Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 890
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Balawender
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 10:30-12:00, czwartek 08:45-10:15
semestr 6: dr inż. Maksymilian Mądziel , termin konsultacji wtorek 12:00-13:30, piątek 10:00-11:30
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z oprogramowaniem i sprzętem komputerowym do wspomagania eksploatacji pojazdów oraz podstawami prowadzenia badań naukowych w tym zakresie.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 sem. specjalności Diagnostyka i Eksploatacja Pojazdów Samochodowych
1 | Technika komputerowa w systemach transportowych | Zeszyt „Transport” nr 61. Ofic. Wydaw. Politech. Warsz.. | 2007 | |
2 | Instrukcja obsługi programu “Menadżer Pojazdów”. | http://www.softwareprojekt.com.pl/download/Instrukcja%20obslugi%20MP.pdf. | ||
3 | Instrukcja obsługi programu “Tachospeed”. | http://tachospeed.pl/pliki/Instrukcja_obslugi_programu_Tachospeed.pdf. |
1 | Instrukcja obsługi programu “Menadżer Pojazdów”. | http://www.softwareprojekt.com.pl/download/Instrukcja%20obslugi%20MP.pdf. | ||
2 | Instrukcja obsługi programu “Tachospeed”. | http://tachospeed.pl/pliki/Instrukcja_obslugi_programu_Tachospeed.pdf. |
1 | Periodyki branżowe | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na sem. 6 specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Prawo transportowe; Środki transportu samochodowego (wymagania w zakresie modułów)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Informatyka (Wymagana umiejętność obsługi komputera i systemu operacyjnego Windows 7)
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi planować i nadzorować zadania obsługowe dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji maszyn i urządzeń. Zna przepisy odnoszące się do czasu pracy kierowców. Potrafi przeprowadzić badania naukowe z użyciem urządzeń do symulacji ruchu drogowego. | wykład | zaliczenie cz. ustna na laboratorium |
K_W13+ K_U01+ K_U15+ K_K01+ |
T1A_W03+ T1A_U01+ T1A_U03+ T1A_U04+ T1A_U05+ T1A_U06+ T1A_U07+ T1A_K01+ |
02 | Ma umiejętność posługiwania się programem Menadżer Pojazdów i Tachospeed w stopniu podstawowym. Zna podstawy obsługi urządzeń do symulacji ruchu drogowego. | laboratorium | raport pisemny, obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. ustna |
K_W14+ K_U02+ K_U05+ K_K04+ |
T1A_W04+ T1A_U02+ T1A_U07+ T1A_U08+ T1A_U12+ T1A_K03+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W11 | MEK01 | |
6 | TK02 | W12-W15 | MEK01 | |
6 | TK03 | L01-L11 | MEK02 | |
6 | TK04 | L12-L15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
2.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena wystawiana jest na podstawie oceny z laboratorium |
Laboratorium | Ocena jest średnią ocen z dwóch raportów z laboratorium weryfikujących efekt MEK-02 i dwóch ocen z odpowiedzi ustnej weryfikujących efekt MEK-01. |
Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen weryfikujących efekty kształcenia MEK-01 i MEK-02 daje ocenę końcową < 2,6 = 2,0; 2,6 - 3,2 = 3,0; 3,3 - 3,7 = 3,5; 3,8 - 4,2 = 4,0; 4,3 - 4,7 = 4,5; > 4,7 = 5. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski | The Assessment of PM2.5 and PM10 Immission in Atmospheric Air in a Climate Chamber during Tests of an Electric Car on a Chassis Dynamometer | 2024 |
2 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
3 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
4 | K. Balawender; A. Jaworski; P. Woś | Sterowanie wtryskiwaczami wodoru w silniku przepływowym | 2022 |
5 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
6 | K. Balawender; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak; A. Ustrzycki | Assessment of Petrol and Natural Gas Vehicle Carbon Oxides Emissions in the Laboratory and On-Road Tests | 2021 |
7 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
8 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
9 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
10 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; P. Szymczuk; A. Ustrzycki; P. Woś | Application of Variable Compression Ratio VCR Technology in Heavy-Duty Diesel Engine | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
13 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
14 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; L. Pavliukh; D. Savostin-Kosiak | Assessment of CO2 emissions and energy consumption during stationary test of vehicle with SI engine powered by different fuels | 2020 |
15 | K. Balawender | Prototypowe układy sterowania stosowane podczas badań silników spalinowych i ich elementów | 2019 |
16 | K. Balawender; A. Jaworski | Wpływ dodatku gazu HHO na wybrane parametry eksploatacyjne silnika o zi o małej pojemności | 2019 |
17 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |