logo
Karta przedmiotu
logo

Komunikacja w projektach multikulturowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 8474

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie zespołem projektowym

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 / 2 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak

Terminy konsultacji koordynatora: Środa godz. 12.00-13.30, czwartek godz. 10.30-12.00

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność komunikowania się, współpracowania i podejmowania działań w zespołach wielokulturowych

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 1

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Michał Trocki Metodyki i standardy zarządzania projektami PWE, Warszawa. 2017
2 Mikułowski J. Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzynarodowej i komunikowaniu medialnym Wyd. Universitas, Kraków. 2006
3 Zenderowski R., Cebul K., Krycki M. Międzynarodowe stosunki kulturowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Trocki M. Metodyki i standardy zarządzania projektami PWE, Warszawa. 2017
2 Boski P. Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2017
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Boski P. Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienia zjawisk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma świadomość istnienia barier w komunikacji międzykulturowej. wykład/wykład interaktywny zaliczenie cz. ustna K_W02++
K_U08+
K_U11+
P7S_UK
P7S_UO
P7S_WG
02 Zna podstawowe klasyfikacje kultur. wykład/wykład problemowy zaliczenie cz. ustna K_W02+
P7S_WG
03 Potrafi scharakteryzować współczesne kultury. ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy prezentacja projektu K_W02+
P7S_WG
04 Rozumie charakter i źródła współczesnych konfliktów na świecie. wykład/wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_W04+
P7S_WG
P7S_WK
05 Potrafi określić rolę religii we współczesnym świecie. wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna prezentacja projektu K_W04+
P7S_WG
P7S_WK
06 Jest przygotowany do skutecznego realizowania zadań, efektywnej komunikacji i współpracy w warunkach zróżnicowania kulturowego wykład interaktywny egzamin cz. ustna K_K02+++
P7S_KO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie kultury, ogólna klasyfikacja kultur, historyczne podstawy preferencji kulturowych W1 MEK02 MEK03
2 TK02 Klasyfikacja kultur wg Hofstede, podział kultur wg Hantingtona i Trompenaarsa, Gestelanda i Halla W2-W3 MEK02 MEK03
2 TK03 Komunikacja werbalna. Język i jego cechy. Kultury wysokokontekstowe i niskokontekstowe - aspekt wielokulturowy W4-W5 MEK01 MEK03
2 TK04 Komunikacja niewerbalna. Język ciała. Cechy parasegmentalne języka, wygląd zewnętrzny, ubiór w kontekście wielokulturowości W6-W7 MEK01 MEK03
2 TK05 Kompetentne komunikowanie międzykulturowe. Szok kulturowy, akulturacja W8-W9 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK06 Pozycja kobiety w różnych obszarach kulturowych. Kobieta jako partner w biznesie W10 MEK03 MEK05
2 TK07 Sposoby przełamywania barier międzykulturowych w porozumiewaniu się W11-W13 MEK01 MEK03 MEK06
2 TK08 Wielokulturowa komunikacja w realizacji projektów a społeczeństwo informacyjne W14-15 MEK03 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 6.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne
Ocena końcowa Suma ocen: zaliczenie ustne i prezentacja projektu, egzamin ustny

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus Self-compassion and the rationality of praxeological leadership 2023
2 A. Gierczak Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej 2021
3 A. Gierczak Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego 2021
4 A. Gierczak Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions 2021
5 A. Gierczak Psychological load of managers and destructive organizational processes 2019