Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 8022
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Edyta Zielińska
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu zaplecza technicznego obsługiwania pojazdów.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot kluczowy dla studentów 3 semestru.
1 | Abramek K., Uzdowski M. | Podstawy obsługiwania i napraw | Wydawnictwa Kominikacji i Łączności, Warszawa. | 2009 |
2 | Hebda M. | Eksploatacja samochodów | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eskploatacji - PIB, Radom. | 2005 |
3 | Uzdowski M., Abramek K., Garczyński K. | Eksploatacja techniczna i naprawa | Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. | 2003 |
1 | Michalski R. (red) | Procesy naprawy maszyn - teoria i praktyka | Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn - Kaliningrad. | 2002 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 3 semestr kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Prawo transportowe, Grafika inżynierska.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętność rozwiązywania problemów związanych z organizacją zaplecza technicznego obsługiwania pojazdów. | wykład, projekt | test, prezentacja projektu |
K_W04+ K_W05+ K_W06+ K_U09+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W08+ T2A_W10+ T2A_U01+ T2A_U05+ |
02 | Ma wiedzę na temat wymaganego wyposażenia niezbędnego do obsługi pojazdów. | wykład, projekt | test pisemny, prezentacja projektu |
K_W05+ |
T2A_W05++ |
03 | Posiada umiejętność planowania i analizowania czynności związanych z organizacją zaplecza technicznego obsługiwania pojazdów. | projekt | prezentacja projektu |
K_U01+ K_U08+ |
T2A_U01+ T2A_U04+ T2A_U05+ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U08+++ T2A_U09++ T2A_U12+ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19+ |
04 | Potrafi pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu. | projekt | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_K03+ K_K04+ |
T2A_K04+ T2A_K06+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W02 | MEK02 | |
3 | TK02 | W03-W07 | MEK02 | |
3 | TK03 | W08-W09 | MEK03 | |
3 | TK04 | W10-W11 | MEK01 | |
3 | TK05 | W12-W13 | MEK03 | |
3 | TK06 | W14-W15 | MEK03 | |
3 | TK07 | P01-P02 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK08 | P03-P04 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK09 | P05-P06 | MEK02 | |
3 | TK10 | P07 | MEK02 | |
3 | TK11 | P08 | MEK02 | |
3 | TK12 | P09 | MEK03 | |
3 | TK13 | P10 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
6.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć projektowych, podczas pisemnego zaliczenia u koordynatora przedmiotu (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. - ndst). |
Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia projektów jest obecność i aktywność na zajęciach oraz pozytywna ocena z wykonanego projektu. |
Ocena końcowa | Ocena łączna z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z zaliczenia pisemnego z wykładów oraz z zajęć projektowych. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla kolokwium zaliczeniowego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
4 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
5 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
7 | E. Zielińska | Charakterystyka rynku usług kolejowych w Polsce w latach 2016-2018 | 2019 |
8 | E. Zielińska | Ocena transportu morskiego w Polsce | 2019 |
9 | E. Zielińska | Ocena wypadkowości na polskich drogach | 2019 |
10 | E. Zielińska | Struktura i działalność wybranych portów lotniczych w Polsce | 2019 |
11 | E. Zielińska | Wybrane aspekty funkcjonowania warsztatów samochodowych w Polsce | 2019 |