Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 9155
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Michał Krupa
Terminy konsultacji koordynatora: Piątek 10:00-12:00
Główny cel kształcenia: Nabycie wiadomości na temat najnowszych trendów w architekturze i urbanistyce. Kształtowanie umiejętności odpowiadania na ewoluujące wymagania współczesnej globalizującej się gospodarki,nauki, techniki i rzeczywistości społecznej.
Ogólne informacje o zajęciach: Problematyka modułu koncentruje się wokół fundamentalnych problemów współczesnej architektury i urbanistyki. Wyróżniono cztery działy: problematykę zrównoważonego rozwoju, wyzwania związane z procesami globalizacji, urbanizacji i metropolizacji, współczesne technologie i materiały budowlane (wraz z zasygnalizowaniem współczesnych metod matematycznych), aktualne tendencje w kształtowaniu formy architektonicznej.
Materiały dydaktyczne: Program i harmonogram zajęć
1 | Baranowski A. | Projektowanie zrównoważone w architekturze | Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.. | 1998 |
2 | Carmona M., Heath T., Oc T., Tiesdell S. | Public Places, Urban Spaces | Architectural Press, Amsterdam, Boston, Heldelberg, London, New York, Oxford, Paris, San Diego, San . | 2003 |
3 | Castells M. | Społeczeństwo sieci | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.. | 2007 |
4 | Burdett R., Sudjic D. (red.) | The Endless City | Press Limited, London. (The Urban Age Project by the London School of Economics and Deutsche Bank’s . | 2007 |
5 | Chmielewski J. M. | Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Warszawa. | 2005 |
6 | Farr D. | Sustainable Urbanism. Urban Design with Nature | John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.. | 2007 |
7 | Alison J., Brayer M.A., Migayrou F., Spiller N. (red.) | Future City. Experiment and Utopia in Architecture | Thames and Hudson, London. | 2007 |
8 | Gauzin – Muller D. | Sustanaible Architecture and Urbanism. Concepts, Technologies, Examples | Birkhäuser – Verlag für Architektur, Basel, Berlin, Boston. | 2002 |
9 | Herzog T. | Solar Energy in Architecture and Urban Planning | Rizzoli International Publications , Inc. New York. | 1998 |
10 | Haas T. (red.) | New Urbanism and beyond. Designing Cities for the Future. | Rizzoli International Publications, Inc., New York.. | 2008 |
11 | Parteka T. | Europejskie wyzwania spójności polskiej przestrzeni. Regiony, metropolie, transport | Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. | 2008 |
12 | Pęski W. | Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast | Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa.. | 1999 |
13 | Sassen, S | The Global City: New York, London, Tokyo | Birkhäuser – Verlag für Architektur, Basel. Boston, Berlin. . | 2001 |
14 | Wehle - Strzelecka S. | Architektura słoneczna w zrównoważonym środowisku mieszkaniowym | Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków.. | 2004 |
15 | Wines J. | Zielona architektura | Taschen / TMC Art., Köln, Warszawa.. | 2008 |
16 | Zuziak Z. K. | O tożsamości urbanistyki | Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków.. | 2008 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu dotychczasowych kursów architektury i urbanistyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności humanistyczne: opanowanie warsztatu pisania pracy na poziomie podstawowym, dyskusji, umiejętności przekonywania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność permanentnego kształcenia się i doskonalenia. Zdolność reagowania na wyzwania dotyczące m.in. problemów społecznych w architekturze i urbanistyce.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Nabył wiedzę w stopniu podstawowym na temat fundamentalnych problemów i wyzwań współczesnej architektury i urbanistyki. | wykład, seminarium | esej, prezentacja multimedialna, poster, prezentacja eseju |
K_U11++ K_K14+++ |
T2A_U11++ T2A_U18+ T2A_K02++ T2A_K04+++ |
02 | Wykształcił umiejętność monitorowania i przyswajania nowych tendencji w rozwoju architektury i urbanistyki. | seminarium | esej, prezentacja multimedialna, poster, prezentacja eseju |
K_U11++ K_K15+ |
T2A_U11++ T2A_U18++ T2A_K02++ T2A_K04++ T2A_K07+ |
03 | Wykształcił wszechstronne umiejętność interdyscyplinarnej współpracy z dziedzinami nauki i gospodarki nawet pozornie odległymi od problematyki architektury i urbanistyki. | seminarium | esej, prezentacja multimedialna, poster, prezentacja eseju |
K_U11++ K_K14++ |
T2A_U11++ T2A_U18++ T2A_K02++ T2A_K04++ |
04 | Wykształcił zasadę i imperatyw permanentnej aktualizacji wiedzy fachowej. | wykład, seminarium | wykład, esej, prezentacja multimedialna, poster, prezentacja eseju |
K_U11++ K_K15++ |
T2A_U11++ T2A_U18+++ T2A_K02+ T2A_K04+ T2A_K07+ |
05 | Wykształcił zasadę aktywnego udziału w wzbogacaniu potencjału dyscypliny architektury i urbanistyki i rozwijaniu jej charakteru w kierunku prospołecznym. | wykład, seminarium | wykład, esej, prezentacja multimedialna, poster, prezentacja eseju |
K_K14+++ K_K15++ |
T2A_K02+++ T2A_K04++ T2A_K07+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01, C02, C03 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK02 | C04, C05, C06 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
2 | TK03 | C07, C08, C09 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK04 | C10, C11, C12 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK05 | C13, C14 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK06 | C15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Ocena sumujaca jako średnia ważona z esejów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie