Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 8485
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w głównych obszarach życia zawodowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy przedmiotów wybieralnych na 3 semestrze.
1 | J. Detz | Sztuka przemawiania Nie co mówić, ale jak mówić. | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2008 |
2 | R. Horst | Mowa ciała dla menedżerów | Wyd. Astrum, Wrocław. | 2007 |
3 | pod red. L. Jabłonowskiej, P. Wachowiaka, S. Wincha | Prezentacja profesjonalna, teoria i praktyka | Wyd. Difin, Warszawa . | 2008 |
4 | A. Rzędowska, J. Rzędowski | Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce | Onepress. | 2009 |
1 | M. Leary | Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji | GWP. | 2007 |
2 | HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS | Wystąpienia publiczne Zostań mistrzem retoryki | Studio Emka. | 2006 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie istoty społecznej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat zasad umiejętnego przedstawienia w sposób werbalny i niewerbalny swoich mocnych stron w głównych obszarach życia zawodowego. | Ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Potrafi dopasowywać prezentacje do potrzeb odbiorców. | Ćwiczenia/warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K_U07++ |
P7S_UK |
03 | Posiada umiejętność wystąpień publicznych. | Ćwiczenia/odgrywanie ról | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U09++ |
P7S_UK |
04 | Ma świadomość ciągłego doskonalenia autoprezentacji. | Ćwiczenia/konwersatorium | zaliczenie cz. ustna |
K_K04++ |
P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01, C02 | MEK01 | |
3 | TK02 | C03, C04 | MEK01 | |
3 | TK03 | C05, C06 | MEK02 | |
3 | TK04 | C07, C08 | MEK02 | |
3 | TK05 | C09, C10 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK06 | C11, C12 | MEK01 | |
3 | TK07 | C13-C15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ustne, prakyczne. |
Ocena końcowa | Zaliczenie ustne, prakyczne. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | I. Wojciechowska | Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce | 2023 |
2 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
3 | I. Wojciechowska | Market approach to educational services in Polish higher education | 2019 |
4 | I. Wojciechowska | Social media as the important means of communication of universities with their surroundings | 2019 |