logo
Karta przedmiotu
logo

Naprawy i wzmocnienia konstrukcji w obiektach historycznych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków

Kod zajęć: 9167

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 L15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. arch. Dominika Kuśnierz-Krupa

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: poznanie działań konserwatorskich związanych z konstrukcją obiektów

Ogólne informacje o zajęciach: kurs wybieralny

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Jasieńko J. Jasieńko Jerzy - Naprawa, konserwacja i wzmacnianie wybranych, zabytkowych konstrukcji ceglanych Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne. 2006
2 A. Mitel, W. Stachurski, J.Suwalski Awarie konstrukcji betonowych i murowych Arkady. 1982
3 Cz. Linczowski Naprawy remonty i modernizacja budynków Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej Kielce . 1997
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Rapp P. Metodyka i przykłady rewaloryzacji konstrukcji drewnianych w obiektach zabytkowych Wiadomości Konserwatorskie • Journal of Heritage Conservation • . 43/20
2 materiały pokonfrencyjne i przykłady prowadzonych aktualnie prac konserwatorskich dostarczone przez prowadzącego .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Nowak T. Wzmacnianie drewnianych konstrukcji zabytkowych przy użyciu taśm węglowych Wiadomości Konserwatorskie . 14/20
2 Runkiewicz L. Diagnostyka, naprawy i wzmocnienia budynku Galerii narodowej "Zachęta" w warszawie czasopismo Techniczne Politechniki krakowskiej. 2-B/2

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: kurs dla studentów II stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada informacje o konstrukcjach budowlanych i zasadach statyki

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi przygotować i wygłosić referat

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi zaprezentować referat przed grupą

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna i rozumie ograniczenia w możliwościach ingerencji w zabytkową konstrukcję ćwiczenia/ wykład egzamin/ prezentacja K_W10+
K_K14+
T2A_W02+
T2A_W04++
T2A_W07+
T2A_K02++
T2A_K04+++
T2A_K05++
T2A_K06+
02 Zna przykłady wykorzystania nowoczesnych materiałów w procesie wzmacniania zabytkowej konstrukcji ćwiczenia/ wykład egzamin/ prezentacja K_W20++
T2A_W02++
T2A_W03+
T2A_W04+
T2A_W06+++
T2A_W07+++
03 Potrafi ocenić możliwość wykonania naprawy konstrukcji z wykorzystaniem technik tradycyjnych i nowoczesnych ćwiczenia/ wykład egzamin/ prezentacja K_U09++
K_U19+
T2A_U12++
T2A_U15++
T2A_U16++
T2A_U17+
T2A_U18+
04 Potrafi ocenić wartość zabytkowej konstrukcji ćwiczenia/ wykład egzamin/ prezentacja K_K05++
K_K14+
T2A_K02++
T2A_K04++
T2A_K05+++
T2A_K06+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 zna i rozróżnia elementy stylowe charakterystyczne dla poszczególnych okresów historycznych W01-W05 MEK04
2 TK02 potrafi ocenić wartość zabytkową poszczególnych części obiektu U01 MEK01 MEK04
2 TK03 potrafi ocenić przydatność i wpływ na budynek różnorodnych metod zabezpieczenia W10-W15 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład egzamin
Laboratorium ocena wygłoszonego referatu
Ocena końcowa średnia powyższych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie