Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 9171
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
Główny cel kształcenia: Student posiada wiedzę na temat rozwoju współczesnej architektury od roku 1950 do chwili obecnej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu sztuk pięknych na wyraz architektoniczny
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot koncentruje się na potrzebie rozwoju i przemian architektury jako jeden z ważniejszych wyzwań zarządzania rozwojem współczesnego miasta.
Materiały dydaktyczne: prezentacje multimedialne, program i harmonogram zajęć, książki, czasopisma architektoniczne
Inne: wycieczki terenowe
1 | Sudjic Deyan | B jak Bauhaus. A jak autentyk, B jak Bauhaus, C jak cztery kółka. Alfabet współczesności | Wydawnictwo Karakter, Kraków. | 2014 |
2 | Giedion Sigfried | Przestrzeń, czas, architektura. Narodziny nowej tradycji | PWN, Warszawa . | 1968 |
3 | Jencks Charles | The Language of Postmodern Architecture | Rizzoli,6th edition, New York . | 1991 |
4 | Rykwert Joseph | Pokusa miejsca. Przeszłość i przyszłość miast | Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków. | 2013 |
1 | Czasopisma | MARK MAGAZINE, ARCHITECTURAL RECORD, LANDSCAPE ARCHITECTURE MAGAZINE | . | itp. |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu dotychczasowych kursów/modułów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność opracowywania analiz urbanistycznych i sporządzania we właściwej skali opracowań urbanistyczno-architektonicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: student posiada umiejętność pracy w grupie, potrafi w sposób komunikatywny zaprezentować swoje rozwiązania projektowe
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student rozumie uwarunkowania kulturowe wpływające na formę, styl i modę w architekturze od połowy lat 20. do chwili obecnej | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu, projekt |
K_W11+ K_U03+++ K_U10+++ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_U01+++ T2A_U10++ T2A_U15+++ T2A_U18+ |
02 | Student rozumie współczesne trendy w architekturze na świecie i w Polsce | studium przypadku, projekt | prezentacja projektu |
K_W20+ K_U16+++ K_K14++ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07++ T2A_W10+ T2A_U01+++ T2A_U15+++ T2A_U18+ T2A_K01+ T2A_K04+ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
03 | Student rozumie współczesne idee w filozofii wpływające na rozwiązania formalne w architekturze | seminarium, projekt | esej, prezentacja projketu |
K_W23+ K_U16+ K_K14+ K_K15+ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07+ T2A_W10++ T2A_U01+++ T2A_U15+++ T2A_U18+ T2A_K01+ T2A_K04+ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
04 | Student rozumie relacje pomiędzy architekturą historyczną a współczesną | seminarium | esej |
K_U03+++ |
T2A_U01++ T2A_U10+ T2A_U15+ T2A_U18+ |
05 | Student potrafi zaprojektować zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym odpowiedni układ funkcjonalny i formalny budynku | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W21+ K_W22+ K_U03+++ K_U09+++ K_U16+++ K_U25+ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W07+ T2A_W10+ T2A_U01++ T2A_U04+ T2A_U10+ T2A_U15+++ T2A_U18+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01-C02 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
3 | TK02 | C03-C04 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
3 | TK03 | C05-C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK04 | C07-C14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | C15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | zaliczenie: odpowiedź ustna, esej, prezentacja projektu, projekt |
Ocena końcowa | średnia ważona ocen cząstkowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie