Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 9170
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P30 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Aleksandra Prokopska
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
Główny cel kształcenia: Moduł kształcenia poszerza wiedzę i umiejętności studenta z zakresu projektowania miejsc pracy i architektury monumentalnej
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem miejsc pracy a także budynków monumentalnych
1 | Marzyński S. | Podstawy projektowania architektonicznego | Arkady. | 1969 |
2 | Prokopska A. | Metodologia projektowania architektonicznego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2015 |
3 | Prokopska A. | Morphology of the Architectural Achievement. A Methodological Analysis of Selected Morphological Systems of the Natural Architectural Environments, | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 2002 |
4 | Bać Z. | Psychologia organizacji środowiska mieszkaniowego | Habitaty, PAN, Wrocław. | 2004 |
5 | Prokopska A. | Metodologia projektowania architektonicznego. Fazy wstępne procesu architektonicznego, s.165 | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2015 |
6 | Prokopska A. | Projektowanie Architektoniczne. Procesy wstępne, s.122 | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
7 | Prokopska A. | Morfologia dzieła architektonicznego, s.132 | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2001 |
8 | Prokopska A. | Zastosowanie metody analizy morfologicznej w projektowaniu architektonicznym na przykładzie twórczości Le Corbusiera, s. 166 | Politechnika Warszawska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 1997 |
9 | Wise A.J | Decyzje w projektowaniu, analiza i wspomaganie sztuki syntezy, Projektowanie i Systemy, t. XI | Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Kraków-Warszawa-Łódź . | 1990 |
1 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Arkady, Warszawa. | 2000 |
Wymagania formalne: Ukończony I-szy stopień studiów na kierunku Architektura
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu dotychczasowych kursów/modułów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność opracowywania analiz urbanistycznych i sporządzania we właściwej skali opracowań urbanistyczno-architektonicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: student posiada umiejętność pracy w grupie, potrafi w sposób komunikatywny zaprezentować swoje rozwiązania projektowe
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi zaprojektować kompozycję urbanistyczną z uwzględnieniem kontekstu przestrzennego, uwarunkowań lokalizacyjnych, infrastrukturalnych i kulturowych, zgodnie z warunkami technicznymi i obowiązującymi przepisami prawa | projekt, wykład | projekt, prezentacja projektu |
K_W01+++ K_U18+++ K_U21+++ K_K14++ |
T2A_W02++ T2A_W03+ T2A_W05+++ T2A_W08+ T2A_U04+ T2A_U07+++ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U19++ T2A_K02+ T2A_K05+ T2A_K06+++ T2A_K07+++ |
02 | Student potrafi zaprojektować zagospodarowanie terenu – lokalizację obiektu, wejścia, dojścia, wjazdy, dojazdy, miejsca postojowe, zieleń urządzoną | wykład, projekt | projekt,prezentacja projketu |
K_W03+ K_W22+ K_U18+++ K_U21+++ K_K14++ |
T2A_W02+ T2A_W03+++ T2A_W05++ T2A_W08+ T2A_U04+ T2A_U07++ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U19++ T2A_K02++ T2A_K05++ T2A_K06++ T2A_K07+ |
03 | Student potrafi zaprojektować zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym odpowiedni układ funkcjonalny budynku | wykład, projekt | prezentacja, projekt |
K_W15+ |
T2A_W02+ T2A_W03+++ T2A_W05++ |
04 | Student potrafi prawidłowo rozwiązać pod względem użytkowym, relacje pomiędzy przestrzeniami na zewnątrz i wewnątrz budynku | wykład, projekt | prezentacja, projekt |
K_W20+ K_U18+++ |
T2A_W02+ T2A_W03+++ T2A_W05+++ T2A_W08+ T2A_U04+ T2A_U07+ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U19+ |
05 | W indywidualny sposób student potrafi wykorzystać stosownie do tematu odnalezione inspiracje | projekt | projekt |
K_U02+++ |
T2A_U04+++ T2A_U07+++ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U19++ |
06 | Student zna sposoby prezentacji idei oraz koncepcji architektonicznej i potrafi twórczo zastosować je we własnym projekcie | projekt | prezentacja |
K_U03+++ |
T2A_U04++ T2A_U07+++ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U19++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
2 | TK03 | W05-W06 | MEK02 | |
2 | TK04 | W07-W08 | MEK05 | |
2 | TK05 | W09-W10 | MEK04 | |
2 | TK06 | W11-W12 | MEK05 | |
2 | TK07 | W13 | MEK03 | |
2 | TK08 | W14 | MEK05 | |
2 | TK09 | W15 | MEK01 | |
2 | TK10 | P01-P30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
50.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Projekt architektoniczny na wybrany temat, skale możliwe do zastosowania: 1:2000, 1:500, 1:200, 1:100, 1:20, 1:10 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Martyka | A Model of Functional-Spatial Transformation of Medieval Urban Structure. The Example of Krosno in the Subcarpathia in Poland | 2024 |
2 | A. Martyka | Development Directions of Small Historic Cities in the Subcarpathia | 2024 |
3 | A. Martyka; N. Przesmycka | Modelowanie i planowanie rozwoju miast: studium przypadku Lublina w kontekście wyzwań urbanistyki XXI wieku | 2024 |
4 | A. Martyka | Dziedzictwo urbanistyczne średniowiecznych małych miast Podkarpacia - morfologia, zrównoważenie, integracja | 2023 |
5 | A. Martyka | Modelowa interpretacja struktury przestrzennej miasta a polityka przestrzenna. Przykład Rzeszowa | 2023 |
6 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru czerwonego na przykładzie fresków w kościele w Czchowie i obrazów Rothko | 2023 |
7 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru niebieskiego w dziełach Giotta i Yves\'a Kleina | 2023 |
8 | A. Martyka; G. Stojak | Przestrzenie muzealne w strukturze miasta | 2023 |
9 | D. Jopek; A. Martyka | Potencjał średniowiecznego układu przestrzennego w rozwoju zdegradowanego miasta. Przykład Dębowca, Jaślisk i Osieku Jasielskiego | 2023 |
10 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
11 | W. Małek; A. Martyka | Architecture for autism: therapeutic and educational centre for children in Zamość, Poland | 2023 |
12 | Z. Chmura; A. Martyka | Bridging the gap between children and seniors: the architectural design of intergenerational spaces in Grodzisko Dolne, Poland | 2023 |
13 | A. Martyka | Problemy adaptacji budynków do współczesnych funkcji na przykładzie Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej | 2022 |
14 | A. Martyka | Spatial integration level of housing complex with the city structure. Case of Rzeszów | 2022 |
15 | A. Martyka; A. Tur | The \'Design Museum\' concept in Rzeszów: combining social expectations and Innovative design in the creation of an educational space | 2022 |
16 | D. Jopek; A. Martyka | Region, miasto, miasteczko: nowe impulsy rozwojowe | 2022 |
17 | D. Jopek; A. Martyka; I. Skrzypczak | Analysis of the Sustainable Development Index in the Communes of the Podkarpackie Voivodeship: A Polish Case Study | 2022 |
18 | A. Martyka | Dziecko w mieście w czasie wolnym: wybrane problemy | 2021 |
19 | A. Martyka | Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland | 2020 |
20 | A. Martyka | Ruiny zamku w Czchowie – analiza prac konserwatorskich i budowlanych | 2020 |
21 | A. Martyka | The truth of architecture as an expression of courage | 2020 |
22 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Powszechna edukacja architektoniczna: ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne | 2020 |
23 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Ulica i plac | 2020 |
24 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Innovative Building Forms Determined by Orthotropic Properties of Folded Sheets Transformed Into Roof Shells | 2020 |
25 | A. Martyka | The second life of a shooting range-the conservation and adaptation of the historic shooting range at Wola Justowska in Krakow for its new function | 2019 |
26 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Method for Parametric Shaping of Architectural Free Forms | 2019 |
27 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Parametric Creative Design of Building Free-Forms Roofed with Transformed Shells Introducing Architect’s and Civil Engineer’s Responsible Artistic Concepts | 2019 |
28 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Responsive Parametric Building Free Forms Determined by Their Elastically Transformed Steel Shell Roofs | 2019 |
29 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Shape Transformations of Plane Folded Sheets for Shell Roofing | 2019 |
30 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Symmetric Shape Transformations of Folded Shell Roofs Determining Creative and Rational Shaping of Building Free Forms | 2019 |
31 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |