Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 815
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Lew
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 sem. specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
1 | Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M. | Inżynieria ruchu drogowego | WKiŁ, Warszawa. | 2009 |
2 | Pamuła W. | Bezpieczeństwo w ruchu drogowym i w transporcie lotniczym | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2006 |
3 | Szczuraszek T. | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego | WKiŁ, Warszawa. | 2008 |
4 | Wicher J. | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | WKiŁ, Warszawa. | 2004 |
1 | Kodeks drogowy | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na 6 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa ruchu transportu drogowego niezbędną do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych. | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K_W03+ K_W11+ K_W16+ K_U01+ K_U16+ K_K01+ |
T1A_W03+ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_W07+ T1A_W08+ T1A_W09+ T1A_U01+ T1A_U05+ T1A_U11+ T1A_K01+ |
02 | Posiada wiedzę o cechach psychologicznych i fizjologicznych kierowców, mających wpływ na zachowanie w ruchu drogowym. | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K_W03+ K_U01+ K_K01+ |
T1A_W03+ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_W07+ T1A_U01+ T1A_U05+ T1A_K01+ |
03 | Potrafi ocenić miejsca niebezpieczne oraz przeprowadzić analizę stanu zagrożenia. | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K_W16+ K_U07+ K_U15+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ |
T1A_W08+ T1A_W09+ T1A_U07+ T1A_U08+ T1A_U09+ T1A_U12+ T1A_U13+ T1A_U14+ T1A_U15+ T1A_U16+ T1A_K02+ T1A_K03+ T1A_K04+ T1A_K05+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W02 | MEK03 | |
6 | TK03 | W03,W04 | MEK01 | |
6 | TK04 | W05 | MEK02 | |
6 | TK05 | W06,W07 | MEK01 | |
6 | TK06 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK07 | L01 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK08 | L02,L03 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK09 | L04,L05 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK10 | L06,L07 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | pozytywna ocena z pisemnego zaliczena treści wykładowych |
Laboratorium | zaliczenie z ćwiczeń laboratoryjnych oraz aktywny udział w zajęciach |
Ocena końcowa | Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z pisemnego zaliczenia wykładów oraz z ćwiczeń laboratoryjnych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
2 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
3 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
4 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
5 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
6 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
7 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
8 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
9 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
10 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
13 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
14 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
15 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
16 | A. Leśniak; K. Lew | Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym | 2019 |
17 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |