logo
Karta przedmiotu
logo

Napędy i sterowanie urządzeń transportowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Transport

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu

Kod zajęć: 851

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport przemysłowy

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 L15 P15 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mirosław Jakubowski

Terminy konsultacji koordynatora: Termin dostępny na internetowej wizytówce pracownika.

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Napędów i sterowania urządzeń transportowych

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Transport przemysłowy.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Cichocki W., Michałowski S. Inżynieria środków transportu Wydawnictwo PK. 2014
2 Bąk C. Systemy transportowe Skrypt. PK, Kraków . 1989
3 Goździecki H. Przenośniki PWN; Warszawa. 1979
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Sobolski R. Dźwignice PWN; Warszawa. 1979
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Fijałkowski J. Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa . 2003

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wpis na listę studentów w danym semestrze na realizowanej specjalności.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje adekwatne do zakresu realizowanego w ramach zajęć z modułu. wykład, laboratorium, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna K_W06+
K_U01+
K_U14+
K_K01+
T1A_W03+
T1A_W04+
T1A_W07+
T1A_U01+
T1A_U03+
T1A_U04+
T1A_U05+
T1A_U06+
T1A_U07+
T1A_U08+
T1A_U09+
T1A_U16+
T1A_K01+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Rodzaje układów napędowych i ich charakterystyki pracy. Wyznaczanie podstawowych parametrów pracy układu napędowego. Obliczenia napędów wybranych urządzeń transportowych. Dobór elementów. Napęd mechaniczny. Napęd elektryczny. Napęd hydrauliczny. Napęd pneumatyczny. Elementy automatyki w układach napędowych. Systemy sterowania stosowane w układach napędowych. W01-W15, P01-P07 MEK01
5 TK02 Badanie i wyznaczanie charakterystyki silnika krokowego. L01 MEK01
5 TK03 Wyznaczanie charakterystyk dalmierzy laserowych. L02 MEK01
5 TK04 Wyznaczanie charakterystyk dalmierzy ultradźwiękowych. L03 MEK01
5 TK05 Badanie i wyznaczanie charakterystyk wyłączników krańcowych. L04 MEK01
5 TK06 Badanie optycznych czujników zbliżeniowych. L05 MEK01
5 TK07 Wyznaczanie charakterystyk enkoderów obrotowych. L06 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 5) Przygotowanie do laboratorium: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 5.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 5) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład W trakcie testu pisemnego sprawdzany jest stopień opanowania materiału z zakresu przedmiotu przekazanego na wykładzie. Test zawiera 20 pytań. Za każdą poprawną odpowiedź przyznawany jest 1 pkt. Kryterium szczegółowe: odpowiednio - liczba punktów od - do; ocena. 18 - 20; 5,0 16 - 17,5; 4,5 14 - 15,5; 4,0 12 - 13,5; 3,5 9 - 11,5; 3,0.
Laboratorium Na zajęciach oceniana jest wiedza z treści kształcenia. Dodatkowo, każdorazowo przed laboratoriami, podawane są studentom zagadnienia do przygotowania na zajęcia.
Projekt/Seminarium Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z projektów obliczeniowych. Ocena 3,0 z projektu obliczeniowego jest wystawiana jeśli projekt zawiera uchybienia merytoryczne i formalne, ocena 3,5 - jeśli projekt zawiera małą ilość uchybień merytorycznych i formalnych, ocena 4,0 - jeśli projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i posiada przeciętną ilość formalnych, ocena 4,5 - projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i cechuje się małą ilością uchybień formalnych, ocena 5,0 jest wystawiana gdy praca nie zawiera żadnych uchybień merytorycznych i formalnych. Oceniana jest również aktywność studenta na zajęciach, a ocena jest kwestią indywidualną, zależną od częstotliwości zgłaszania się do odpowiedzi lub wykazania się wiedzą/doświadczeniem przewyższającym średnią w danej grupie projektowej.
Ocena końcowa Średnia z ocen z pisemnego testu, projektów i laboratoriów.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie