Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 9146
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak
semestr 7: dr Tetyana Gugnina
Główny cel kształcenia: Ocena, rozwijanie i doskonalenie własnego funkcjonowania społecznego
Ogólne informacje o zajęciach: Kształtowanie świadomości, że kompetencje społeczne stanowią ważny wyznacznik jakości relacji interpersonalnych oraz stanowią współdeterminanty efektywnego funkcjonowania człowieka. Ukazanie szczególnego znaczenia kompetencji społecznych we współczesnym świecie w obliczu przemian kulturowo-cywilizacyjnych.
1 | A. Matczak, K. Martowska | PROKOS profil kompetencji społecznych | Wydaw. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa. | 2012 |
2 | D. Goleman | Inteligencja społeczna | Dom Wydaw. Rebis, Warszawa. | 2013 |
3 | R. Cialdini | Zasady wywierania wpływu na ludzi | Onepress, Warszawa. | 2011 |
4 | A. Krajewska | Kompetencje personalne i społeczne | Ekonomik, Warszawa. | 2018 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienie zjawisk społecznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie znaczenie kompetencji społecznych dla własnego funkcjonowania społecznego | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_W17++ |
T1A_W08++ |
02 | Rozumie, że kompetencje społeczne są wyznacznikiem jakości relacji interpersonalnych | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_U03+++ |
T1A_U05+++ T1A_U10+++ |
03 | Potrafi projektować strategie autoprezentacji i budowania korzystnego wizerunku | wykład, warsztaty | zaliczenie cz. ustna |
K_K02++ |
T1A_K02+ |
04 | Rozwija inteligencję społeczną i umiejętności kooperacyjne | wykład, warsztaty | zaliczenie cz. ustna |
K_K02++ |
T1A_K02+ |
05 | Posiada kompetencje warunkujące efektywność zachowań w sytuacjach wymagających asertywności | wykład interaktywny, warsztaty | zaliczenie cz. ustna |
K_U03+++ |
T1A_U05+++ T1A_U10+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01,W02 | MEK04 | |
7 | TK02 | W03,W04 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
7 | TK03 | W05,W06 | MEK03 | |
7 | TK04 | W07,W08 | MEK03 | |
7 | TK05 | W09,W10 | MEK02 | |
7 | TK06 | C01,02 | MEK05 | |
7 | TK07 | C03,C04 | MEK04 | |
7 | TK08 | C05,C06 | MEK05 | |
7 | TK09 | C07-C10 | MEK01 | |
7 | TK10 | C11-C14 | MEK03 | |
7 | TK11 | C15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Przygotowanie do ćwiczeń:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
4.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Warunkiem zaliczenia wykładów jest obecność |
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywna obecność oraz ocena pracy na ćwiczeniach i wcześniejszego przygotowania do nich. |
Ocena końcowa | Jest wystawiana na podstawie ocen z wykładów i ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus | Self-compassion and the rationality of praxeological leadership | 2023 |
2 | A. Gierczak | Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej | 2021 |
3 | A. Gierczak | Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego | 2021 |
4 | A. Gierczak | Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions | 2021 |
5 | A. Gierczak | Psychological load of managers and destructive organizational processes | 2019 |