Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 9167
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. arch. Joanna Bartkiewicz
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 11:00- 12:00 Wtorek 9:30- 11:30
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Krystian Sikorski
Główny cel kształcenia: Poznanie działań konserwatorskich związanych z naprawą i wzmacnianiem konstrukcji zabytkowych.
Ogólne informacje o zajęciach: kurs wybieralny
1 | Jasieńko J. | Naprawa, konserwacja i wzmacnianie wybranych, zabytkowych konstrukcji ceglanych | Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne. | 2006 |
2 | Masłowski E., Spiżewska D. | Wzmacnianie konstrukcji budowlanych | Wyd. Arkady. | 2000 |
3 | Rudziński L. | Konstrukcje drewniane. Naprawy, wzmocnienia, przykłady obliczeń | Wyd. PŚ. | 2002 |
4 | Stawiski B. | Konstrukcje murowe. Naprawy i wzmocnienia | 2014. |
1 | Rapp P. | Metodyka i przykłady rewaloryzacji konstrukcji drewnianych w obiektach zabytkowych | Wiadomości Konserwatorskie • Journal of Heritage Conservation • . | 43/20 |
2 | Materiały pokonfrencyjne i przykłady prowadzonych aktualnie prac konserwatorskich dostarczone przez prowadzącego | . |
1 | Nowak T. | Wzmacnianie drewnianych konstrukcji zabytkowych przy użyciu taśm węglowych | Wiadomości Konserwatorskie . | 14/20 |
Wymagania formalne: kurs dla studentów II stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada informacje o konstrukcjach budowlanych i zasadach statyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi przygotować i wygłosić referat
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi zaprezentować referat przed grupą
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | B.W2. Zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna |
K_W08+++ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | B.W3. Zna i rozumie rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym oraz potrzebę kształtowania ładu przestrzennego, zrównoważonego rozwoju, oraz tematykę zagrożenia środowiska i krajobrazu kulturowego | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W07++ |
P7S_WG P7S_WK |
03 | B.W4. Zna i rozumie zagadnienia powiązane z projektowaniem architektonicznym, urbanistycznym i planowaniem przestrzennym, takie jak infrastruktura techniczna, komunikacja, środowisko przyrodnicze, architektura krajobrazu, uwarunkowania ekonomiczne, prawne i społeczne – niezbędne do rozumienia społecznych, ekonomicznych, ekologicznych, przyrodniczych, historycznych, kulturowych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz dostrzega potrzebę ich uwzględniania w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym, ruralistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, referat ustny |
K_W09++ K_W11+ |
P7S_WG |
04 | B.W5. Zna i rozumie zaawansowaną problematykę budownictwa, technologii i instalacji budowlanych, konstrukcji i fizyki budowli, obejmującą kluczowe, złożone zagadnienia w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planistycznym | wykład, laboratorium | referat ustny |
K_W04++ |
P7S_WG |
05 | B.W7. Zna i rozumie teoretyczne podstawy rozumowania naukowego i prowadzenia badań w zakresie przydatnym do realizacji skomplikowanych zadań projektowych, a także interpretacji opracowań naukowych w dyscyplinie naukowej – architektura i urbanistyka | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+ K_W08++ |
P7S_WG P7S_WK |
06 | B.U2. Potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze, oraz brać odpowiedzialność za podejmowane decyzje techniczne w środowisku i za przekazanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego następnym pokoleniom | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_U02+ |
P7S_UW |
07 | B.U3. Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, kulturowe, plastyczne, ekonomiczne i prawne w procesie projektowania architektonicznego, urbanistycznego i planistycznego o dużym stopniu złożoności | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_U01++ |
P7S_UK P7S_UW |
08 | B.U4. Potrafi formułować wypowiedzi o charakterze analizy krytycznej z zakresu architektury, a także przedstawiać i syntetycznie opisywać podstawy ideowe projektu w oparciu o przyjęte założenia | laboratorium | referat ustny |
K_U02++ |
P7S_UW |
09 | B.U6. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały | laboratorium | referat ustny |
K_U02++ |
P7S_UW |
10 | B.S1. Jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta | laboratorium, wykład | zaliczenie cz. pisemna, referat ustny |
K_K01++ |
P7S_KO P7S_KR |
11 | B.S2. Jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych, jak i przyjmowania krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań, ustosunkowywania się do krytyki w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dostępnego dorobku w dyscyplinie naukowej, oraz twórczego i konstruktywnego wykorzystania krytyki | laboratorium | referat ustny |
K_K03+++ |
P7S_KO P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK02 MEK06 | |
2 | TK02 | W03-W05 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK03 | W06-W08 | MEK05 MEK06 | |
2 | TK04 | W09 | MEK03 MEK06 | |
2 | TK05 | W10-W11 | MEK06 MEK07 | |
2 | TK06 | W12-W13 | MEK05 MEK06 | |
2 | TK07 | W14-W15 | MEK04 MEK06 | |
2 | TK08 | L01-L15 | MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
11.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Laboratorium | Ocena wygłoszonych referatów |
Ocena końcowa | średnia powyższych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie