Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 865
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Edyta Zielińska
Główny cel kształcenia: Znajomość historii transportu lądowego, morskiego i powietrznego. Umiejętność oceny znaczenia transportu w dziejach ludzkości i świata.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot humanistyczny dla studentów pierwszego semestru.
1 | Niccoli R.: | Historia lotnictwa: od maszyny latającej Leonarda da Vinci do podboju kosmosu. | Wyd. PWN, Warszawa 2007 . | |
2 | Tanel F.: | Historia kolei: od lokomotyw parowych do kolei maganetycznej. | Wyd. PWN, Warszawa 2008. | |
3 | Zielińska E.: | Historia transportu na przestrzeni dziejów. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2011. |
1 | Glass A.: | Polskie konstrukcje lotnicze do 1939 r. | Wyd. Stratus, Sandomierz 2004. | |
2 | Szczepaniak C.: | Motoryzacja na przełomie epok. | Wyd. PWN, Warszawa Łódź 2000. | |
3 | Zieliński A.: | Rozwój koncepcji samochodu osobowego w XX wieku. | Wyd. IHN PAN, Warszawa 2005. |
Wymagania formalne: Rejestracja na pierwszy semestr studiów kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę w zakresie historii transportu lądowego, morskiego i powietrznego. | wykład | kolokwium |
K_W09+ K_W11+ K_U01+ K_K02+ |
T1A_W05 T1A_W08 T1A_U01 T1A_K02 |
02 | Potrafi dokonać oceny znaczenia transportu w dziejach ludzkości i świata. | wykład | kolokwium |
K_W03+ K_U01+ K_K02+ |
T1A_W03 T1A_U01 T1A_K02 |
03 | Ma podstawowe informacje na temat wpływu rozwoju transportu na sprawne i efektywne funkcjonowanie każdego działu gospodarki narodowej, społeczeństw oraz poszczególnych regionów i państw. | wykład | kolokwium |
K_W11+ K_U01+ K_K02+ |
T1A_W08 T1A_U01 T1A_K02 |
04 | Posiada umiejętność porównania historii dotyczącej środków transportu na świecie z ich rozwojem w Polsce. | wykład | kolokwium |
K_W03+ K_U04+ K_K01+ |
T1A_W03 T1A_U05 T1A_K01 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
1 | TK03 | W05-W06 | MEK01 | |
1 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
1 | TK07 | W13-W14 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK08 | W15-W16 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK09 | W17-W18 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK10 | W19-W20 | MEK01 | |
1 | TK11 | W21-W22 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK12 | W23-W24 | MEK01 | |
1 | TK13 | W25-W26 | MEK01 | |
1 | TK14 | W27-W28 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK15 | W29-W30 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
6.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wiedza z wykładów sprawdzana jest podczas pisemnego zaliczenia u koordynatora przedmiotu (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. ndst). |
Ocena końcowa | Pozytywna ocena z zaliczenia pisemnego. Przewiduje się jeden termin poprawkowy. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
4 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
5 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
7 | E. Zielińska | Charakterystyka rynku usług kolejowych w Polsce w latach 2016-2018 | 2019 |
8 | E. Zielińska | Ocena transportu morskiego w Polsce | 2019 |
9 | E. Zielińska | Ocena wypadkowości na polskich drogach | 2019 |
10 | E. Zielińska | Struktura i działalność wybranych portów lotniczych w Polsce | 2019 |
11 | E. Zielińska | Wybrane aspekty funkcjonowania warsztatów samochodowych w Polsce | 2019 |