logo
Karta przedmiotu
logo

Audyt wewnętrzny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 894

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Zarządzanie procesami logistycznymi

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Andrzej Gazda

Terminy konsultacji koordynatora: Informacja na stronie domowej: agazda.v.prz.edu.pl

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Jadwiga Nycz-Wróbel

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. Marcin Kłak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozumienie podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów z zakresu audytu wewnętrznego, umiejętność realizacji zadania audytowego

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 4

Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna. Materiały i wytyczne przygotowane przez prowadzącego.

Inne: www.iia.org.pl

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Knedler K., Stasik M., Audyt wewnętrzny w praktyce AuditSolutions, Warszawa. 2014
2 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny InfoAudit, Warszawa. 2005
3 Bielińska-Dusza E., i in. Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji: aspekty teoretyczno - metodologiczne i przktyczne red. M. Lisiński, PWE, Warszawa . 2011
4 Moeller R., Nowoczesny audyt wewnętrzny Wyd. Nieoczywiste, Warszawa. 2018
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Knedler K., Stasik M., Audyt wewnętrzny w praktyce AuditSolutions, Warszawa. 2014
2 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny InfoAudit, Warszawa. 2005
3 Moeller R. Nowoczesny audyt wewnętrzny Wyd. Nieoczywiste, Warszawa. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Winiarska K. Audyt wewnętrzny 2008 Difin, Warszawa. 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: znajomość podstaw zarządzania, ekonomii, prawa, finansów, rachunkowości, logistyki

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: posiadanie umiejętności rozumienia i analizowania zdarzeń logistycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do pracy w grupie i podejmowania samodzielnych decyzji. Potrafi współdziałać w grupie. Potrafi samodzielnie formułować wnioski. Rozumie konieczność samokształcenia.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe pojęcia związane z działalnością audytu wewnętrznego oraz podstawy kodeksu etycznego audytora wykład/wykład problemowy, ćwiczenia zaliczenie cz. pisemna, egzamin ustny K_W01+
K_U12++
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WK
02 Zna podstawowe rodzaje audytu, dokumentację i metody audytu oraz etapy realizacji zadania audytowego wykład/wykład problemowy egzamin ustny K_U12+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
03 Student potrafi wykonać zadania z zakresu analizy ryzyka z dużą pomocą prowadzącego wykład, ćwiczenia grupowe obserwacja wykonawstwa K_W05++
K_U11+++
P6S_UO
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Pojęcie i istota audytu W01 MEK01
6 TK02 Międzynarodowe standardy audytu wewnętrznego i zasady etyki zawodowej W02, W03 MEK01
6 TK03 Organizacja zespołu audytu wewnętrznego W04, W05 MEK01
6 TK04 Dowody audytowe i dokumenty robocze audytu W06, W07 MEK02
6 TK05 Analiza ryzyka i zarządzanie ryzykiem W08, W09 MEK01
6 TK06 Metody i testy w audycie wewnętrznym W10, W11 MEK02
6 TK07 Podstawowe rodzaje audytu W12 MEK02
6 TK08 Planowanie audytu wewnętrznego i realizacja zadania audytowego W13, W14, W15 MEK02
6 TK09 Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja audytu wewnętrznego C01-C03 MEK01
6 TK10 Rola i zadania audytora wewnętrznego C04-05 MEK01
6 TK11 Etapy realizacji audytu wewnętrznego C06-07 MEK03
6 TK12 Metody analizy ryzyka w audycie wewnętrznym C08-09 MEK03
6 TK13 Praktyczna charakterystyka rodzajów audytu wewnętrznego. Zaliczenie z ćwiczeń. C10-15 MEK01 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 30.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 12.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin ustny po uprzednim uzyskaniu zaliczenia z ćwiczeń
Ćwiczenia/Lektorat Podstawy oceny:ocena z zaliczenia pisemnego oraz zaliczenie ćwiczeń grupowych, obserwacja studenta
Ocena końcowa ocena z egzaminu i zaliczenia

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
egz..pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Nycz-Wróbel Activity of polish organisations participating in the EMAS scheme to reduce the emission of air contaminants 2024
2 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec A New QFD-CE Method for Considering the Concept of Sustainable Development and Circular Economy 2023
3 A. Gazda; M. Lis; E. Siembab Zielona logistyka - ekologiczne rozwiązania w branżży TSL 2023
4 J. Bała; A. Biały; M. Kłak ITS narzędziem do uzyskania innowacyjnego systemu transportowego 2023
5 K. Budnik; M. Kłak Ekoprojektowanie opakowań na żywność w świetle badań preferencji konsumentów i analiza cyklu życia na przykładzie opakowania na jogurt 2023
6 M. Kłak Optimization of Waste Management on The Basis of Research in the \'PIKRES\' Manufacturing Company 2023
7 M. Kłak The Impact of Brexit on The Frequency of Road Transport to and from The UK Based on Research in A Transport Company 2023
8 M. Kłak; D. Madej; M. Woźniakowski; W. Zadworny Wpływ Brexit’u na częstotliwość transportu drogowego do i z Wielkiej Brytanii na podstawie badań w przedsiębiorstwie Euro24 2023
9 M. Kłak; G. Rojek; M. Woźniakowski; W. Zadworny Transport ciężarowy w krajowej wymianie towarowej w świetle badań własnych 2023
10 M. Kłak; J. Materna; M. Woźniakowski; W. Zadworny Optymalizacja gospodarki odpadami na podstawie badań w przedsiębiorstwie produkcyjnym Gumres 2023
11 M. Kłak; J. Sułuja Prognoza wyników działalności polskich przewoźników transportu drogowego na lata 2022-2024 2023
12 M. Kłak; K. Różycka; M. Woźniakowski; W. Zadworny Transport lotniczy cargo w Polsce w świetle badań własnych 2023
13 M. Kłak; M. Woźniakowski; W. Zadworny Import ropy naftowej i gazu ziemnego do Polski drogą morską w świetle badań własnych 2023
14 M. Kłak; Ł. Rusin; M. Woźniakowski; W. Zadworny Przewóz pasażerów transportem lotniczym w Polsce w świetle badań własnych 2023
15 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec Analysis of pro-environmental awareness and approach to making decisions in the context of sustainability 2022
16 J. Nycz-Wróbel Waste management in Polish organisations participating in EMAS 2022
17 M. Kłak Wspólnoty praktyków jako styl życia pracowników współczesnych organizacji 2022
18 M. Kłak; M. Woźniakowski Evolution of The Omnichannel Concept in DIY Retail Chains 2022
19 E. Mihaliková; A. Gazda; P. Kacmary; D. Malindzak Order logistics for discrete and continual production processes in industry 4.0 conditions 2021
20 G. Jasiczek; M. Kłak Zastosowanie robotów w procesach logistycznych 2021
21 J. Bała; A. Biały; M. Kłak Wyzwania i innowacyjne rozwiązania w systemach transportowych logistyki miejskiej 2021
22 J. Nycz-Wróbel Activities undertaken by Polish manufacturing companies to reduce air emissions 2021
23 J. Nycz-Wróbel Solutions Used by Polish Power Engineering Companies Registered in EMAS In Order to Reduce Emission of Air Contaminants 2021
24 M. Kłak Conceptual principles of learning organization 2021
25 M. Kłak Knowledge Management in The Association of The Aviation Industry Entrepreneurs Group \"Aviation Valley\" 2021
26 M. Kłak Koncepcja organizacji uczącej się 2021
27 M. Kłak; J. Sułuja Innowacyjne rozwiązania w logistyce 2021
28 M. Kłak; M. Magniszewski Organizacja ucząca się jako nowoczesna forma funkcjonowania współczesnego przedsiebiorstwa 2021
29 M. Kłak; M. Magniszewski Przedsiębiorstwo uczące się jako przykład świadomej organizacji 2021
30 M. Kłak; N. Świątek Transformacja logistyki wojskowej 2021
31 M. Kłak; W. Orłowska; E. Siembab Innowacje i automatyzacja w logistyce transportu 2021
32 P. Bednarska; M. Kłak Zarządzanie zapasami według stałego okresu zamawiania 2021
33 P. Bełch; A. Gazda Wybrane wyzwania, problemy i rozwiązania logistyki XXI wieku 2021
34 D. Kłak; M. Kłak; W. Zadworny Model organizacji wirtualnej w gospodarce opartej na wiedzy 2020
35 E. Mihaliková; A. Gazda; I. Leššo; D. Malindžák Application of balance models in metallurgy 2020
36 J. Nycz-Wróbel Realizacja założeń polityki energetycznej w polskich przedsiębiorstwach zarejestrowanych w systemie EMAS 2020
37 A. Gazda; D. Malindzak; K. Osieczko Factors determining the construction and location of underground gas storage facilities 2019
38 A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail 2019
39 A. Gazda; K. Osieczko The use of intralogistic systems in the enterprise 2019
40 J. Nycz-Wróbel System EMAS jako narzędzie wspierające realizację polityki energetycznej 2019
41 M. Kłak; W. Zadworny Charakterystyka i obszary zastosowań chmur obliczeniowych Cloud Computing w nowoczesnym modelowaniu biznesu 2019