Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 8476
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Iwona Ślęzak-Gładzik
Terminy konsultacji koordynatora: dostępne na stronie internetowej prowadzącego
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Krystyna Khorrami
Główny cel kształcenia: Celem zajęć jest poznanie coachingu i mentoringu jako metod wspierających rozwój osobisty i zawodowy. Studenci zapoznani zostaną z podstawowymi zasadami coachingu oraz mentoringu, w tym z zasadami i standardami etycznymi. Nabędą wiedzę dotyczącą wdrażania tych metod rozwojowych w organizacjach oraz umiejętności stosowania wybranych narzędzi coachingowych i mentoringowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 2.
Materiały dydaktyczne: prezentacje multimedialne, karty ćwiczeń, filmy dydaktyczne
Inne: Coaching Review - Rocznik Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii L.Koźmińskiego
1 | Parsloe Eric, Leedham Melville, Melville Diane | Coaching i mentoring. strategie, taktyki, techniki | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2018 |
2 | Sidor-Rządkowska Małgorzata | Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków | Wolters Kluwer Polska. | 2009 |
3 | Sidor-Rządkowska Małgorzata | Mentoring: teoria, praktyka, studia przypadków | Wolters Kluwer. | 2014 |
4 | Megginson David, Clutterbuck David i inni | Mentoring w działaniu | REBIS. | 2008 |
5 | Whitmore John | Coaching.Trening efektywności | Wydawnictwo G+J. | 2011 |
6 | Scoular Anne | Coaching biznesowy | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2014 |
1 | Timothy Ferriss | Plemię mentorów: 11 pytań do najlepszych na świecie | MT Biznes. | 2018 |
2 | Wageman Ruth | Zarządzanie zespołami liderów: współpraca, coaching, osiąganie wyników | Wolters Kluwer Polska. | 2012 |
3 | Clutterbuck David | Coaching zespołowy | Rebis. | 2008 |
4 | Bennewicz Maciej, Prelewicz Anna | Coaching. Zestaw narzędzi | Helion. | 2018 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wiedza z zakresu zarządzania, psychologii zarządzania, etyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność rozpoznawania zjawisk społecznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność samokształcenia, rozumienie potrzeby rozwijania się przez całe życie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie istotę coachingu i mentoringu jako metod wspierających rozwój potencjału ludzkiego | wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, warsztat | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. pisemna |
K_W04++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_WG P7S_WK |
02 | Zna praktyczne aspekty wdrażania coachingu i mentoringu w organizacjach | wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, praca w grupach | przedstawienie wyników pracy w grupach, referat ustny |
K_W08++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_WK |
03 | Posiada umiejętność stosowania przykładowych technik i narzędzi coachingowych i mentoringowych | warsztaty, praca w grupach, gra dydaktyczna, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań |
K_U11++ K_U12++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_UO P7S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C 01 - C 04 | MEK01 | |
2 | TK02 | C 05 - C 08 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | C 09 - C 12 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK04 | C 13-14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | C 15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
2.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | praca zaliczeniowa w formie pisemnej, aktywność podczas zajęć |
Ocena końcowa | praca zaliczeniowa w formie pisemnej, aktywność podczas zajęć |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | I. Ślęzak-Gładzik | Wyzwania zarządzania rozwojem zawodowym pracowników w świecie VUCA | 2021 |