logo
Karta przedmiotu
logo

Metody kreatywne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności

Kod zajęć: 8488

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C30 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Maciej Chrzanowski

semestr 4: dr hab. prof. PRz Bogusław Bembenek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Fundamentalnym celem kształcenia jest zapoznanie studentów z metodami kreatywnego myślenia i kreatywnego rozwiązywania różnego rodzaju problemoów biznesowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot prowadzony jest w pełni w sposób warsztatowy i pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z metodami, technikami i narzędziami kreatywnego myślenia i rozwiązywania różnorakich problemów natury biznesowej.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Helion, Gliwice. 2012
2 De Bono E. Umysł kreatywny: 62 ćwiczenia rozwijające intelekt Studio Emka, Warszawa. 2009
3 Proctor T. Twórcze rozwiązywanie problemów Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2002

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z akresu metod, technik i narzędzi kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Wiedza z zakresu tworzenia modeli biznesowych i desighn thinking

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi w praktyce zastosować co najmniej kilka metod, technik i narzędzi kreatywnego rozwiązywania różnorakich problemów biznesowych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi w grupie rozwiązywać problemy biznesowe przy pomocy poznanych metod kreatywnego myślenia.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Potrafi wymienić co najmniej kilka metod kreatywnego myślenia i/lub rozwiązywania problemów natury biznesowej ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna K_W03+
K_K03+
P7S_KR
P7S_WG
02 Potrafi rozwiązać problem biznesowy z wykorzystaniem jednej bądź kilku metod kreatywnego rozwiązywania problemów dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna, obserwacja wykonawstwa K_U02+
K_U04+
K_K03+
P7S_KR
P7S_UW
03 Zna istotę kreatywności oraz metody kreatywnego rozwiązywania problemów ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna K_W04+
P7S_WG
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Przebieg procesu twórczego rozwiązywania problemów C01-C02 MEK03
4 TK02 Metody, techniki i narzędzia kreatywnego myślenia C03-C10 MEK01
4 TK03 Problemowe studia przypadków - MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Bieżąca ocena realizacji zadań w czasie ćwiczeń
Ocena końcowa Średnia ocen z ćwiczeń oraz zaliczenia ustnego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Chrzanowski; J. Jurasz; P. Zawada Instalacja do transportowania i magazynowania wodoru i jego mieszanek jako odpowiedź na mobilność i miejską niezależność energetyczną 2023
2 M. Chrzanowski; P. Zawada Fraction Separation Potential in the Recycling Process of Photovoltaic Panels at the Installation Site—A Conceptual Framework from an Economic and Ecological Safety Perspective 2023
3 K. Banaś; M. Chrzanowski; P. Zawada Innowacje finansowe: teoretyczne podstawy i przykłady 2022
4 M. Baião; M. Chrzanowski; E. Coelho; I. Duarte Assesing socioeconomic variables in HRM individual academic performance 2022
5 M. Chrzanowski; P. Zawada Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi – analiza zagadnienia z perspektywy społecznej 2022
6 M. Chrzanowski; P. Zawada Social economy and social innovations - an impulse for further, wider discussion 2020
7 M. Chrzanowska; M. Chrzanowski; P. Zawada Kapitał społeczny sieci : crowdsourcing jako instrument współczesnego zarządzania organizacjami 2019
8 M. Chrzanowski Tryb i styl pracy w start-upie przez pryzmat równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym 2019
9 M. Chrzanowski; A. Sobkowiak Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych 2019
10 M. Chrzanowski; P. Zawada Kształcenie dualne a wymagania współczesnego przemysłu – na przykładzie koncernu motoryzacyjnego BorgWarner, oddział w Polsce 2019
11 M. Chrzanowski; P. Zawada Oczekiwania start-upów względem instytucji wsparcia przedsiębiorczości wpływające na ilość i jakość kreowanych podmiotów 2019
12 M. Chrzanowski; P. Zawada Systemy sterowania we współczesnych przedsiębiorstwach – wymagania wobec absolwentów uczelni wyższych 2019