logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing usług lotniczych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 9037

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Obsługa portów lotniczych

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C15 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Małgorzata Polkowska

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Marta Pomykała

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr Agnieszka Zielińska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie najważniejszych zasad rządzących marketingiem usług lotniczych świadczonych przez przewoźników lotniczych i porty lotnicze oraz inne podmioty usługowe takie jak np. np. obsługa handlingowa

Ogólne informacje o zajęciach: przedmiot należy do grupy przedmiotów specjalnościowych, należy do grupy przedmiotów wybieralnych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 D. Rucińska, A. Ruciński Marketing usług lotniczych Gdańsk. 2000
2 F. Czernicki, T. Skoczny Usługi Portów Lotniczych w Unii Europejskiej i Polsce II- wybrane zagadnienia Warszawa. 2011
3 F. Czernicki, T. Skoczny Usługi Portów Lotniczych w Unii Europejskiej i Polsce – a prawo konkurencji i regulacje lotniskowe Warszawa . 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 D. Rucińska, A. Ruciński Marketing usług lotniczych Gdańsk. 2000
2 F. Czernicki, T. Skoczny Usługi Portów Lotniczych w Unii Europejskiej i Polsce II- wybrane zagadnienia Warszawa. 2011
3 F. Czernicki, T. Skoczny Usługi Portów Lotniczych w Unii Europejskiej i Polsce – a prawo konkurencji i regulacje lotniskowe Warszawa. 2010
Literatura do samodzielnego studiowania
1 S, Shaw Airline Marketing and Management . 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: zna podstawowe zasady marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe pojęcia i definicje marketingu lotniczego wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_W05+
P6S_WK
02 Zna zasady tworzenia marketingu usług lotniczych wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_W05+
P6S_WK
03 Potrafi ocenić skuteczność i rolę reklamy w usługach lotniczych wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_U11+
P6S_UO
04 Potrafi wskazać rolę marketingu i jego znaczenie dla prowadzenia działalności biznesowej w lotnictwie wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_U11+
P6S_UO
05 Rozumie wpływ czynników takich jak polityka, bezpieczeństwo, ekonomia itp. na marketing wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_K02+
P6S_KR
06 Potrafi wskazać zasadność prowadzenia programów lojalnościowych dla klienta lotniczego wykład, wykład interaktywny Kolokwium, aktywność na zajęciach, test zaliczeniowy K_W05+
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu lotniczego. Rola marketingu na rynku lotniczym W01-W02 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
6 TK02 Podmioty lotnicze prowadzące marketing lotniczy- przykłady W03-W04 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
6 TK03 Metody tworzenia marketingu lotniczego W05-W06 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
6 TK04 Marketing a sprzedaż usług. W07-W08 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
6 TK05 Reklama w środowisku lotniczym i jej zasadność. Narzędzia marketingowe W09-W10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK06 Narzędzia marketingowe W11-W12 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK07 Wpływ czynników takich jak polityka i ekonomia na marketing W13-W14 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK08 Celowość konkurencyjności podmiotów lotniczych C01-C02 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK09 Marketing w porcie lotniczym- przykłady C03-C04 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK10 Marketing świadczony przez przewoźników lotniczych i inne rodzaje podmiotów lotniczych C05C06 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK11 Rola reklamy i jej związek ze sprzedażą usług lotniczych C07-C08 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK12 Programy lojalnościowe i relacje podmiot- klient w lotnictwie C09-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK13 Tworzenie przykładowych narzędzi w reklamie i ich wykorzystanie C11-C12 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK14 Podmioty odpowiedzialne za marketing i sprzedaż w przedsiębiorstwie- ich rola i znaczenie C13-C14 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK15 Kolokwium W15, C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 11.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 6.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 11.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 11.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład sprawdzian ustny lub pisemny
Ćwiczenia/Lektorat aktywność na zajęciach, obserwacja wykonawstwa
Ocena końcowa sprawdzian ustny lub pisemny

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie