logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie cyklem życia projektów

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 8475

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Jacek Strojny

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest przygotowanie studentów do zarządzania cyklem życia projektu w dowolnej organizacji.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przedstawia podstawowe informacje na temat przebiegu modelu fazowego projektu. Odnosi się do faz modelu oraz zadań, technik i dokumentów zawartych w każdej fazie.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje, opisy case study, wzory dokumentacji

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 IPMA ICB 4.0 IPMA, Warszawa. 2018
2 Lock D. Podstawy zarządzania projektami PWE, Warszawa. 2009
3 Strojny J. Zarządzanie projektami innowacyjnymi DBG, Warszawa . 2012
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 IPMA ICB 4.) IPMA, Warszawa. 2018
2 Lock D. Podstawy zarządzania projektami PWE, Warszawa. 2009
3 Strojny J. Zarządzanie projektami innowacyjnymi DBG, Warszawa. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Przygotowany i obroniony projekt

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza na temat zarządzania projektami.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności wykorzystania techniki zarządzania projektami.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza na temat przebiegu faz projektu wykład, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02++
P7S_WG
02 Wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie inicjacji projektu wykład, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W03++
K_U02++
K_U03++
K_K01++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
03 Wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie planowania projektu wykład, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W03++
K_U02++
K_U03++
K_K01++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
04 Wiedza, umiejętności, kompetencje w zakresie realizacji i controllingu projektu wykład, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W03++
K_U02++
K_U03++
K_K01++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
05 Wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie zamykania i kontroli końcowej projektu wykład, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W03++
K_U02++
K_U03++
K_K01++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wprowadzenie do zarządzania cyklem życia projektu W1-W2, C1-C2 MEK01
2 TK02 Inicjacja projektu W3-W6,C3-C6 MEK02
2 TK03 Planowanie projektu W7-W10,C7-C10 MEK03
2 TK04 Realizacja i controlling projektu W11-W12,C11-C12 MEK04
2 TK05 Zamykanie projektu i kontrola końcowa W13-W15,C13-C15 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Pozytywna ocena z ćwiczeń
Ćwiczenia/Lektorat Na podstawie oceny prac wykonywanych na ćwiczeniach, obrony projektu oraz raportu z projektu
Ocena końcowa Ocena końcowa bazuje na ocenie uzyskanej z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Strojny; S. Wąs; K. Witkowski Influence of Sustainable Strategic Management on Methane Projects as Exemplified by the Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Mining Company 2023
2 J. Strojny; A. Wojciechowska Ocena modeli dojrzałości procesowej pod kątem użyteczności dla branży IT 2022
3 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP 2022
4 J. Strojny; A. Wojciechowska Preparation of A Process and Project Maturity Model for An IT Company 2021
5 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland 2021
6 Á. Delgado-Zapero; J. Strojny Stakeholders management in a university: analysis of their importance with AHP 2020
7 N. Muñoz Vila; J. Strojny Analysis of the management skills required of leaders of project teams using the analytic hierarchy process method (AHP) 2020
8 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland 2020
9 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland 2020
10 D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
11 J. Strojny Orientacja procesowo-projektowa organizacji samorządu lokalnego: wymiary, poziomy dojrzałości, determinanty oraz efekty w zakresie rozwoju lokalnego 2019