Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 8481
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Anna Gładysz
Główny cel kształcenia: Nabycie praktycznych umiejętności zastosowania narzędzi informatycznych w zarządzaniu projektami. Ponadto utrwalenie umiejętności obsługi oprogramowania MS Project oraz nabycie umiejętności obsługi darmowego oprogramowania do zarządzania projektami.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy treści kierunkowych, jest obowiązkowy dla studentów trzeciego semestru specjalności Project Management.
1 | Phillips J. | Zarządzanie projektami IT, Wydanie III | Wyd. Helion, Gliwice. | 2011 |
2 | Trocki M. | Nowoczesne zarządzanie projektami | Wyd. PWE, Warszawa. | 2013 |
3 | Wilczewski S. | MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów | Wyd. Helion, Gliwice. | 2011 |
4 | Wróblewski P. | Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania | Wyd. Helion, Gliwice. | 2009 |
5 | Wilczewski S. | MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów. | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
6 | A. Koszlajda | Od pomysłu do przemysłu: projekty IT w praktyce | Wyd. Helion, Gliwice. | 2019 |
1 | R. K. Wysocki | Efektywne zarządzanie projektami | Wyd. Helion, Gliwice. | 2018 |
2 | M. Bartyzel | Oprogramowanie szyte na miarę: jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce | Wyd. Helion, Gliwice. | 2015 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRZ
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania portfelem projektów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posiadać w stopniu dobrym umiejętność sprawnego posługiwania się MS Project.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien rozumieć konieczność poszerzania swoich kompetencji. Powinien prezentować takie postawy jak uczciwość, odpowiedzialność, wytrwałość, ciekawość poznawcza, kreatywność, kultura osobista
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna istotę zarządzania portfelem projektów oraz zna i sprawnie posługuje się technikami harmonogramowania projektu, potrafi wyciągać wnioski oraz wskazywać konieczne działania na bazie uzyskanych wyników analizy. | laboratorium/laboratorium problemowe, studium przypadku, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U03+ K_U05+ K_K01+ K_K02+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_UW P7S_WG |
02 | Posiada umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej w dynamicznym środowisku biznesowym w odniesieniu do zarządzania dedykowanymi projektami | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu, |
K_W03+ K_U03+ K_U05+ K_K01+ |
P7S_KK P7S_UK P7S_UW P7S_WG |
03 | Posiada umiejętność obsługi systemów informatycznych dedykowanych zarządzaniu projektami. | laboratorium/laboratorium problemowe, studium przypadku, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K_U03+ K_U05+ K_K01+ K_K02+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_UW |
04 | rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych | laboratorium/ laboratorium problemowe, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U03+ K_U05+ K_K01+ K_K02+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | L1-L4 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK02 | L5-L6 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK03 | L7-L8 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK04 | L9-L12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | L13-16 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK06 | L17-L18 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK07 | L19-L20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK08 | L21-L22 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK09 | L23-L26 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
3 | TK10 | L27-L30 | MEK01 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest realizacja zadań praktycznych z materiału obejmującego moduł, uzyskanie ocen pozytywnych z elementów projektowych oraz zajęć dedykowanych indywidualnych. |
Ocena końcowa | Ocena wystawiana jest na podstawie średniej: z pozytywnych ocen z elementów projektowych oraz zajęć dedykowanych indywidualnych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie