Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki
Kod zajęć: 7969
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Logistyka lotnicza
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W12 C9 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Marek Magniszewski
Terminy konsultacji koordynatora: Informacje o kontaktach na stronie: https://magniszewski.v.prz.edu.pl
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z zagadnieniami z zakresu organizacji obsługi w portach i terminalach oraz kształcenie praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania zdobytej wiedzy w rzeczywistych zdarzeniach gospodarczych
Ogólne informacje o zajęciach: obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu organizacji obsługi w portach i terminalach we współczesnej gospodarce.
Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna. Materiały (zadania, wytyczne, instrukcje szkoleniowe portu lotniczego) przygotowane przez prowadzącego C/P.
Inne: Czasopisma naukowe z obszaru logistyki lotniczej, cargo, samolotów transportowych i o charakterze transportowym
1 | Eugeniusz Zabłocki | Lotnictwo cywilne, port lotniczy, | PWE Warszawa. | 2009 |
2 | Mieczysław Leśko, Małgorzata Pasek | Porty lotnicze, wybrane zagadnienia inżynierii ekologicznej | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice . | 1997 |
3 | Mieczysław Leśko, Tomasz Perkowski | Porty lotnicze, podstawy projektowania lotnisk śmigłowcowych | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice . | 2000 |
4 | Piotr Nita | Projektowanie lotnisk i portów lotniczych | Wydawnictwa komunikacji i łączności Warszawa. | 2014 |
5 | Edmunt Klich | Bezpieczeństwo lotów, wypadki, przyczyny, profilaktyka | Puławy. | 1998 |
1 | Marek Malarski | Inżynieria ruchu lotniczego | Oficyna wydawnicza politechniki Warszawskiej. | 2006 |
2 | Danuta Rucińska, Andrzej Ruciński, Dariusz Tłoczyński | Transport lotniczy, ekonomika i organizacja | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańsiego. | 2012 |
3 | Adrian Siatkowski, Artur Tomasik, | Bezpieczeństwo i ochrona lotnictwa cywilnego | PWN Poznań . | 2012 |
4 | Małgorzata Polkowska | Podstawy prawne funkcjonowania międzynarodowej żeglugi powietrznej | Akademia Obrony Narodowej. | 2007 |
5 | Elżbieta Dynia | Prawo lotnicze i technologie | Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. | 2015 |
1 | Praca zbiorowa pod redakcją Jacka Skorupskiego | Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego | Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2014 |
2 | Pod redakcją naukową Andrzej Glen | Reagowanie państwa na zagrożenia terroryzmem lotniczym | Akademia Obrony Narodowej. | 2010 |
3 | Roger J,.Sutton | Bezpieczeństwo telekomunikacji | Wydawnictwo komunikacji i łączności Warszawa . | 2004 |
Wymagania formalne: zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu logistyki lotniczej, zarządzania przedsiębiorstwem lotniczym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi wykorzystać wiedzę z powyższego zakresu do rozwiązywania zadań problemowych oraz posługiwać się programami MS Word, Power Point i Excel. Student rozumie konieczność samokształcenia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi organizować pracę grupy i aktywnie uczestniczyć w jej pracach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi pozyskać materiał statystyczny dotyczący określonego zagadnienia z zakresu ekonomiki portów i przewozów lotniczych | ćwiczenia, ćwiczenia terenowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W01+++ |
P7S_WG |
02 | Potrafi dobrać odpowiednią metodę do analizy zjawisk społeczno-gospodarczych na obszarach oddziaływania portów na rynek pracy. | ćwiczenia/ ćwiczenia rachunkowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W02+ |
P7S_WG |
03 | Potrafi w sposób zwarty zaprezentować wyniki swoich badań w formie opracowania pisemnego | ćwiczenia, projekt zespołowy | prezentacja dokonań (portfolio), prezentacja projektu |
K_U01++ K_U02+++ |
P7S_UW |
04 | Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ekonomiki transportu lotniczego oraz istotę funkcjonowania ekonomiki portów i przewozów lotniczych | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_K01+ K_K04+++ |
P7S_KK P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W1, | MEK04 | |
3 | TK02 | W2, C1, C2, | MEK01 MEK04 | |
3 | TK03 | W3, C3 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK04 | W4, C4, | MEK04 | |
3 | TK05 | W5, C5 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK06 | W6, C06 | MEK04 | |
3 | TK07 | W07, C07 | MEK04 | |
3 | TK08 | W08, C08 | MEK04 | |
3 | TK09 | W09, C09 | MEK04 | |
3 | TK10 | W10 | MEK04 | |
3 | TK11 | W11 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK12 | W12, | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzenie wiedzy z zakresu treści prezentowanych na wykładzie w ramach zaliczenia pisemnego na ćwiczeniach |
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem zaliczenia ćwiczeń przez studenta jest obecność na zajęciach ćwiczeniowych (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona), zaliczenie zadań wykonywanych na zajęciach oraz zaliczenie pisemnego kolokwium (zakres: zagadnienia omawiane na ćwiczeniach, wykładach i prezentowane w literaturze przedmiotu). Za aktywność na zajęciach ocena z ćwiczeń może zostać podniesiona |
Ocena końcowa | Średnia ocen wystawionych w ramach ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | G. Budzik; K. Dziedzic; K. Grzywacz-Danielewicz; J. Józwik; M. Magniszewski; D. Rak; M. Zaborniak | Influence of steam sterilization and raster angle on the deflection of 3D printing shapes | 2024 |
2 | B. Kozicki; M. Lorek; M. Magniszewski; S. Mitkow; M. Stajniak | Multidimensional Analysis of Real Estate Prices in Seventeen Cities in Poland in Terms of Economic Security | 2022 |
3 | B. Kozicki; M. Magniszewski; A. Ovsepyan; B. Sowa | Metodyka planowania dostaw środków materiałowych z wykorzystaniem oprogramowania LOGFAS w aspekcie bezpieczeństwa militarnego | 2022 |
4 | M. Magniszewski | Economic analysis of passenger transport at polish airports before and during the Covid-19 pandemic | 2022 |
5 | M. Magniszewski | Gospodarcze aspekty rozwoju transportu lotniczego pasażerskiego i cargo w Polsce | 2022 |
6 | B. Kogut; P. Lubiewski; M. Magniszewski; S. Topolewski | Information Security in Poland and in the European Union: Administrative and Legal Conditions | 2021 |
7 | B. Kozicki; M. Magniszewski | Multidimentional analysis of the decline of rail passengers in European countries in 2020 in terms of economic security | 2021 |
8 | G. Budzik; K. Bulanda; M. Magniszewski; M. Oleksy; R. Oliwa; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski | Torsional strength tests of spline connections made of polymer materials (Rapid communication) | 2021 |
9 | J. Bernaczek; M. Dębski; G. Jabłońska; M. Magniszewski | Analiza wytrzymałości na skręcanie tworzyw termoplastycznych przy zmianie wypełnienia modelu w procesie przyrostowym | 2021 |
10 | J. Bernaczek; M. Dębski; M. Gontarz; M. Kiełbicki; M. Magniszewski; Ł. Przeszłowski | Influence of torsion on the structure of machine elements made of polymeric materials by 3D printing | 2021 |
11 | M. Kłak; M. Magniszewski | Organizacja ucząca się jako nowoczesna forma funkcjonowania współczesnego przedsiebiorstwa | 2021 |
12 | M. Kłak; M. Magniszewski | Przedsiębiorstwo uczące się jako przykład świadomej organizacji | 2021 |
13 | M. Lorek; M. Magniszewski | The use of unmanned aerial vehicles by the polish police | 2021 |
14 | P. Kępa; M. Magniszewski | Bezpieczeństwo w transporcie powietrznym i lądowym w czasie pandemii Covid-19 | 2021 |
15 | M. Magniszewski | Nowoczesne technologie kontroli bezpieczeństwa stosowane w portach lotniczych | 2020 |
16 | M. Jurgilewicz; M. Magniszewski | Elementy bezpieczeństwa i zarządzania współczesną organizacją - wybrane problemy | 2019 |
17 | M. Lorek; M. Magniszewski | Main Components of Modern Transport Safety | 2019 |
18 | M. Magniszewski | Ochrona infrastruktury transportowej przed terroryzmem jako element bezpieczeństwa wewnetrznego państwa | 2019 |