |
T2A_U01++ T2A_U10+ T2A_U15+ T2A_U18+ T2A_K01++ |
05 | Student potrafi zaprojektować zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym odpowiedni układ funkcjonalny i formalny budynku | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W21+ K_W22+ K_U03+++ K_U09+++ K_U16+++ K_U25+ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07+ T2A_W10+ T2A_U01++ T2A_U04+ T2A_U10+ T2A_U15+++ T2A_U18+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01-C02 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
3 | TK02 | C03-C04 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
3 | TK03 | C05-C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK04 | C07-C14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | C15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | zaliczenie: odpowiedź ustna, esej, prezentacja projektu, projekt |
Ocena końcowa | średnia ważona ocen cząstkowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Martyka | A Model of Functional-Spatial Transformation of Medieval Urban Structure. The Example of Krosno in the Subcarpathia in Poland | 2024 |
2 | A. Martyka | Development Directions of Small Historic Cities in the Subcarpathia | 2024 |
3 | A. Martyka; N. Przesmycka | Modelowanie i planowanie rozwoju miast: studium przypadku Lublina w kontekście wyzwań urbanistyki XXI wieku | 2024 |
4 | A. Martyka | Dziedzictwo urbanistyczne średniowiecznych małych miast Podkarpacia - morfologia, zrównoważenie, integracja | 2023 |
5 | A. Martyka | Modelowa interpretacja struktury przestrzennej miasta a polityka przestrzenna. Przykład Rzeszowa | 2023 |
6 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru czerwonego na przykładzie fresków w kościele w Czchowie i obrazów Rothko | 2023 |
7 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru niebieskiego w dziełach Giotta i Yves\'a Kleina | 2023 |
8 | A. Martyka; G. Stojak | Przestrzenie muzealne w strukturze miasta | 2023 |
9 | D. Jopek; A. Martyka | Potencjał średniowiecznego układu przestrzennego w rozwoju zdegradowanego miasta. Przykład Dębowca, Jaślisk i Osieku Jasielskiego | 2023 |
10 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
11 | W. Małek; A. Martyka | Architecture for autism: therapeutic and educational centre for children in Zamość, Poland | 2023 |
12 | Z. Chmura; A. Martyka | Bridging the gap between children and seniors: the architectural design of intergenerational spaces in Grodzisko Dolne, Poland | 2023 |
13 | A. Martyka | Problemy adaptacji budynków do współczesnych funkcji na przykładzie Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej | 2022 |
14 | A. Martyka | Spatial integration level of housing complex with the city structure. Case of Rzeszów | 2022 |
15 | A. Martyka; A. Tur | The \'Design Museum\' concept in Rzeszów: combining social expectations and Innovative design in the creation of an educational space | 2022 |
16 | D. Jopek; A. Martyka | Region, miasto, miasteczko: nowe impulsy rozwojowe | 2022 |
17 | D. Jopek; A. Martyka; I. Skrzypczak | Analysis of the Sustainable Development Index in the Communes of the Podkarpackie Voivodeship: A Polish Case Study | 2022 |
18 | A. Martyka | Dziecko w mieście w czasie wolnym: wybrane problemy | 2021 |
19 | A. Martyka | Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland | 2020 |
20 | A. Martyka | Ruiny zamku w Czchowie – analiza prac konserwatorskich i budowlanych | 2020 |
21 | A. Martyka | The truth of architecture as an expression of courage | 2020 |
22 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Powszechna edukacja architektoniczna: ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne | 2020 |
23 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Ulica i plac | 2020 |
24 | A. Martyka | The second life of a shooting range-the conservation and adaptation of the historic shooting range at Wola Justowska in Krakow for its new function | 2019 |
25 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |