Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 871
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 P15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Hubert Kuszewski
semestr 3: mgr inż. Dariusz Konieczny
Główny cel kształcenia: Znajomość konstrukcji różnorodnych środków transportu samochodowego. Umiejętność doboru odpowiedniego środka transportu samochodowego do wykonania konkretnego zadania przewozowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot kluczowy dla studentów trzeciego semestru.
1 | Hebda M.: | Eksploatacja samochodów. | Wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Radom 2005. | |
2 | Prochowski L., Żuchowski A.: | Samochody ciężarowe i autobusy. | WKiŁ, Warszawa 2006. | |
3 | Prochowski L., Żuchowski A.: | Technika transportu ładunków. | WKiŁ, Warszawa 2009. |
1 | Lubczyński M., Mazurek S.: | Samochody samowyładowcze: budowa, konstrukcja, eksploatacja. | Wydawnictwa Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1978. | |
2 | Lubczyński M.: | Wybrane zagadnienia projektowania nadwozi samowyładowczych pojazdów samochodowych. | Wydawnictwa Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1991. | |
3 | Podbielski Z.: | Samochody ciężarowe specjalne i autobusy. | Wyd. „Nasza Księgarnia”, Warszawa 1988. |
Wymagania formalne: Rejestracja na trzeci semestr studiów kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Prawo transportowe, Systemy transportowe, Infrastruktura transportu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat rodzajów środków transportu samochodowego i możliwości ich wykorzystania. | wykład, projekty | pisemny egzamin, prezentacja projektu |
K_W03+ K_U01+ K_K02+ |
T1A_W03 T1A_W07 T1A_U01 T1A_K02 |
02 | Zna podstawowe wymagania dotyczące środków transportu samochodowego niezbędne do wykonywania pracy przewozowej. | wykład | pisemny egzamin |
K_W06+ K_U04+ K_K01+ |
T1A_W03 T1A_W04 T1A_U05 T1A_K01 |
03 | Ma podstawowe wiadomości na temat konstrukcji współczesnych środków transportu samochodowego. | wykład | pisemny egzamin |
K_W09+ K_U01+ K_K01+ |
T1A_W05 T1A_U01 T1A_K01 |
04 | Potrafi funkcjonować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu. | projekty | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_W03+ K_U13+ K_K02+ |
T1A_W03 T1A_W07 T1A_U13 T1A_K02 |
05 | Posiada umiejętność porównywania właściwości funkcjonalnych i podstawowych parametrów techniczno-eksploatacyjnych wybranych środków transportu samochodowego. | projekty | prezentacja projektu |
K_W09+ K_U13+ K_K01+ |
T1A_W05 T1A_U13 T1A_K01 |
06 | Potrafi sklasyfikować i scharakteryzować źródła napędu i układy przeniesienia napędu środków transportu samochodowego. | projekty | prezentacja projektu |
K_W03+ K_U04+ K_K02+ |
T1A_W03 T1A_W07 T1A_U05 T1A_K02 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W015 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06 | |
3 | TK02 | P01-P15 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
9.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 7.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 7.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na egzaminie pisemnym w formie testu wielokrotnego wyboru złożonego z 24 pytań sprawdzana jest realizacja następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03, MEK05, MEK06. Ocena z egzaminu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów. Liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0 ÷ 9 brak zaliczenia egzaminu; 10 ÷ 12 dst; 13 ÷ 15 +dst; 16 ÷ 18 db; 19 ÷ 21 +db; 22 ÷ 24 bdb; |
Projekt/Seminarium | Prace projektowe weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK04, MEK5. Warunkiem zaliczenia części projektowej jest poprawne wykonanie wszystkich zadań projektowych. Ocenę z części projektowej stanowi ocena z realizacji zadań projektowych. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocenę końcową stanowi ocena z egzaminu (70%) oraz projektu (30%). Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; P. Woś | A comparative study on selected physical properties of diesel–ethanol–dodecanol blends | 2024 |
2 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski | The Assessment of PM2.5 and PM10 Immission in Atmospheric Air in a Climate Chamber during Tests of an Electric Car on a Chassis Dynamometer | 2024 |
3 | S. Boichenko; H. Kuszewski; V. Ribun; P. Woś | Analysis of Conventional and Nonconventional GTL Technologies: Benefits and Drawbacks | 2024 |
4 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | The investigation of auto-ignition properties of 1-butanol–biodiesel blends under various temperatures conditions | 2023 |
5 | A. Jaworski; H. Kuszewski; R. Longwic; P. Sander | Assessment of Self-Ignition Properties of Canola Oil–n-Hexane Blends in a Constant Volume Combustion Chamber and Compression Ignition Engine | 2023 |
6 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
7 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
8 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel | Sustainable Public Transport Strategies—Decomposition of the Bus Fleet and Its Influence on the Decrease in Greenhouse Gas Emissions | 2022 |
9 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
10 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
11 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel | Lubricity of Ethanol-Diesel Fuel Blends-Study with the Four-Ball Machine Method | 2021 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
13 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | Assessing Vehicle Emissions from a Multi-Lane to Turbo Roundabout Conversion Using a Microsimulation Tool | 2021 |
14 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
15 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
16 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
17 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
18 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
19 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; L. Pavliukh; D. Savostin-Kosiak | Assessment of CO2 emissions and energy consumption during stationary test of vehicle with SI engine powered by different fuels | 2020 |
20 | S. Boichenko; H. Kuszewski; K. Lejda; I. Trofimov; A. Yakovlieva | Anti-wear Properties of Jet Fuel with Camelina Oils Bio-Additives | 2020 |
21 | H. Kuszewski | Effect of Injection Pressure and Air–Fuel Ratio on the Self-ignition Properties of 1-butanol–Diesel Fuel Blends: Study Using a Constant-Volume Combustion Chamber | 2019 |
22 | H. Kuszewski | Experimental investigation of the autoignition properties of ethanol-biodiesel fuel blends | 2019 |
23 | H. Kuszewski | Experimental study of the autoignition properties of n-butanol–diesel fuel blends at various ambient gas temperatures | 2019 |
24 | S. Boichenko; H. Kuszewski; K. Lejda; O. Vovk; A. Yakovlieva | Development of alternative jet fuels modified with camelina oil bio-additives | 2019 |