Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 9154
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska
Główny cel kształcenia: Nabycie wiadomości związanych z zagadnieniami zrównoważonego rozwoju i ekologii w kontekście projektowania architektonicznego w oparciu o przykłady projektów i realizacji architektonicznych oraz dostępnych technologii budowlanych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł ma przekazać informacje związane z zagadnieniami architektonicznymi w kontekście zrównoważonego rozwoju i ekologii na tle istniejących uwarunkowań, w tym prawnych i technicznych.
1 | Le Corbusier | URBANISTYKA | Fundacja Centrum Architektury, Warszawa. | 2015 |
2 | Ebenezer Howard | MIASTA-OGRODY JUTRA | Fundacja Centrum Architektury + Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Gdańsk. | 2015 |
3 | Roberto Gonzalo, Rainer Vallentin | Passive House Design | GCC Grafisches Centrum Cuno, Calbe. | 2014 |
4 | Elżbieta D. Ryńska | Bioklimatyka a forma architektoniczna | Politechnika Warszawska, Warszawa. | 2001 |
5 | Błaszczyński Tomasz, Ksit Barbara, Dyzman Bogumił | Budownictwo zrównoważone z elementami certyfikacji energetycznej | DWE, Wrocław. | 2012 |
6 | red. Leonarda Runkiewicza, Tomasza Błaszczyńskiego | Ekologia w budownictwie | DWE, Wrocław. | 2015 |
7 | Stanisława Wehle-Strzelecka | Energia słońca w kształtowaniu środowiska mieszkaniowego - ewolucja koncepcji na przestrzeni wieków | Politechnika Krakowska, Kraków. | 2014 |
8 | Jagiełło-Kowalczyk Magdalena | Koordynacja środowiska w kształtowaniu zrównoważonych inwestycji mieszkaniowych | Politechnika Krakowska, Kraków. | 2012 |
9 | Teresa Kusionowicz | Problemy projektowania budynków mieszkalnych a zdrowie człowieka | Politechnika Krakowska, Kraków. | 2008 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu dotychczasowych kursów architektury i urbanistyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności humanistyczne: opanowanie warsztatu pisania pracy na poziomie podstawowym, dyskusji, umiejętności przekonywania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność permanentnego kształcenia się i doskonalenia. Zdolność reagowania na wyzwania dotyczące m.in. problemów technicznych w architekturze i urbanistyce.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi trafnie stosować specjalistyczne pojęcia związane z zagadnieniami obszaru architektury zrównoważonej i ekologicznej. | seminarium | referat pisemny |
K_U14+ K_U18+ K_U21+ K_K14++ |
P7S_KR P7S_UW |
02 | Potrafi omówić zagadnienia z zakresu przedmiotu w oparciu o przykłady projektów i realizacji architektonicznych oraz technologii budowlanych. | seminarium | referat pisemny |
K_U18+++ K_K14++ |
P7S_KR P7S_UW |
03 | Potrafi dokonać szczegółowej analizy zespołów architektoniczno-urbanistycznych związanej z zagadnieniami zrównoważonego rozwoju i architektury ekologicznej. | ćwiczenia | ćwiczenia pisemne |
K_U18+ K_K14++ |
P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01-15 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK02 | C01-15 | MEK03 | |
2 | TK03 | C01-15 | MEK02 | |
2 | TK04 | C01-15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
1.00 godz./sem. |
Inne:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Średnia ważona z opracowanych referatów i ćwiczeń oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena z ćiwczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Kozłowska | Poczucie bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej w kontekście zasad zrównoważonego rozwoju | 2022 |
2 | A. Gigato; K. Kozłowska; P. Peinado; S. Rybka | Problem-based learning as a mean for restoring social functions to groups alienated from urban space | 2020 |
3 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |