Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7989
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 L15 P15 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Michalski
Główny cel kształcenia: Celem zajęć jest nauczenie studenta metodyki przeprowadzania oceny stanu technicznego samochodu i interpretacji wyników takich badań, zdobycie pogłębionej wiedzy na ich temat oraz przygotowanie studentów do prowadzenia badań naukowych i do prowadzenia badań symulacyjnych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 2 semestru specjalności Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy
1 | Tylicki H., Żółtowski B. | Genezowanie stanu maszyn | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom. | 2012. |
2 | Żółtowski B., Łukasiewicz M., Kołaczyński T. | Techniki informatyczne w badaniach stanu maszyn | Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, Bydgoszcz. | 2012. |
3 | Jacyna M. | Modelowanie i ocena systemów transportowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2009. |
4 | Janas L., Michalak E. | Zasady stosowania skali ocen punktowych stanu technicznego i przydatności do użytkowania drogowych o | Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Oddział w Rzeszowie, Warszawa. | 2008. |
5 | Młyńczak M. | Metodyka badań eksploatacyjnych obiektów mechanicznych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2012. |
6 | Górski K. | Badanie, diagnostyka i warunki dopuszczenia pojazdów samochodowych do ruchu drogowego | Politechnika Radomska, Wydawnictwo, Radom. | 2008. |
7 | Konieczny Ł.: | Wykorzystanie metod drganiowych w ocenie stanu technicznego mechanicznych i hydropneumatycznych zawieszeń pojazdów samochodowych. | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice . | 2015. |
1 | Krawczuk M. [i in.] | Monitorowanie stanu technicznego konstrukcji i ocena jej żywotności | Instytut Maszyn Przepływowych im. Roberta Szewalskiego Polskiej Akademii Nauk, Wydawnictwo Naukowe . | 2012. |
2 | Reński A. | Bezpieczeństwo czynne samochodu: zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2001. |
3 | Uhl T. (Red.) | Wybrane zagadnienia analizy modalnej konstrukcji mechanicznych | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Kraków. | 2010. |
4 | Matyjewski M. | Analiza i ocena technicznych sposobów zmniejszania skutków wypadków drogowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2009. |
5 | Lindstedt P., Sudakowski T., Grądzki R. | Eksploatacyjna niezawodność maszyny i jej teoretyczne podstawy.ch | Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, Warszawa . | 2016. |
6 | Żółtowski B., Łukaszewicz M. | Diagnostyka drganiowa maszyn | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Radom. | 2012. |
7 | Będkowski L., Dąbrowski T. | Podstawy eksploatacji. Część II. Podstawy niezawodności eksploatacyjnej. | Redakcja Wydawnictw Wojskowej Akademii Technicznej, Warszawa . | 2006. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 2 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu metodyki i interpretacji wyników badania stanu technicznego pojazdów samochodowych oraz przygotowany jest do prowadzenia badań naukowych i do prowadzenia badań symulacyjnych. | Wykład, laboratorium, projekt | Kolokwium część pisemna, sprawozdanie z laboratorium i projektu, prezentacja laboratorium projektu |
K_W05++ |
T2A_W05+ |
02 | Potrafi opracować harmonogram i proces technologiczny pogłębionych badań stanu technicznego, ma pogłębioną wiedzę z tego zakresu oraz przygotowany jest do prowadzenia badań naukowych i do prowadzenia badań symulacyjnych. | Laboratorium, projekt | Sprawozdanie z laboratorium i projektu, prezentacja wyników z laboratorium i projektu |
K_W06++ |
T2A_W08++ T2A_W10+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W08, L01-L08, P01-P06 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny i ustny. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie laboratorium i projektu. |
Laboratorium | Zaliczenie laboratorium następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań, opracowania wyników w formie sprawozdań, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu laboratorium. |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań, opracowania wyników w formie sprawozdań, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu. |
Ocena końcowa | 70% oceny egzaminu pisemnego i ustnego z wykładu, 30% oceny zaliczenia z ćwiczeń laboratoryjnych i projektowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Michalski; P. Woś | Gotowość techniczna pojazdów publicznego transportu zbiorowego z napędem elektrycznym BEB oraz zasilanych CNG i ON - ocena metodą studium przypadku | 2022 |
2 | J. Michalski; P. Woś | Ocena techniczna i środowiskowa cyklu życia pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych-przegląd literatury | 2020 |
3 | J. Michalski | Przemieszczenia i bezpieczeństwo materiału fragmentu drogowej bariery ochronnej obciążonej siłą zastępczą | 2019 |
4 | J. Michalski | Właściwości powierzchni tulei cylindrowych z żeliwa przeznaczonych do zalewania w blokach silnikowych ze stopów aluminium | 2019 |
5 | J. Michalski; P. Woś | Analiza ryzyka zdarzeń drogowych samochodu wypadającego z drogi i ryzyka obrażeń osób, spowodowanych konstrukcjami wsporczymi pionowego oznakowania drogi z uwzględnieniem bariery ochronnej | 2019 |
6 | J. Michalski; P. Woś | Szacowanie ryzyka wypadku lub awarii w procesach transportowych materiałów wybuchowych i niebezpiecznych | 2019 |
7 | J. Michalski; P. Woś | Technologie kształtowania warstw powierzchniowych elementów układu TPC oraz ich wpływ na właściwości użytkowe silnika spalinowego | 2019 |
8 | J. Michalski; P. Woś | Żeliwa i stopy aluminium w konstrukcji silników spalinowych-analiza zastosowań oraz technologii wytwarzania | 2019 |