Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych
Kod zajęć: 9041
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Obsługa portów lotniczych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Mirosław Śmieszek
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Roman Szostek
Główny cel kształcenia: Głównym celem jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy niezbędnej do poprawnego formułowania optymalizacyjnych modeli decyzyjnych zagadnień transportowych w lotnictwie oraz opanowanie umiejętności wykorzystania poznanych metod i technik optymalizacji do rozwiązywania różnorodnych transportowych problemów decyzyjnych z zastosowaniem narzędzi analitycznych, np. arkusza kalkulacyjnego Excel i modułu Solver
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł wprowadza w tematykę modelowania i optymalizacji zagadnień decyzyjnych.
1 | Edmund Ignasiak (red.) | Badania operacyjne | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | 1996 |
2 | Karol Kukuła (red.) | Badania operacyjne w przykładach i zadaniach | Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | 2004 |
3 | Bogusław FIlipowicz | Badania operacyjne | Kraków, F.H.U. Poldex. | 1997 |
1 | Stanisław Krawczyk | Metody ilościowe w logistyce przedsiębiorstwa | Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa. | 2001 |
2 | Maciej Szymczak | Decyzje logistyczne z Excelem | Wydawnictwo Difin, Warszawa. | 2011 |
3 | Tadeusz Trzaskalik | Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | 2008 |
Wymagania formalne: obecność na ćwiczeniach i wykładach
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu matematyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: podstawowa widza dotycząca z korzystania z internetu i pozyskiwania wiedzy z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi samodzielnie poszerzać swoją wiedzę i umiejętności
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę o sposobach modelowania matematycznego problemów decyzyjnych procesów transportowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | pisemne zaliczenie ćwiczeń, aktywność na zajęciach |
K_W02+++ |
P6S_WG |
02 | Ma wiedzę o różnych metodach poszukiwania rozwiązań optymalnych w transportowych zagadnieniach decyzyjnych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | pisemne zaliczenie ćwiczeń, aktywność na zajęciach |
K_U01+++ |
P6S_UW |
03 | potrafi rozwiązywać problemy decyzyjne z wykorzystaniem właściwych technik i metod optymalizacji | ćwiczenia rachunkowe | pisemne zaliczenie ćwiczeń, aktywność na zajęciach |
K_W02+++ |
P6S_WG |
04 | potrafi budować modele matematyczne transportowych problemów decyzyjnych | ćwiczenia rachunkowe | pisemne zaliczenie ćwiczeń, aktywność na zajęciach |
K_K01+++ |
P6S_KK |
05 | potrafi poszukiwać optymalne rozwiązania optymalizacyjnych problemów decyzyjnych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi analitycznych, np. arkusza kalkulacyjnego Excel i modułu Solver | ćwiczenia rachunkowe | pisemne zaliczenie ćwiczeń, aktywność na zajęciach |
K_U01+++ |
P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W02, C01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W03-W04, C02 | MEK04 | |
6 | TK03 | W05-W06, C03-C04 | MEK03 | |
6 | TK04 | W07-W08, C05-C06 | MEK01 MEK05 | |
6 | TK05 | W09-W10, C07 | MEK02 | |
6 | TK06 | W11-W12, C08 | MEK01 | |
6 | TK07 | W13-W14, C09 | MEK03 | |
6 | TK08 | W15-W18, C10 | MEK03 | |
6 | TK09 | W19-W20, C11 | MEK03 MEK04 | |
6 | TK10 | W21-W22, C12 | MEK04 MEK05 | |
6 | TK11 | W23-W24, C13 | MEK03 | |
6 | TK12 | W25-W26, C14 | MEK04 | |
6 | TK13 | W27-W30, C15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
6.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | sprawdzian pisemny i obserwacja wykonawstwa i aktywności |
Ćwiczenia/Lektorat | sprawdzian pisemny i obserwacja wykonawstwa i aktywności |
Ocena końcowa | Na ocenę pozytywną student musi zgromadzić minimum 50% punktów. Ocena końcowa jest proporcjonalna do liczby punktów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
zestaw przykładowy - Optymalizacja.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | N. Kostian; L. Kryshtopa; S. Kryshtopa; N. Marchuk; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | Research of Energy Efficiency and Environmental Performance of Vehicle Power Plant Converted to Work on Alternative Fuels | 2024 |
2 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
3 | E. Klimov; N. Kostian; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; A. Soltus; M. Śmieszek | Regularities of Changes in the Motion Resistance of Wheeled Vehicles along a Curvilinear Trajectory | 2023 |
4 | I. Gritsuk; N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek; V. Verbovskyi | Review of Methods for Evaluating the Energy Efficiency of Vehicles with Conventional and Alternative Power Plants | 2023 |
5 | K. Szostek; R. Szostek | The concept of a mechanical system for measuring the one-way speed of light | 2023 |
6 | N. Kostian; P. Mateichyk; M. Śmieszek | Coordination of optimisation targets at different levels of charging infrastructure development management | 2023 |
7 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Analysis of the time and number of stops during the operation of selected public bus line in Rzeszow | 2023 |
8 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Estimation of the Public Transport Operating Performance: Example of a Selected City Bus Route | 2023 |
9 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Evaluating Vehicle Energy Efficiency in Urban Transport Systems Based on Fuzzy Logic Models | 2023 |
10 | V. Chernenko; B. Ghita; I. Gritsuk; V. Mateichyk; O. Polishchukb; M. Śmieszek | Information system for monitoring of a ship power plant and prediction of technical condition | 2023 |
11 | V. Fedorov; A. Lavrov; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; V. Yanovskyi | Analysis of Traffic Noise Pollution Using Siemens Tecnomatix Plant Simulation | 2023 |
12 | V. Khrutba; N. Kostian; P. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | A Multi-Level Approach to the Target Development of the Electric Vehicle Charging Stations Network | 2023 |
13 | A. Koval ; V. Mateichyk; J. Mościszewski; V. Musiiko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Determination of Continuous Earthmoving Machinery Course Stability under the Conditions of Cyclic Lateral Loading | 2022 |
14 | J. Mościszewski; S. Sosida; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | Investigation of parameters of the fuel supply system of the spark ignition engine using alcohol fuels | 2022 |
15 | K. Szostek; R. Szostek | The Existence of a Universal Frame of Reference, in Which it Propagates Light, is Still an Unresolved Problem of Physics | 2022 |
16 | N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek | Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators | 2022 |
17 | R. Szostek | Explanation of What Time in Kinematics Is and Dispelling Myths Allegedly Stemming from the Special Theory of Relativity | 2022 |
18 | R. Szostek | The Original Method of Deriving Transformations for Kinematics with a Universal Reference System | 2022 |
19 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information system for remote monitoring the vehicle operational efficiency | 2021 |
20 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; V. Mateichyk; M. Śmieszek; G. Weigang | The Impact of the Pandemic on Vehicle Traffic and Roadside Environmental Pollution: Rzeszow City as a Case Study | 2021 |
21 | N. Kostian; M. Śmieszek | До визначення продуктивності та енергоефективності транспортних засобів в умовах міської мобільності | 2021 |
22 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Determination of the Model Basis for Assessing the Vehicle Energy Efficiency in Urban Traffic | 2021 |
23 | V. Mateichyk; M. Śmieszek | Determining the fuel consumption of a public city urban traffic | 2021 |
24 | V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Modeling the vehicle operational efficiency in the \"Vehicle - Infrastructure\" system | 2021 |
25 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Bicycle transport within selected Polish and European Union cities | 2020 |
26 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Measurement of Wheel Radius in an Automated Guided Vehicle | 2020 |
27 | N. Goridko; I. Gritsuk; V. Mateichyk; M. Saga; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information and analytical system to monitor operating processes and environmental performance of vehicle propulsion systems | 2020 |
28 | R. Artemenko; I. Gritsuk ; A. Koval ; V. Mateichyk; I. Sadovnyk; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | The System for Adding Hydrogen-containing Gas to the Air Charge of the Spark Ignition Engine Using a Thermoelectric Generator | 2020 |
29 | R. Szostek | Derivation of All Linear Transformations that Meet the Results of Michelson–Morley’s Experiment and Discussion of the Relativity Basics | 2020 |
30 | V. Cherniavskyi; A. Golovan; N. Rudnichenko; Z. Sagova; M. Śmieszek; M. Volodarets; V. Vychuzhanin | Analysis and structuring diagnostic large volume data of technical condition of complex equipment in transport | 2020 |
31 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Comparison of the Level of Robotisation in Poland and Selected Countries, including Social and Economic Factors | 2019 |
32 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Rzeszow as a City Taking Steps Towards Developing Sustainable Public Transport | 2019 |
33 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | The impact of load on the wheel rolling radius and slip in a small mobile platform | 2019 |
34 | P. Góralski; K. Szostek; R. Szostek | Gravitational waves in Newton’s gravitation and criticism of gravitational waves resulting from the General Theory of Relativity (LIGO) | 2019 |
35 | R. Szostek | Derivation method of numerous dynamics in the Special Theory of Relativity | 2019 |