logo
Karta przedmiotu
logo

Język obcy nowożytny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Profil studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 8185

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / C60 / 4 ECTS / Z,E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Paweł Piątkiewicz

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Piotr Czerwiński

Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Anna Wyrostek

Imię i nazwisko koordynatora 4: mgr Ilona Majkowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2+.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ibbotson M. Cambridge English for Engineering Cambridge University Press, Cambridge. 2013
2 Brieger N., Pohl A. Technical English Vocabulary and Grammar Summertown Publishing . 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Doktorant, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U02+
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U01+
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U01+
K_U02+
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U02+
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U01+
K_U03+
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U01+
K_U03+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Opisywanie funkcji technicznych i zastosowań wybranych urządzeń. C01 MEK01 MEK02 MEK05
1 TK02 Wyjaśnianie zasad działania wybranych technologii. C02 MEK01 MEK06
1 TK03 Objaśnianie przewag technicznych jednego rozwiązania nad innymi. C03 MEK02 MEK03
1 TK04 Powtórzenie czasów teraźniejszych w języku angielskim. C04 MEK02 MEK04
1 TK05 Upraszczanie języka technicznego oraz stosowanie obrazowych przykładów. C05 MEK03 MEK05 MEK06
1 TK06 Opisywanie wybranych materiałów. C06 MEK01 MEK03
1 TK07 Przynależność wybranych materiałów do określonych kategorii. C08 MEK01 MEK04
1 TK08 Powtórzenie czasów przeszłych w języku angielskim. C09 MEK01 MEK06
1 TK09 Właściwości wybranych materiałów i ich zastosowania. C10 MEK02 MEK03 MEK05
1 TK10 Omawianie problemów dotyczących jakości i zużycia materiałów. C11 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
1 TK11 Opisywanie kształtu i cech elementów. C12 MEK01 MEK03
1 TK12 Powtórzenie form wyrażania przyszłości w języku angielskim. C13 MEK04 MEK05 MEK06
1 TK13 Formy obróbki materiałów i ich zastosowania. C15 MEK01 MEK04 MEK05
2 TK01 Metody łączenia elementów konstrukcyjnych. C01 MEK01 MEK03
2 TK02 Opisywanie rozmieszczenia komponentów w konstrukcji lub urządzeniu. C02 MEK01 MEK02
2 TK03 Praca z rysunkiem technicznym. C03 MEK01 MEK03
2 TK04 Strona bierna w języku technicznym. C04 MEK02 MEK04 MEK05
2 TK05 Omawianie wymiarów i kwestie dokładności. C05 MEK01 MEK02 MEK05
2 TK06 Etapy i procedury w projektowaniu. C06 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK07 Rozwiązywanie problemów projektowych. C08 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK08 Tryby warunkowe w języku angielskim. C09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK09 Typy problemów technicznych. C10 MEK01 MEK02 MEK04
2 TK10 Ocena i interpretacja uszkodzeń. C11 MEK02 MEK05 MEK06
2 TK11 Typowe przyczyny uszkodzeń. C12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
2 TK12 Opisywanie związków przyczynowo-skutkowych. C13 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK13 Naprawa i utrzymanie sprzętu C15 MEK01 MEK03

Nakład pracy doktoranta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1) Zaliczenie pisemne: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Egzamin (sem. 2) Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych zaliczonych z 60% poprawnością oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych zaliczonych z 60% poprawnością oraz aktywności na zajęciach. Egzamin pisemny zdany z 60% poprawnościa.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie