Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych
Kod zajęć: 9055
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Obsługa portów lotniczych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W12 L12 P15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Surówka
Terminy konsultacji koordynatora: środa 12.00-13.30 pokój L-353 czwartek 12.00-13.30 pokój L-353
semestr 6: dr inż. Roman Szostek
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest opanowanie umiejętności prognozowania w praktyce, poprzez modelowanie procesów zachodzących na rynku usług lotniczych.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 6
1 | Cieślak M. (red.) | Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania. | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2005 |
2 | Zeliaś A., Pawełek B. Wanat S. | Prognozowanie ekonomiczne: teoria, przykłady, zadania. | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2003 |
1 | Hydzik P., Sobolewski M. | Komputerowa analiza danych społeczno-gospodarczych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2009 |
1 | Rucińska D., Ruciński A., Tłoczyński D., | Transport lotniczy: ekonomika i organizacja | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego . | 2012 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat metod prognozowania poznanych na przedmiocie prognozowanie i symulacje.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność sporządzania prognoz za pomocą metod poznanych na przedmiocie prognozowanie i symulacje.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest zdolny do pracy zespołowej potrafi samodzielnie rozszerzać swoją wiedzę i umiejętności.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę na temat kierunków zmian na rynku lotniczym w Polsce i na świecie. Wie jakie czynniki warunkują, a jakie ograniczają rozwój tej gałęzi transportu. | wykład, laboratorium | egzamin cz. ustna, prezentacja projektu |
K_W01+++ K_K02+++ |
P6S_KR P6S_WK |
02 | Potrafi zastosować modele ekonometryczne i metody wyrównywania wykładniczego do prognozowania szeregów czasowych danych dotyczących transportu lotniczego. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K_W02++ K_U05+++ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | Potrafi zastosować modele z interwencją do prognozowania danych czasowych, w których występują nagłe zmiany tendencji rozwojowych. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K_W02+++ |
P6S_WG |
04 | Zna bazy danych dotyczące funkcjonowania transportu lotniczego i umie wykorzystać zawarte w nich dane do analiz i prognoz popytu na usługi lotnicze. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | egzamin cz. ustna, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K_U05+++ K_K02+++ |
P6S_KR P6S_UW |
05 | Potrafi skonstruować złożony model popytu na usługi lotnicze, wykorzystując dane demograficzne, informacje o wskaźniku mobilności i inne informacje. Sporządza symulacje popytu na usługi lotnicze dla różnych scenariuszy rozwojowych. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | egzamin cz. ustna, prezentacja projektu |
K_U11++ K_K01++ |
P6S_KK P6S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W1 | MEK01 | |
6 | TK02 | W2,W3, L1,L2 | MEK01 | |
6 | TK03 | W4,W5 | MEK02 | |
6 | TK04 | W6, W7 | MEK01 | |
6 | TK05 | W8, W9 | MEK04 MEK05 | |
6 | TK06 | W10,L3,L4 | MEK04 | |
6 | TK07 | W11,L5,L6 | MEK02 | |
6 | TK08 | W12, L7,L8 | MEK03 | |
6 | TK09 | L9-L12 | MEK04 MEK05 | |
6 | TK10 | P1-P2 | MEK04 | |
6 | TK11 | P3-P10 | MEK05 | |
6 | TK12 | P11-P15 | MEK01 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
4.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin ustny |
Laboratorium | Średnia ocen z: obserwacja wykonawstwa. |
Projekt/Seminarium | Ocena z projektu |
Ocena końcowa | Średnia ocena z wykładu, laboratorium i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Surówka | A Quantitative Picture of the Diversity of Technical Infrastructure in the Catchment Areas of Airports in Poland | 2024 |
2 | A. Surówka | Problemy i wyzwania prognozowania produkcji energii elektrycznej z OZE w Polsce w kontekście współczesnych kryzysów | 2023 |
3 | A. Surówka | Statistical and Forecasting Analysis of the Development of Technical Infrastructure in the Vicinity of Airports in Poland | 2023 |
4 | A. Migała-Warchoł; A. Surówka | Forecasting Macroeconomic Indicators for Selected European Union Countries | 2022 |
5 | A. Surówka | Prognozowanie zużycia energii elektrycznej w województwach Polski w kontekście zrównoważonego rozwoju | 2022 |
6 | A. Surówka | Spatial differentiation of the situation on local labor markets in the areas of impact of airports in Poland | 2022 |
7 | A. Surówka | Badanie spójności przestrzennej regionalnych rynków pracy na obszarze oddziaływania Portu Lotniczego Katowice-Pyrzowice | 2021 |
8 | A. Surówka | Dynamiczno-statystyczna analiza przestrzennego zróżnicowania produkcji energii elektrycznej w województwach polski, w kontekście gospodarki o obiegu zamkniętym | 2021 |
9 | A. Surówka | Spatial Modeling of Labor Markets in the Areas of Cracow-Balice and Wroclaw-Strachowice Airports | 2021 |
10 | B. Bembenek; A. Surówka | Użyteczność Portalu Geostatystycznego w regionalnych badaniach turystyki na obszarach wiejskich | 2021 |
11 | A. Surówka | Comparative Analysis of the Dynamics of Indicator Changes GDP per capita in the Regions of Greece, Germany and Romania | 2020 |
12 | A. Surówka | Zróżnicowanie kapitału ludzkiego w województwach Polski w świetle badań własnych | 2020 |
13 | A. Surówka | Ilościowa ocena dynamiki zmian wskaźnika PKB per capita w regionach Bułgarii i Słowacji | 2019 |
14 | A. Surówka | Portal Geostatystyczny jako narzędzie badawcze nierówności na lokalnych rynkach pracy | 2019 |
15 | A. Surówka | Taksonomiczna analiza zróżnicowania sytuacji na lokalnych rynkach pracy na obszarze ciążenia lotniska Chopina w Warszawie jako metoda zarządzania rozwojem regionalnym | 2019 |
16 | J. Kustrzyk; A. Surówka | Prognozowanie możliwości rozwoju transportu lotniczego w Polsce w świetle badań własnych | 2019 |