logo
Karta przedmiotu
logo

Język francuski

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 8163

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6 / C120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Aneta Sondej

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 S. Poisson- Quinton, M. Mahéo-Le Coadic, A. Vergne-Sirieys Festival 3 CLE International, Paris . 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U15++
K_U16+++
K_K04++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UU
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U16+++
P6S_UK
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U16+++
P6S_UK
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U16+++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_UK
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U16+++
P6S_UK
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U16+++
P6S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Opowiadanie i relacjonowanie wydarzeń w czasie przeszłym. C01 MEK01 MEK04 MEK05
3 TK02 Paryż jako stolica mody. C02 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK03 Miejsce zaimków COD/COI w różnych czasach. C03 MEK01 MEK05
3 TK04 Zawody zanikające i nowoczesne. C04 MEK02 MEK03 MEK04
3 TK05 Prezentacja znanego projektanta mody. C05 MEK05 MEK06
3 TK06 Zaimki rzeczowne wskazujące i dzierżawcze. C06 MEK01 MEK05
3 TK07 Zaimki względne proste i złożone. C08 MEK01 MEK05
3 TK08 Strój ponadczasowy- jeans. C09 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK09 Skargi i rozwiązania problemów, udzielanie rad. C10 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK10 Wyrażanie przyczyny i skutku. C11 MEK01 MEK05
3 TK11 Tryb „subjonctif” w wyrażaniu celu. C12 MEK01 MEK04 MEK05
3 TK12 Zasady ruchu drogowego- nakazy i zakazy. C13 MEK01 MEK04 MEK05
3 TK13 Pytania w mowie zależnej. C15 MEK01 MEK04 MEK05
4 TK01 Wybór zawodu, uzasadnienie wyboru. C01 MEK04 MEK05
4 TK02 Wyrażanie przyczyny. C02 MEK01 MEK05
4 TK03 Mieszkanie w kraju i za granica, argumentacja. C03 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK04 Symbole narodowe Polski i Francji. C04 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK05 „Le passé simple- czas literacki”. C05 MEK03 MEK05 MEK06
4 TK06 Porównania- różne style mieszkań, stopień wyższy przymiotników nieregularnych. C06 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK07 Rynek nieruchomości we Francji i w Polsce. C08 MEK02 MEK03 MEK06
4 TK08 Wyrażanie przyzwolenia. C09 MEK01 MEK04 MEK05
4 TK09 Emigracja i mobilność, wyrażanie opinii. C10 MEK04 MEK05
4 TK10 „Le savoir-vivre” zasady dobrego wychowania. C11 MEK01 MEK03
4 TK11 Wypada/ nie wypada - podobieństwa i różnice w obyczajach polskich i francuskich. C12 MEK01 MEK04 MEK05
4 TK12 Przeczenie- podsumowanie. C13 MEK01 MEK05 MEK06
4 TK13 Wyrażanie zakazu. C15 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK01 Wyrażanie hipotezy. C01 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK02 Strona bierna w artykule prasowym. C02 MEK01 MEK03 MEK05
5 TK03 Zmiany klimatyczne- słownictwo związane z ekologią. C03 MEK01 MEK02 MEK03
5 TK04 Nasze zachowania ekologiczne. C04 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK05 Plany na przyszłość, wyrażenia czasowe. C05 MEK01 MEK05 MEK06
5 TK06 Emeryci kiedyś i dziś; zmiany w zachowaniu i postrzeganiu seniorów. C06 MEK02 MEK03 MEK05
5 TK07 Tworzenie przedsiębiorstwa- wizja rozwoju. C08 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK08 Wynalazki, które zrewolucjonizowały nasze życie. C09 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK09 Wyrażanie hipotezy i warunku. C10 MEK01 MEK02
5 TK10 Rozwiązania ekologiczne w skali miasta, regionu, kraju. C11 MEK01 MEK04 MEK05
5 TK11 Przyjaciel idealny; stopień najwyższy przymiotnika. C12 MEK01 MEK02 MEK04
5 TK12 Współcześni idole. C13 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK13 Prezentacja ulubionej postaci. C15 MEK01 MEK05 MEK06
6 TK01 Pasje w naszym życiu. C01 MEK01 MEK04 MEK05
6 TK02 Zgodność czasów w opowiadaniu. C02 MEK01 MEK05 MEK06
6 TK03 Globalizacja, skutki pozytywne i negatywne. C03 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK04 Konstrukcje czasownikowe z bezokolicznikiem. C04 MEK01 MEK05
6 TK05 Wyrażanie sprzeciwu wobec propozycji. C05 MEK01 MEK04
6 TK06 Sztuka argumentacji w wystąpieniu. C06 MEK01 MEK04 MEK05
6 TK07 Telefon komórkowy - piekło czy raj? C08 MEK01 MEK03 MEK05
6 TK08 Gdzie kończy się Europa?- informacje o Unii Europejskiej. C09 MEK01 MEK02 MEK04
6 TK09 Czasowniki przydatne w argumentacji. C10 MEK01 MEK05
6 TK10 Spójność argumentacji- łączniki logiczne. C11 MEK01 MEK05
6 TK11 Transformacje zdań- wyrażanie związków logicznych. C12 MEK01 MEK05
6 TK12 Szkolnictwo wyższe- fakty i oczekiwania. C13 MEK03 MEK04 MEK05
6 TK13 Prezentacja wybranego przedsiębiorstwa. C15 MEK01 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3) Zaliczenie pisemne: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4) Zaliczenie pisemne: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5) Zaliczenie pisemne: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 18.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej, zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie