Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 8405
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 P45 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Joanna Bartkiewicz
semestr 5: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy , termin konsultacji wtorek 8:45-10:15 czwartek 10:30- 12:00
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania budynków usługowych z rozbudowanym programem funkcjonalno-użytkowym w kontekście istniejącej, historycznej zabudowy.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem budynków usługowych z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych ich lokalizacji. Kształcenie bazuje na analizie rozwiązań architektonicznych zastosowanych w istniejących obiektach tego typu. W trakcie zajęć polegających na opracowywaniu własnych projektów budynków usługowych studenci poznają aktualnie obowiązujące normy, warunki techniczne oraz procedury związane z projektowaniem. Ważnym aspektem kształcenia jest nauka metodycznego podejścia do procesu projektowego.
Materiały dydaktyczne: Dostępne na stonie internetowej Zakładu Projektowania Architektonicznego
Inne: Czaopisma: Architektus, Architektura i biznes, Archivolta, Budownictwo i Architektura, Architektura Murator
1 | Niezabitowska E. (red.), Staniszewski Z., Winnicka-Jasłowska D., Sowa J., Boroń W., Niezabitowski A. | Budynek Inteligentny. Tom I, Potrzeby użytkownika, a standart budynku inteligentnego. | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
2 | Komar B., Tymkiewicz J. | Elewacje budynków biurowych. Funkcja, forma, percepcja | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2006 |
3 | Michalak H. | Garaże wielostanowiskowe, projektowanie i realizacja | Arkady, Warszawa. | 2009 |
4 | 3. Błaszczyński T. i inni | 3. Dachy. Podstawy projektowania i wykonawstwa, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne | 3. Wrocław.. | 2014 |
5 | 5. Korzeniowski W., Korzeniowski R. | 5. Znowelizowane Warunki Techniczne dla budynków i ich usytuowania. Przepisy z komentarzem i ok.200 rysunkami | 5. wydanie 12, POLcen Spółka z o.o, Warszawa. | 2018 |
1 | Michalak H. | Garaże wielostanowiskowe projektowanie i realizacja | Arkady, Warszawa. | 2009 |
2 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Arkady, Warszawa. | 2000 |
3 | 2. Błaszczyński T. i inni | 2. Dachy. Podstawy projektowania i wykonawstwa, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne | Wrocław. | 2014 |
1 | 1. Pallasma J. | 1. Oczy skóry. Architektura i zmysły., Instytut Architektury | Kraków. | 2012 |
Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotów: Teoria i projektowanie architektoniczne - dom jednorodzinny, Teoria i projektowanie architektoniczne - zabudowa mieszkaniowa Teoria i projektowanie architektoniczne- Usługi I
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu teorii projektowania architektonicznego budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętności z zakresu projektowania architektonicznego budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Komunikatywność, samodzielność i umiejętność pracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętności projektowania architektonicznego budynków usługowych oraz ich otoczenia w fazie koncepcji architektonicznej. | projekt zespołowy, wykład | prezentacja projektu |
K_U17+++ K_K06++ |
InzA5U13++ InzA6U14++ InzA7U15++ InzA8U16+++ T1A_K01+++ InzA1K02+++ T1A_K05+++ |
02 | Posiada wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego budynków usługowych oraz ich otoczenia w fazie koncepcji architektonicznej . | wykład, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_W30+++ K_K03++ |
T1A_W03++ InzA2W07++ InzA3W08++ T1A_K01+ InzA1K02++ T1A_K05+ |
03 | Potrafi analizować i oceniać istniejące budynki usługowe pod względem zastosowanych rozwiązań architektonicznych. | wykład, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_W30++ K_U17++ |
T1A_W03++ InzA2W07++ InzA3W08++ InzA5U13+++ InzA6U14+++ InzA7U15++ InzA8U16++ |
04 | Potrafi przedstawić rozwiązania projektowe w sposób graficzny i prezentować je przed wybranym gremium używając fachowego słownictwa. | wykład, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_W30++ K_U17+++ |
T1A_W03++ InzA2W07+++ InzA3W08+++ InzA5U13++ InzA6U14+ InzA7U15+++ InzA8U16+++ |
05 | Ma świadomość wpływu budynków usługowych na tkankę miejską oraz krajobraz. Ma świadomość roli społecznej architekta. | wykład | prezentacja projektu |
K_K02++ K_K23+++ |
T1A_K01+++ InzA1K02+++ T1A_K05++ |
06 | Posiada umiejętność metodycznej organizacji procesu projektowego. Ma świadomość konieczności ciągłego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności projektowych. | projekt zespołowy, wykład | prezentacja projektu |
K_K03+++ K_K06+++ |
T1A_K01+++ InzA1K02++ T1A_K05++ |
07 | Potrafi pracować w zespole projektowym. | projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu |
K_K06++ |
T1A_K01++ InzA1K02++ T1A_K05++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02 | MEK05 | |
5 | TK02 | W03, W04 | MEK05 | |
5 | TK03 | W05, W06 | MEK05 | |
5 | TK04 | W07, W08 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
5 | TK05 | W09, W10 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
5 | TK06 | W11 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
5 | TK07 | W12 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK08 | W13, W14 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK09 | W15 | MEK03 MEK05 | |
5 | TK10 | P01-P03 | MEK06 | |
5 | TK11 | P04-P15 | MEK01 MEK04 MEK06 MEK07 | |
5 | TK12 | P16-P27 | MEK01 MEK04 MEK06 | |
5 | TK13 | P28-P39 | MEK01 MEK04 MEK06 | |
5 | TK14 | P40-P42 | MEK04 MEK06 MEK07 | |
5 | TK15 | P43-P45 | MEK02 MEK04 MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
55.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Projekt/Seminarium | Ocena na podstawie złożonego projektu, końcowej prezentacji i aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena na podstawie złożonego projektu z końcową prezentacją oraz kolokwium zaliczeniowego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Zadanie - Uslugi II - 2016-17.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie